Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att röra mig hemåt. Blev några timmar övertid i dag, men nu kan jag inte göra mer för byggprojektet.
Eller... Skulle kunna, men det rör sig om att slänga random grejer som ligger lite här och där och jag orkar inte 😅 De där sista grejerna får projektet ta. Ska tydligen tas in massa "gubbar" i helgen.

Mina fötter känns som att de ska sprängas, kroppen är slut, huvudet slut. Hem till katt och godis. Inget gym, som jag så kaxigt tänkte fram till ungefär klockan två. Nu vill jag faktiskt inte. Jag vill ligga i soffa och inte låta mina fötter nudda golvet så länge jag bara kan.
 
Sådär kom fram, polisen sa, lite trött, att de får hundratals samtal om det om dagen. Tydligen så kan de kapa ett privatnummer och sedan använda det för att ringa upp. Att jag just beställt ett id-kort hade ingenting med samtalet att göra utan var en ren slump. Jaja, har gjort min medborgerliga plikt och anmält ett brott. Nu mat.
 
Fick just ett samtal där en robotröst sa, på engelska, att det har varit brottslig aktivitet på mitt id-kort. Tryck 1. Jamenvisst. Det jag funderar över är hur de visste att jag just beställt ett nytt id-kort :idea:

Sitter i telefonkö till polisen

Hände äldsta sonen också ikväll, han har inte beställt nytt kort så det verkar vara en ren chansning.
 
Hade gjort entrecote och pommes med tillbehör, lite vin som pricken över i. Köttet var supergott och väldigt mört. Men, vinet var dåligt :cry: Korken var väldigt porös och gick i bitar när jag öppnade den, så förmodligen därför det blivit dåligt.
 
Jag sitter och är ledsen. Dotterns "lånehund", som hon haft nästan som sin egen i två års tid, somnade in i dag.

Han var en fantastisk hund, så klok och vänlig. Jag är så tacksam för att han kom in i dotterns liv just när hon behövde honom som mest :heart

Åh vad tråkigt att höra 😔 men så fint att hon fick lära känna honom och ha honom som stöd ❤️
 
  • Hjärta
Reactions: MML
Hoppas och tror att mamma är nöjd.
God mat fick vi(trots att vi sa att vi kunde fixa)
Helg och sen är det två dagar innan semester infinner sig.
IMG_8806.jpeg
 
Jag har vågat cykla!
Cyklat typ två gånger de senaste 17 åren, och det gick väl sådär.. 😅

Men nu har jag vågat cykla typ 50 meter och ska nu överväga om jag vill ha pappas gamla cykel eller inte. Ska cykla lite mer i helgen och känna efter om jag kan bli en cyklist eller inte.

Är rädd av mig, så stolt att jag vågade cykla. 😊
 
Hittade av en slump ett företag med fantastiska kläder! Alla kläder verkar vara av linne eller ull, massor av bra miljötänk i hela företaget, allting handsytt osv. Priserna är förstås därefter, men ändå inte så farligt. Funderar på att investera i något plagg därifrån så snart det finns möjlighet.
 
Hittade av en slump ett företag med fantastiska kläder! Alla kläder verkar vara av linne eller ull, massor av bra miljötänk i hela företaget, allting handsytt osv. Priserna är förstås därefter, men ändå inte så farligt. Funderar på att investera i något plagg därifrån så snart det finns möjlighet.
Vilket företag? 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 660
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp