Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon fick rycka in och laga betesputsen. De hade väl normalt lämnat in den. Men mecken hade fullt och inte ens grannbonden fick komma in med sina maskiner som behövde lagas. Och de står på bra fot.
Men sambo har behandlat/kiropraktat mecken och hans familj i krissituationer. Så sambo fick komma dit och få långa verktyg och hjälpa till med det mesta meckandet under uppsyn av mecken. Att vara kiro ger många fördelar. :laugh: Han låg på någon jäkla grusplan under grejerna och meckade. Hela ryggen är full med blåmärken. 😅
Och så fick han åka som i en skakande torktumlare 30 min dit och hem och är helt sönderskakad. Synd att inte kunna behandla sig själv..
 
Tänk dig att släpas ut i båten varenda jäkla ledig tid under uppväxten. Jag HATADE det i x antal år.
Nu när pappa ska sälja båten så saknar jag det faktisk väldigt! Det är ändå i blodet på mig på ngt vis..

Jag uppväxt med somrarna i ytterskärgården. Vi hade en liten motorbåt som vi puttrade runt med, pimplade strömming, metade, la ut nät. Jag älskar havet, klippor, båt och ja.. till och med fiskmåsarna ibland.

Jag kan ju erkänna att det finns en charm att få vind i segel när solen ligger på. Men det är ju ett konstant arbete att få den där båten framåt. Jag vill bara sitta och njuta men NEJ, här ska jobbas! Sen när man väl jobbat flera timmar, då ska man spendera kvällen på en iskall klippa och laga mat i ett stormkök och bli uppäten av mygg. Diska med nån bunke. Sova på en träsoffa. Upprepa sen dag två osv. Vi gjorde det ett gäng år innan barnen kom pga gillade ändå sällskapet men nu vill de alltså göra samma sak med ett gäng småungar? Alltså både segling och småbarn är logistiska helveten BESPARA MIG KOMBINATIONEN.
 
Då och då ser jag en annons på en båt och tänker att det hade ju varit kul.... jag kan inte ett skit om det där! :D
Det kan ju vara kul att åka med någon som kan och har så att säga!

Jag älskar ju havet och vatten öht. Och nu när man ser tillbaks så var det ju fantastiskt också att vi seglade med ett gäng kompisar så både jag och föräldrar hade vänner med. Man fick ju göra rätt mycket kul ändå. Även om jag i tonåren började strejka och ville göra annat.

Jag tog faktiskt skepparexamen också iom att en från vår vinterbåtklubb var lärare på gymnasiet jag gick i en speciell linje med båt-jox. Så jag fick hoppa in och tenta av det kvickt. Så något har jag väl lärt mig också genom åren iom att det gick. Men jag kan ju inte nog att typ vinterkonservera en båt etc.

För mig är det så rofyllt med vattenkluckandet, att kunna bada/simma så etc.
Vi hoppas på att skaffa någon liten båt framöver iom bryggplats här. Nu får vi nöja oss med en liten jolle/roddbåt. 😅
Stor båt är ju så mycket jobb med. Pappa 75 år får väl tyvärr inse att det är för mycket med så stor segelbåt nu.
Men de har ju landställe i skärgården att vara på. Så han får iaf vara vid havet. Och de har småbåtar att åka dit/handla med.
 
Jag uppväxt med somrarna i ytterskärgården. Vi hade en liten motorbåt som vi puttrade runt med, pimplade strömming, metade, la ut nät. Jag älskar havet, klippor, båt och ja.. till och med fiskmåsarna ibland.

Jag kan ju erkänna att det finns en charm att få vind i segel när solen ligger på. Men det är ju ett konstant arbete att få den där båten framåt. Jag vill bara sitta och njuta men NEJ, här ska jobbas! Sen när man väl jobbat flera timmar, då ska man spendera kvällen på en iskall klippa och laga mat i ett stormkök och bli uppäten av mygg. Diska med nån bunke. Sova på en träsoffa. Upprepa sen dag två osv. Vi gjorde det ett gäng år innan barnen kom pga gillade ändå sällskapet men nu vill de alltså göra samma sak med ett gäng småungar? Alltså både segling och småbarn är logistiska helveten BESPARA MIG KOMBINATIONEN.
😂 Hög igenkänning! Eller ja.. Vi har haft ung, spis och grill.
Gissa vem som hade sån där orange barncykelstol fastspänd på aktern av båten och satt och sov där under kryss med huvudet skvalpande åt olika håll då man slog. Inte riktigt så man gör idag med ungar kanske..
Inte heller låta dem ramla i när det är snorkallt för att få dem att inte gå så nära vattnet. :laugh:
 
Det kan ju vara kul att åka med någon som kan och har så att säga!

Jag älskar ju havet och vatten öht. Och nu när man ser tillbaks så var det ju fantastiskt också att vi seglade med ett gäng kompisar så både jag och föräldrar hade vänner med. Man fick ju göra rätt mycket kul ändå. Även om jag i tonåren började strejka och ville göra annat.

Jag tog faktiskt skepparexamen också iom att en från vår vinterbåtklubb var lärare på gymnasiet jag gick i en speciell linje med båt-jox. Så jag fick hoppa in och tenta av det kvickt. Så något har jag väl lärt mig också genom åren iom att det gick. Men jag kan ju inte nog att typ vinterkonservera en båt etc.

För mig är det så rofyllt med vattenkluckandet, att kunna bada/simma så etc.
Vi hoppas på att skaffa någon liten båt framöver iom bryggplats här. Nu får vi nöja oss med en liten jolle/roddbåt. 😅
Stor båt är ju så mycket jobb med. Pappa 75 år får väl tyvärr inse att det är för mycket med så stor segelbåt nu.
Men de har ju landställe i skärgården att vara på. Så han får iaf vara vid havet. Och de har småbåtar att åka dit/handla med.
Jag tror att det kommer av att bo vid havet så att säga, att börja tänka "båt" plötsligt :D Men du vet, en annons om en segelbåt som behöver piffas till och så startar tankarna, liten söt segelbåt, lagom liten liksom. Mysigt, trevligt och kul! Och så släpper jag tankarna och går och gör annat, för det är bara tokigt med tanke på att jag inte kan ett skit liksom. :D

Gift i kranvattnet här kanske! :D Får kanske hämta vatten från Skåne istället, där är inte så himlans mycket vatten att tala om man kan segla omkring på-rapsfält så långt ögonen når kanske :D
 
Hemma efter att ha varit och bytt hörlurarna. Naturligtvis gick jag vilse dit, fast jag var där för några dagar tidigare. Jag använder google maps med röst så jag inte går fel, men det gör jag ändå. Den här gången inte lika mycket. Träffade på en HSB kille med logga på som sa att han sett mig gå omkring. Kanske jag ser ut som en gangster eller så ville han hjälpa. Jag förklarade att jag varit och hämtat ett par hörlurar.

Önskar att han kom lite senare eftersom jag gick vilse på vägen till tunnelbanan också. Fattar inte hur någon har så -lokalsinne som jag :banghead: Sedan att jag inte ser särskilt mycket hjälper hjälper naturligtvis inte. Nåja nu är jag iaf hemma, passade på att köpa mer körsbär på extrapris på ICA på vägen hem. Så otroligt gott :d
 
7.5 km fick jag ihop.
Nu har jag krupit ner i sängen.
Skönt att vara trött och nyduschad.
IMG_8787.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 763
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp