Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo kan aldrig bestämma sig för vilken kajak som han ska ha, så nu har jag precis varit och hämtat nummer fyra i ordningen på fem år.

Jag var lite nervös, för den nya bilen har fasta takräck placerade där det är estetiskt - dvs nära varandra - snarare än där man vill ha dem när man transporterar en 5,4 meter lång kajak - dvs. så långt från varandra som möjligt. Det skulle ju vara en mardröm att kajaken börjar vrida på sig eller kanar bakåt mitt i södra länken eller på essingeleden. Men det gick bra! :)
 
Klippte gräset igår för första gången i år
Höll på nästan hela dagen .Det värsta tog jag med röjsågen och trekanten först .Körde över det några gånger med klipparen för att sedan ta uppsamlaren .Men när gräsmattan är midjehög så tar det tid :)
När jag klippte kom en björktrast som håller till med sin familj i björken på gräsmattan .Han kämpade ett tag med en daggmask .När det var uppe var den lika lång som fågeln så då var middagen räddad .Sedan kom korpen och slog sig ner på kompostkärlet 10 meter från mig .Lyfte på ena locket och började välja på godsakerna. Får lägga på någon tyngd så han inte kan sprätta ut allt på gräsmattan
 
Jag har ont i huvudet och katten jamar rakt in i örat i tjat efter sin middag som hon egentligen ska få om två timmar ....
Vem försöker jag lura, hon får definitivt sin mat tidigare, frågan är bara när 😅
 
Sett en sån himla bra konstutställning med Atti Johansson. Till och med pappa som är helt ointresserad av konst blev fängslad av hennes måleri och reliefer. Jag är mycket glad åt att vi for upp och tittade på sen, inspirerande.

20240616_105205.jpg
 
Efter uppskattat besök igår är både jag, sambo och hundar helt slut. Småbarn med energi a la kärnkraftverk tar på krafterna. Idag unnar jag mig barn-rehab. 😅
Så jag har mest lyssnat ljudbok och legat i sängen med hundar och sambo. Mys! 😍
 
Var och slängde en massa plastlådor (tomater och körsbär) i återvinningen. Tänkte passa på att handla sill på extrapris, men den var slut, liksom mozzarellan :meh: Köpte mer körsbär på ica på vägen hem. Förhoppningsvis slutar de ha den på extrapris.
 
ÄNTLIGEN lite trevligare väder :) ! Har inte regnat på hela dagen och temperaturen har masat sig upp till 20-21 grader :) . Sovrumsfönsteret är öppet, tvätten har torkat fint ute. TÄNK om vi kunde få några sådana här dagar i sträck nu, så kanske det skulle kunna bli hö!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp