Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Provade att rida ut en svĂ€ng i skritt och lite galopp med min stukade fot; hĂ€rligt 😍.
Hemma slĂ€ngde jag ihop vardagsbiff, klyftpotatis, sallad och rödvinssĂ„s (bean Ă€r "fusk" men sĂ„ god) 😋 medan vi sĂ„g finalen av Sveriges MĂ€sterkock VIP frĂ„n i onsdags 😊 och soffhĂ€ng med honkatten đŸ„°. Medan sambon var ivĂ€g hos sin storebrorsa passade jag pĂ„ att tappa upp ett skönt bad 😍hĂ€rlig fredag med andra ord 😍.
 
Gissa om det var skönt att sjunka ner i ett varmt bad😍. Sen fick jag för mig att testa gĂ„ i trĂ€skorna nerdför och uppför trappen som jag skadade mig i...Borde kanske inte Ă€n men vill inte göra det till en "rĂ€dslogrej" det gick bra, sĂ„ nu var det lagt Ă„t sidan. Kommer dock lĂ„ta bli dem tills foten Ă€r helt bra.
 
Provade att rida ut en svĂ€ng i skritt och lite galopp med min stukade fot; hĂ€rligt 😍.
Hemma slĂ€ngde jag ihop vardagsbiff, klyftpotatis, sallad och rödvinssĂ„s (bean Ă€r "fusk" men sĂ„ god) 😋 medan vi sĂ„g finalen av Sveriges MĂ€sterkock VIP frĂ„n i onsdags 😊 och soffhĂ€ng med honkatten đŸ„°. Medan sambon var ivĂ€g hos sin storebrorsa passade jag pĂ„ att tappa upp ett skönt bad 😍hĂ€rlig fredag med andra ord 😍.
Hur lyckas du rida med stukad fot? Jag stukade min rejÀlt för snart tvÄ veckor sedan. Jag kan Äka hÀst, eller rida lite hjÀlpligt, men det gör ont och fungerar dÄligt om man jÀmför med att gÄ. Eftersom jag har 7 hÀstar som behöver ridas sÄ Àr jag lite frustrerad!
 
Hur lyckas du rida med stukad fot? Jag stukade min rejÀlt för snart tvÄ veckor sedan. Jag kan Äka hÀst, eller rida lite hjÀlpligt, men det gör ont och fungerar dÄligt om man jÀmför med att gÄ. Eftersom jag har 7 hÀstar som behöver ridas sÄ Àr jag lite frustrerad!

Till att börja med har jag en (7 lĂ„ter besvĂ€rligt med den begrĂ€nsningen ja! Det förstĂ„r jag) och jag har passat pĂ„ att första veckan ta lite hjĂ€lp med ridningen; provade först att smĂ„skutta 8 dagar efter stukningen men dĂ„ red jag utan stigbyglarna i övrigt, gjorde mycket det idag med. Har ridit tvĂ„ tillfĂ€llen pĂ„ snart 14 dagar sedan stukningen. Stukade ocksĂ„ rejĂ€lt; vet inte graden dĂ„ jag bara var i kontakt med 1177 men rejĂ€lt blev det oavsett. SmĂ„haltar i gĂ„ngen Ă€nnu. Dock 5 dagar efter skadan hade jag ute som planerat min hĂ€stmassör som Ă€ven Ă€r utbildad och jobbar med humansidan sĂ„ passade pĂ„ att ta lite medicinsk laser vilket nog med gjort det till det bĂ€ttre 😊.

Jag ser Àven till att vara lindad om dagarna fortfarande för att ge stöd.
 
Snyggt Photoshopat
Screenshot_2024-06-15-05-32-30-77_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Nu ar det sommarlov. 😎 Forutom nagra dagar har och dar nar jag skoter rekryteringen sa blir det inget job forran Augusti 26 nar skolan borjar igen. đŸ„ł
I morgon blir det grillning med bada sonerna med familjer och Sondag kommer den ena hit och hjalper oss skyffla jord och diverse andra tyngre grejor han tycker att det ar battre att han gor. :heart
 
