Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på Härnösand Konsthall, bland annat sett Henrik Samuelssons riktigt bra målningar.

20240614_133031.jpg
 
Jag har fått ett bud på mitt hus!
Tyvärr villkorat att hon måste sälja sitt hus först. Tror inte det blir några större problem, hus med stall, ridbana och hagar för ett par hästar :)
Om det inte kommer några fler bud kommer jag att acceptera detta nästa vecka.
 
Fick just ett samtal där en robotröst sa, på engelska, att det har varit brottslig aktivitet på mitt id-kort. Tryck 1. Jamenvisst. Det jag funderar över är hur de visste att jag just beställt ett nytt id-kort :idea:

Sitter i telefonkö till polisen
 
Fick just ett samtal där en robotröst sa, på engelska, att det har varit brottslig aktivitet på mitt id-kort. Tryck 1. Jamenvisst. Det jag funderar över är hur de visste att jag just beställt ett nytt id-kort :idea:

Sitter i telefonkö till polisen
Det har jag med råkat ut för. Helt idiotiskt dåligt gjort tycker jag.
 
Insåg att jag inte fixat med saker som borde blivit gjorda tidigare. Totalt passerat deadline. Nu fick det bli en paniklösning och det kommer ordna sig ändå, men fy sådan ångest jag fick. Det är inte första gången jag helt missar att göra sådant som ska göras "sedan". Ska försöka klura ut varför det fungerar så mycket bättre för mig på jobb jämfört med privat. Kan jag på något vis kopiera hur jag fungerar på jobbet när jag är hemma, då skulle nog mycket bli bättre. Gissar att det har lite att göra med att jobbet är betydligt mer begränsat och rutinstyrt, tyvärr. Fy så less jag är på mig själv just nu.
 
Insåg att jag inte fixat med saker som borde blivit gjorda tidigare. Totalt passerat deadline. Nu fick det bli en paniklösning och det kommer ordna sig ändå, men fy sådan ångest jag fick. Det är inte första gången jag helt missar att göra sådant som ska göras "sedan". Ska försöka klura ut varför det fungerar så mycket bättre för mig på jobb jämfört med privat. Kan jag på något vis kopiera hur jag fungerar på jobbet när jag är hemma, då skulle nog mycket bli bättre. Gissar att det har lite att göra med att jobbet är betydligt mer begränsat och rutinstyrt, tyvärr. Fy så less jag är på mig själv just nu.
Jag är samma, jag är bättre på att hålla ordning och reda på jobbet än hemma 😅
 
Nu orkar vi inte fira mer student. Trötta och mätta.

Upptäckte att det var en liten rostfläck på bilen. Stor som en gammal femkrona ungefär. Gah!
 
Jag vet ju att jag är fast anställd och jag ska fortsätta till hösten men idag fick jag en aha tanke: "Jag behöver inte packa ihop allt mitt, jag kan bara städa och komma tillbaka i höst"
Det är så skönt trots att jag har ett jobbigt möte framför mig nästa vecka. Men jag har chefen med mig som även konstatera att det inte tar slut efter mötet kommer han informera om att det de gör är ett lagbrott.
 
Trasslat ut ungefär en miljon sladdar för att hitta kablar till alla min reservhårddiskar. Jag måste hitta den där jag förvarar min musik så jag kan lägga över den på mobilen. Varför skriver jag aldrig vad jag har på vilken hdd? :banghead: Jag har inga cd kvar öht utan gjorde det till mp3 och flac.
 
Helt slut på. Sovit ett par timmar i morse, åkte sen och köpte 50 kg kraftfoder till hästarna, kattmat, mat till mig och mamma och har fått handen omlagd. Passade på att köpa två stora glassar till oss på Kungsholmens glassfabrik när jag ändå var på Serafen med handen. :d

Nu efter att hästarna släppts ut och hönsen stängts in har vi ätit en mycket försenad frukost/lunch/tidig middag och jag har lagt mig en lite stund. Just ja, tvättat en maskin och hängt upp innehållet. Synd det inte går att torka ute.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 659
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp