Jag har simmat en kilometer, gjort 1,5 liter rabarbermarmelad och nu sitter jag ute på altanen och har det bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Recept på marmeladen?Jag har simmat en kilometer, gjort 1,5 liter rabarbermarmelad och nu sitter jag ute på altanen och har det bra.
Har bara i lika delar rabarber som syltsocker och låter koka i 10 min. Hade tänkt göra med kardemumma och vaniljstång i, men kände mig inte så äventyrlig idag.Recept på marmeladen?
Tänk dig att släpas ut i båten varenda jäkla ledig tid under uppväxten. Jag HATADE det i x antal år.Efter att ha seglat med vänner många år i streck så måste jag nu bara säga det högt.
JAG HATAR ATT SEGLA.
Puh, det var skönt.
Då och då ser jag en annons på en båt och tänker att det hade ju varit kul.... jag kan inte ett skit om det där!Tänk dig att släpas ut i båten varenda jäkla ledig tid under uppväxten. Jag HATADE det i x antal år.
Nu när pappa ska sälja båten så saknar jag det faktisk väldigt! Det är ändå i blodet på mig på ngt vis..
Tänk dig att släpas ut i båten varenda jäkla ledig tid under uppväxten. Jag HATADE det i x antal år.
Nu när pappa ska sälja båten så saknar jag det faktisk väldigt! Det är ändå i blodet på mig på ngt vis..
Det kan ju vara kul att åka med någon som kan och har så att säga!Då och då ser jag en annons på en båt och tänker att det hade ju varit kul.... jag kan inte ett skit om det där!
Hög igenkänning! Eller ja.. Vi har haft ung, spis och grill.Jag uppväxt med somrarna i ytterskärgården. Vi hade en liten motorbåt som vi puttrade runt med, pimplade strömming, metade, la ut nät. Jag älskar havet, klippor, båt och ja.. till och med fiskmåsarna ibland.
Jag kan ju erkänna att det finns en charm att få vind i segel när solen ligger på. Men det är ju ett konstant arbete att få den där båten framåt. Jag vill bara sitta och njuta men NEJ, här ska jobbas! Sen när man väl jobbat flera timmar, då ska man spendera kvällen på en iskall klippa och laga mat i ett stormkök och bli uppäten av mygg. Diska med nån bunke. Sova på en träsoffa. Upprepa sen dag två osv. Vi gjorde det ett gäng år innan barnen kom pga gillade ändå sällskapet men nu vill de alltså göra samma sak med ett gäng småungar? Alltså både segling och småbarn är logistiska helveten BESPARA MIG KOMBINATIONEN.
Jag tror att det kommer av att bo vid havet så att säga, att börja tänka "båt" plötsligt Men du vet, en annons om en segelbåt som behöver piffas till och så startar tankarna, liten söt segelbåt, lagom liten liksom. Mysigt, trevligt och kul! Och så släpper jag tankarna och går och gör annat, för det är bara tokigt med tanke på att jag inte kan ett skit liksom.Det kan ju vara kul att åka med någon som kan och har så att säga!
Jag älskar ju havet och vatten öht. Och nu när man ser tillbaks så var det ju fantastiskt också att vi seglade med ett gäng kompisar så både jag och föräldrar hade vänner med. Man fick ju göra rätt mycket kul ändå. Även om jag i tonåren började strejka och ville göra annat.
Jag tog faktiskt skepparexamen också iom att en från vår vinterbåtklubb var lärare på gymnasiet jag gick i en speciell linje med båt-jox. Så jag fick hoppa in och tenta av det kvickt. Så något har jag väl lärt mig också genom åren iom att det gick. Men jag kan ju inte nog att typ vinterkonservera en båt etc.
För mig är det så rofyllt med vattenkluckandet, att kunna bada/simma så etc.
Vi hoppas på att skaffa någon liten båt framöver iom bryggplats här. Nu får vi nöja oss med en liten jolle/roddbåt.
Stor båt är ju så mycket jobb med. Pappa 75 år får väl tyvärr inse att det är för mycket med så stor segelbåt nu.
Men de har ju landställe i skärgården att vara på. Så han får iaf vara vid havet. Och de har småbåtar att åka dit/handla med.
”Hej, hej, grattis - VAR ÄR MATEN?!”På väg till studentmottagning, HUNGRIG herregud
Viss risk”Hej, hej, grattis - VAR ÄR MATEN?!”
Jag brukar vara JÄTTEHUNGRIG varje gång vi har personalfest. Och så ska man vänta en stund på att alla ska hinna komma (ja, jag är ALLTID i tid ), och så ska man mingla lite, och... JAG VILL BARA ÄTA!!!På väg till studentmottagning, HUNGRIG herregud