Till att börja med har jag en (7 lĂ„ter besvĂ€rligt med den begrĂ€nsningen ja! Det förstĂ„r jag) och jag har passat pĂ„ att första veckan ta lite hjĂ€lp med ridningen; provade först att smĂ„skutta 8 dagar efter stukningen men dĂ„ red jag utan stigbyglarna i övrigt, gjorde mycket det idag med. Har ridit tvĂ„ tillfĂ€llen pĂ„ snart 14 dagar sedan stukningen. Stukade ocksĂ„ rejĂ€lt; vet inte graden dĂ„ jag bara var i kontakt med 1177 men rejĂ€lt blev det oavsett. SmĂ„haltar i gĂ„ngen Ă€nnu. Dock 5 dagar efter skadan hade jag ute som planerat min hĂ€stmassör som Ă€ven Ă€r utbildad och jobbar med humansidan sĂ„ passade pĂ„ att ta lite medicinsk laser vilket nog med gjort det till det bĂ€ttre 😊.

Jag ser Àven till att vara lindad om dagarna fortfarande för att ge stöd.
Tack för svar! Vi Ă€r nog i ungefĂ€r samma lĂ€ge! Jag har ocksĂ„ foten lindad och jag har en egen laser sĂ„ lasrar varje dag. Skönt att höra Ă€ndĂ„ att det ju faktiskt tar sĂ„ lĂ„ng tid, och att det inte bara Ă€r jag som har problem. Är vĂ€l jag som Ă€r otĂ„lig mest, men Ă€r ganska less pĂ„ att tömköra nu. 😂 Jag hoppas att det ska bli snabbt bĂ€ttre för dig med!
 
Vaknade vid 3 och kunde inte somna om :cautious: Jag fattar inte varför jag inte bara kan fÄ sova!
NÄ jag tÀnker att jag tar det lite lugnt, gÄr ut och springer, och sedan sover sÄ lÀnge jag kan pÄ balkongen nÄgon gÄng efter lunch. NÄgon himla gÄng mÄste ju hjÀrnan och kroppen fÄ chans att ÄterhÀmta sig.
 
Gör mig klar för att Ă„ka och vara tĂ€vlingsfunktionĂ€r under dagen. HĂ„ller tummarna för uppehĂ„ll och ok vĂ€der, men har preppat med vinterjacka och termobyxor i bilen 😅
Smart skall jag göra i fortsÀttningen oavsett vÀder. FrÄga dottern om orientera i hÀllregn i 30 minuter +10grader och sedan 5 timmar pÄ skara sommarland det var kallt.
 
VÀntar pÄ bussen. Det kÀnns som att jag har med packning för en vecka :cautious:. Men i sjÀlva verket Àr det "bara" tvÄ par skor (kunde inte bestÀmma mig hemma imorse. Det mest skrymmande.), en kavaj, tvÄ klÀnningar (olika storlekar, beroende pÄ hur kroppen Àr idag), pyjamas och lite underklÀder. Och sÄ plattÄng, snoddar, lite hÄrprodukter, smink och borstar, och tandborste.. Mycket grejer blir det, det tÀnker jag inte pÄ nÀr jag gör mig i ordning hemma! Och en separat, mindre kasse med bubbel och tilltugg :d .
 
Suckar lite Ät en facebookvÀn som Àr flitig pÄ att skriva lÄnga inlÀgg proppat med fakta om allt möjligt. Förvisso hÄller jag med om det mesta som skrivs, men attityden Àr genomgÄende "Gör sÄhÀr, annars Àr du en vidrig mÀnniska som förtjÀnar all olycka!" och det Àr jag allergisk mot... SÄ nu funderar jag pÄ om jag ska ha kvar personen som facebookvÀn eller inte.

Funderar ocksÄ pÄ om jag ska försöka sova lite. Det blev inte mycket sömn inatt och snart ska jag ivÀg, hade varit bra med lite energi dÄ...
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Katt För mig har det alltid varit sjĂ€lvklart att katten fĂ„r vara i sovrummet och sova i min sĂ€ng. TyvĂ€rr lider jag av vĂ€rk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 660
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Kropp & SjÀl Kan inte sova utan ligger och snurrar i sÀngen och funderar pÄ nÄgot som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar gÄr bara runt just nu nÀr det gÀller boende. Jag har sÄlt min villa och ska flytta i Ärsskiftet. Jag har en hyreslÀgenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp