Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, vill du skylta så med vem du har på ignore? Kanske är allmän kunskap men känns inte helt schysst för mig.

Känner igen det där när två inlägg som inte hör ihop kopplas samman i hjärnan. Det kan bli riktigt kul.
Jag vet faktiskt inte varför jag har på ignorera så det kan jag ta bort. Kanske har blivit av misstag nån gång
Så nu är det fixat. Jag brukar liksom inte ignorera bara sådär så jag vet faktiskt inte
 
Dagen till ära (11,5 år med älsklingen idag ❤️)fick det bli middag på viltrestaurangen vid kanalen som öppnade igår igen för säsongen; himla gott med viltburgare (älgkött) med pommes och älsklingen var nöjd med sin schnitzel och pommes😋👌. Himla skönt också att sitta ute i solskenet som värmde på härligt idag 🥰. Och alltid lika härligt att se en av de stora kanalbåtarna; den här gången Wilhelm Tham 😊.
 
Avslutar dagen på altanen, lättläst i boken och gott i glaset!
17185580079246258892151741333545.jpg
 
Har invigt nya motorsågen, den är supersmidig (en batteridriven Husqvarna) :banana: Jag kan verkligen rekommendera den om en vill ha en liten och smidig såg för husbehov :up:
Har en stihl trimmer model röjsåg på jobbet .Blev förvånad vad mycket bättre den var än en bensintrimmer . Kan köra mycket saktare med den så jag inte skadar staketet ändå är det rejält med kraft .Tänkte att allt med batteri var leksaker men ändrade uppfattning
 
Misstänker att vi får sälja sommarstället om några år, jag har inte tid eller råd att behålla stället själv och den andra delägaren börjar bli ordentligt gammal. Men såna här sommarkvällar så tar det emot 😭 Min pappa och hans systrar tog vårt efternamn efter ställets namn dessutom så det känns som att man hör hemma och har ett band till stället..
20240616_204129.jpg

Husen och avloppet är inte isolerade så det passar inte att bo i dem året runt heller. Eller skulle kosta en bra slant.

Försöker vänja mig vid tanken och komma på andra fördelar istället.
 
Byggherren och muraren skulle kommit i fredags och mätt upp mitt hus och se om det blivit några förändringar sedan i höst .Och det har det blivit .Vill det ska hända något snart så vi inte kommer in i hösten då det är ett omfattande jobb då alla golv på nedre plan ska ur och huset lyftas och en ny grund och sula ska gjutas .Funderar på vart Leo Piff och jag ska bo under tiden .Tur tanten är i Thailand tills i vinter så hon slipper uppleva det här
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp