Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensat avlopp halva morgonen. Generösa mängder hår/päls/henna-kladd hade bildat en luktintensiv klump som krävde en del grävande att bli av med. Men nu är det klart, och jag kan duscha utan att bli stående i en pool. Huzza!

Kom igång med städ överlag nu på morgonen, dammade alla bokhyllor, torkade golven och kontemplerade en stund över att tvätta fönstren också - men beslutade att det var Buke-dags istället. :D
 
Rensat avlopp halva morgonen. Generösa mängder hår/päls/henna-kladd hade bildat en luktintensiv klump som krävde en del grävande att bli av med. Men nu är det klart, och jag kan duscha utan att bli stående i en pool. Huzza!

Kom igång med städ överlag nu på morgonen, dammade alla bokhyllor, torkade golven och kontemplerade en stund över att tvätta fönstren också - men beslutade att det var Buke-dags istället. :D

Låter som en bra idé, du får ju inte ta i för mycket där med städningen :nailbiting:
 
Får 723 års fängelse för skaldjursbluff
723 års fängelse. Det har två restaurangägare i Thailand dömts till på grund av ett skaldjursbedrägeri, rapporterar CNN.

Restaurangägarna sålde kuponger som innebar att deras gäster kunde äta skaldjursbuffé till ett extremt lågt pris. Men sedan drogs erbjudandet tillbaka vilket skapade missnöje hos de hundratals kunder som trodde att de gjort ett fynd. Åklagarsidan menar att ägarna hela tiden var medvetna om att de aldrig skulle uppfylla specialerbjudandet.

De båda greps i september förra året och har erkänt brott. Eftersom de gjorde det sänktes straffet från 1 446 års fängelse – men i praktiken kommer de bara att sitta fängslade i 20 år. De ska också betala böter. (TT)

Känns lite överdrivet för att ha sålt biljetter till en rabatterad skaldjursbuffé även om de visste att de inte kunde erbjuda det. Särskilt det första straffet 1 446 års fängelse :rofl:
 
Avkommorna har åkt till sin far, så jag har en lyxig "göra vad jag vill i vilken takt jag vill"-dag. Vad jag vill är just idag att trädgårdspyssla och ta tag i syprojekt. Fast jag har slut på jord :arghh: funderar på att köpa på Coop i stället för trädgårdsbutiken. I den senare finns två stora risker nämligen.1) smittas eftersom för kommer vara proppfullt med folk och 2) jag kommer villhöva grejer! Coop it is...
 
Ska tvätta nu, och ta itu med berget av disk.. Vill städa av hemma också (iaf dammsuga och moppa golvet), men katten är fortfarande märkbart "hög" (speedad, lite nervig, misstänksam, mot "konstiga saker", ränner runt och kloar på saker och ålar runt på golvet osv..svårt att slappna av även om han ligger utsträckt..) av medicin så jag är lite tveksam till om jag ska dra igång dammsugaren..det kan vänta tills ikväll. Jag har köpt säsongens första jordgubbar från den lokala odlingen, så goda!
 
Känner mig skyldig. Däckade på soffan igen, katten började härja med mina fötter och ben och attackerade dem och bets, jag knuffade ner henne på golvet med fötterna hon surnade till och gick sin väg.

Ibland avskyr jag mina gener, jag har sovit dåligt och har tagit insomningstabletter (2 melatonin per dag enligt läkare) och det har byggts upp i kroppen pga att de inte metaboliserat ordentligt (muterade dubbade vilket gör att de stannar kvar) och nu bara sover jag. Och nej, vi pratar inte om starka saker direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 909
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp