Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att skaffa en nakenkatt och raka Megara. Herregud vad jag har mycket små bruna silkiga hår överallt som är omöjliga att få bort. Får försöka rolla dem.

Om jag aldrig hörs ifrån igen så vet alla hur det gick med rakningen :nailbiting:
 
Började dagen med en härlig ridtur i skogen; bla hoppade vi över ett par träd och sen en galopp på sommaräng 😍. Det var så tyst och fridfullt i skogen; bara ljud av fågelkvitter 😍. Sen sa jag hejdå till en häst i stallet som skulle köras upp till Dalarna. Efter att bästa älskling klippt gräset på torpet och vi hade lämnat hästtransporten i stallet fick pizzerian stå för middagen 😊. Nu filmmys (A star is born) och snart sova 😴.
 
Har en del grejer jag skulle behöva göra innan skolstarten. Tänker att jag ska göra det så snabbt som möjligt för att inte behöva tänka på det sen. Det är rätt tråkiga uppgifter, ska skriva rent lite anteckningar från senaste mattekursen och några sidor från samhällskunskapen. Men det ska bli skönt när det är klart i alla fall och nu känner jag mig redo efter mitt lilla mini-sommarlov där jag inte gjort några skol-grejer alls på ca två veckor :)
 
Äter frukost och laddar för att städa klart gamla huset, vi har beställt städning på delar av huset, men vissa delar ska rivas ut direkt så köparen tyckte att det var onödigt att städa så grundligt. Så vi ska torka av och sen får det vara.
 
Plan? Strax åka och handla mat. Funderar sedan på att ta en tur till en favoritloppis. Har inte varit där sedan innan corona, så det var ett tag sedan med andra ord. Det en stor loppis så det känns som ett rätt okej ställe att vistas på. Om folk bara uppför sig ordentligt så behöver man inte komma särskilt nära inpå varandra.....
 
Njuter av kaffe på balkongen
Och fågelsång
20200614_083405.webp
 
Äter frukost och är jättetrött. Dottern är nog minst lika trött som jag.

3 gånger igår försökte vi ta upp båten men det var helt kaos på båtklubben. Bilar överallt, människor som traska omkring, båtsläp parkerade på sjukt märkliga ställen. Till slut hade vi inget annat val än att göra det ändå trots att det var minst lika kaosigt. Så sent på kvällen efter vi varit på studentmottagning med finkläder på och allt tog vi tag i det. Medans jag satt i bilen väntade på att sambon skulle komma med båten till rampen så kör en bil och parkerar på rampen. Höll på att tappa det fullständigt. Vad är det för dåre som parkerar bilen på rampen när han ser att någon står och väntar på att få backa ner och det är en båt påväg in. 🤯🤯🤯
 
Ser ut att bli varmt idag med, själv är jag så trött. Fördelen är att jag vet varför och kan lösa det, nackdelen är att jag blir ledsen istället. Så jag försöker vara optimistisk och se vilka förmåner som öppnar sig nu när hundarna säljs. Vi kan åka vart vi vill, när vi vill utan att behöva boka hundpensionat eller ha dåligt samvete för att hundarna är långa dagar i hundgården.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 910
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp