Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Milen gjord. Kändes rätt bra.
IMG_8813.jpeg
 
Beställt ett nytt tält nu äntligen! Nu ska vi bara hitta bra destination för tältning också. 🏕️
Surar över ryggen som fortsätter jävlas. Tror att jag smällt en disk igen, men troligen ändå bara en buktning eftersom jag (inbillar jag mig) tycker att smärtan klingat av lite på en vecka. Eller så har jag bara vant mig vid den nya smärtnivån. 🤣🤣 Vet inte om det är en blessing eller en curse i det fallet med kronisk smärta? 😆🙈
 
Så pass, ska ju förbättra läkningen! :) men tror nog att du kanske överanstränger foten ? Jag har inte tömkört med min fot; så pass mycket har jag inte rört mig ännu. Ja alltså en rejäl stukning kan ta månader tydligen så det är tålamod som gäller! Krya på foten 🤗
Jo jag överanstränger den nog 🙈 Jobbar ju i butik så går en del där, och då tömkör/longerar några hästar per dag, men rider max en häst. Så det tar säkert längre tid för mig, men tar säkert lång tid ändå, jag har ju så dåligt tålamod! Men lasern är bra, är köpt till hästarna men används mest på mig själv!
 
Jo jag överanstränger den nog 🙈 Jobbar ju i butik så går en del där, och då tömkör/longerar några hästar per dag, men rider max en häst. Så det tar säkert längre tid för mig, men tar säkert lång tid ändå, jag har ju så dåligt tålamod! Men lasern är bra, är köpt till hästarna men används mest på mig själv!
Det är bra att belasta stukade fötter, så jag tror inte du överdriver. 😊

Jag har stukat fotlederna massor med gånger, har ridit och gått efteråt då det gynnar läkningen även om det gör ont.
 
Jo jag överanstränger den nog 🙈 Jobbar ju i butik så går en del där, och då tömkör/longerar några hästar per dag, men rider max en häst. Så det tar säkert längre tid för mig, men tar säkert lång tid ändå, jag har ju så dåligt tålamod! Men lasern är bra, är köpt till hästarna men används mest på mig själv!

Mjo låter ju misstänkt. Och ibland kan det bli en långdragen historia tyvärr! Jag har själv inte arbetat (pluggar kurser och jobbar lite extra) sedan stukningen, gick ju med krycka första dagarna. Ska prova första passet på tisdag, 2 veckor sedan stukningen, också rätt rörligt jobb- det tunga är ju att förflytta blomvagnarna. Lasern låter toppen :)
 
Det är bra att belasta stukade fötter, så jag tror inte du överdriver. 😊

Jag har stukat fotlederna massor med gånger, har ridit och gått efteråt då det gynnar läkningen även om det gör ont.

Jo de ska belastas för att kunna stärkas men man får samtidigt vara lite lyhörd för ökar svullnaden/det svullnar är det ett tecken på överansträngning. Men absolut att man inte ska dra sig för att använda den :)
 
Lastat in i bilen :up: mamma slängde med alla sina grejer också, och nu var vi två som lastade men när jag kommer fram så blir det bara jag ... :cautious: Blir nog svettigt, tur i oturen att det inte är så jättevarmt ute 😅
 
Stallet är fixat och därefter har vi gjort en komplettering på Willys och jag har duschat.
Nu ska jag äta lunch och sen åka till Malmö. Besvärligt nog så regnar det. Typiskt obra sen med nygjorda fransar :cautious:
 
Latar mig hemma i min egen säng för första gången på typ en månad, så skönt! Har känt mig rejält sliten hela veckan och när maken i morse väckte mig genom att klia mig på ryggen förstod jag att jag måste ha sovit väldigt länge. Annars brukar vi vakna samtidigt, eller så vaknar jag precis efter honom, vanligtvis kring 8:30, så när det går så långt att han till slut måste väcka mig brukar det innebära att det är sent. Eh ja, 10:30 var hon tydligen då :angel: När jag frågade vad klockan var och blev ombedd att gissa sa jag 9:00 😅 Ja ja, 10,5 timmars sömn var precis vad denna kropp behövde idag! Ska snart ta en snabbdusch och sedan åka iväg för att titta på ett nytt stall där jag ev. ska bli medryttare, skoj!
 
Det är bra att belasta stukade fötter, så jag tror inte du överdriver. 😊

Jag har stukat fotlederna massor med gånger, har ridit och gått efteråt då det gynnar läkningen även om det gör ont.
Jag har gått på den sen det hände, höll juni en tvååring på väg ut på bete när j3stukade den så var liksom bara att fortsätta gå. Men rida är verkligen svårt, jag får både ont och det blir inte bra. Men jag hoppas att det ska ge med sig. Har faktiskt funderat på att starta en tråd här just för att få tips och råd från andra som lyckas rida med skadade fötter. Kanske är dags för det nu!
 
Kom iväg till klubben och tränade lite slalom :) Åkte sen till en second hand-butik där det var halva priset på allt. För 28kr fick jag ett par jeans, en bra-att-ha tygbit och två dragkedjor 😁

Nu ligger jag och vilar lite. Tror jag ska sy lite sen :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp