Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste upp tidigt imorgon (för att vara jag). Har en läkartid kvart över åtta på mottagning som det tar 45 minuter att ta sig till. Dessutom, elände, år det pendeltåg och man vet aldrig om den går eller inte. Så jag brukar vilja ha rejäl marginal. Borde verkligen gå och lägga mig.
 
Oops, min chef upptäckte idag att hen hade betalat mig 5% mera i lön än vad jag skulle få sedan jag började tidigt i våras 😅 Först frågade hen om jag ville jobba 5% mera men jag sa att jag var nöjd med min procent, då sa hen istället att då får jag min lön höjd till den nivån då det var henoms misstag 🤷‍♀️😲 Att jag får typ nästa års löneförhöjning i förväg istället.
Alltså.
Jag var nästan chockad. Förra arbetet jobbade jag på i tre år och den enda löneförhöjningen jag fick var 200 kr. Så jag hade inte alls förväntat mig något på bra länge, speciellt då det är en rätt bra lön (i mina ögon).
Wow liksom! :love:
 
I dag fyller mamma år.
Vi ska fira henne efter jobbet.
På jobbet är det lovskola i dag och nästa vecka.
Det brukar vara roligt och mysigt.
Lyssnar på Uggla och Uggla.
IMG_8799.jpeg
 
Vansinnigt trött, vi har inlett sommarlovet med sjukt barn. Hög feber och kräks. 😞 Tycker så vansinnigt synd om honom! Själv har jag sovit typ 2h upphackad sömn… 😴 Min mamma är sedan tidigare inplanerad som barnvakt idag så jag kan iaf åka till jobbet och ha sommaravslutning.
 
Jag uppväxt med somrarna i ytterskärgården. Vi hade en liten motorbåt som vi puttrade runt med, pimplade strömming, metade, la ut nät. Jag älskar havet, klippor, båt och ja.. till och med fiskmåsarna ibland.

Jag kan ju erkänna att det finns en charm att få vind i segel när solen ligger på. Men det är ju ett konstant arbete att få den där båten framåt. Jag vill bara sitta och njuta men NEJ, här ska jobbas! Sen när man väl jobbat flera timmar, då ska man spendera kvällen på en iskall klippa och laga mat i ett stormkök och bli uppäten av mygg. Diska med nån bunke. Sova på en träsoffa. Upprepa sen dag två osv. Vi gjorde det ett gäng år innan barnen kom pga gillade ändå sällskapet men nu vill de alltså göra samma sak med ett gäng småungar? Alltså både segling och småbarn är logistiska helveten BESPARA MIG KOMBINATIONEN.
Det där låter lite som vattenburen camping. :) Segling kan förstås vara olika saker. Med olika mått av bekvämlighet. För oss som familj måste seglingen vara betydligt bekvämare än så där för att man ska stå ut. Vi väljer ofta sträckor som innebär att övriga familjemedlemmar kan ligga och lata sig långa stunder i solen medans skepparen styr. Och båten har mjuka madrasser, TV, varmvatten, toa, värmare och en ordenlig gasolspis med ugn. Och kyl så klart. Ingen vill ha ljummet rosévin.
 
Vansinnigt trött, vi har inlett sommarlovet med sjukt barn. Hög feber och kräks. 😞 Tycker så vansinnigt synd om honom! Själv har jag sovit typ 2h upphackad sömn… 😴 Min mamma är sedan tidigare inplanerad som barnvakt idag så jag kan iaf åka till jobbet och ha sommaravslutning.
Ha en fin avslutning!
 
Fått ett superfint mail från projektledaren för ombyggnaden på jobbet som överöser mig med beröm, med både rektor och chef som cc.
Oftast skäms jag när jag får beröm, men inte denna gång av någon anledning 🙈

Jag har verkligen kämpat nu i några månader, och det har inte varit lätt alla gånger. I dag är sista dagen, sedan kan jag verkligen klappa mig på axeln. Det är lite kvar att göra, och om jag verkligen drar igång grabbarna ordentligt kanske vi hinner ta en lite längre lunch i dag för att fira att kaoset är slut.
 
Fått ett superfint mail från projektledaren för ombyggnaden på jobbet som överöser mig med beröm, med både rektor och chef som cc.
Oftast skäms jag när jag får beröm, men inte denna gång av någon anledning 🙈

Jag har verkligen kämpat nu i några månader, och det har inte varit lätt alla gånger. I dag är sista dagen, sedan kan jag verkligen klappa mig på axeln. Det är lite kvar att göra, och om jag verkligen drar igång grabbarna ordentligt kanske vi hinner ta en lite längre lunch i dag för att fira att kaoset är slut.
Du ska inte skämmas. Ta åt dig av berömmet som med all säkerhet är befogat. Bra jobbat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp