Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommit hem från stallet och pay and jump. Det gick skit idag, kändes skit, och jag är så trött och besviken. Älskar min häst men just nu känns det som att jag borde sälja och köpa typ en fyraårig knappt inriden ponny istället så jag kan vara jublande glad efter att ha travat runt 40 cm :cautious:

Vi ska ha pay and jump imorgon, är med som funktionär så att jag kan åka dit någon dag senare och hoppa banan ifred istället. Mitt mål (med storhästen som jag haft i många år!) ligger nog någonstans runt där! :laugh:
 
Drömde att jag jobbade på mcdonalds och det kom in en kund klockan 5 på morgonen och ville köpa 50 st milkshakes.

Milkshakemaskinen fanns i en bunker/källare på baksidan och jag går bort på baksidan och ner i den här bunker/källaren. Hittar milkshakemaskinen och den pratar i gåtor. Löser man en gåta får man en milkshake, löser man inte gåtan tar den bort ett år från ens liv.

Alltså den spända stämningen var inte direkt angenäm kan jag säga.
Det kan förklara varför det bara jobbar unga människor på McDonalds :idea:
 
Vi kämpar för att äta upp de sista bitarna :p
På bilden är det dock fat nummer ett ;)
 

Bifogade filer

  • IMG_20200613_143509.webp
    IMG_20200613_143509.webp
    162,5 KB · Visningar: 135
Hade en bra dag igår ☺. En skön dag, skönt att mest bara fått vara ❤. Dagen började så härligt med en timme på hästryggen; först en rejält svettig halvtimme på ridbanan i solen som brände på redan från 9, tog den stunden för att få pållan jobba med mig och bära sig i form 😍 (var rätt länge sen jag red igenom henne ordentligt nu...) och då avrundade vi när jag uppnått det jag ville och kopplade av med skritt ner till sjön för sommarens första plaskande, äntligen 😍. Avslutar kvällen med räkmiddag och den nya filmen Som stjärnor i natten, mys 😍.

Även en sväng till vc och träffade en ny läkare som sjukskrev mig en månad ❤.
 
Har precis mailat med hundspekulanter på våra hundar.
Av privata skäl så kommer de omplaceras, och mitt hjärta gråter fast hjärnan vet att det är bäst så. Men det gör så ont, att mina fina hundar inte längre kan bo kvar här hos mig :cry: Och ja, yngsta hunden flyttade hit i februari så det gör det extra jobbigt. Det som skulle bli så bra, blev istället så fel.Men jag kan inte klona mig och jag kan inte heller öka dygnets timmar :cry::cry: Allt jag vet är att min stressnivå måste sjunka rejält, för annars blir det inget bra. Jag vill ha ut mer i mitt liv än en utbrändhet.
 
Starkt av dig, jag har följt dig lite grann och jag hoppas så att ni når fram till varandra :heart
Tack! :heart

Vi är egentligen rätt bra på att kommunicera och har nog egentligen väldigt bra kontakt (för att vara tonnåring osv i alla fall ;)). Problemen har kommit mer och mer sen pappas tjej kom in i bilden och flyttade in till oss. Så man skulle typ kunna säga att det är hennes fel. Även om det inte är något vidare snällt sagt så klart ;)
 
Hahaha
Jag går oftast i långa byxor så mina ben är vitbleka. Idag tog jag på mig shorts och vi gick ut, hunden och jag. I hettan gick han oc la sig under en buske.

Plötsligt hoppar han upp och vrålskäller. På mig. Jag går ditåt och han backar. Skällande.
Han var rädd för mina vita långkalsonger.....
 
Lillebror börjar äntligen lugna ner sig i sitt speedande - nu har han kunnat ligga och vila (och faktiskt vila, inte bara ligga och stirra) av och till i ett par timmar. Satan vad han fällt päls sen igår (har rollat av mina strumpor ett par gånger idag redan..och då dammsög och moppade jag i förrgår..!) ! Inte konstigt iom hur han varit sen han kom hem igår, men ändå. Ska nog prova att ta fram dammsugaren om en liten stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 909
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp