Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och katten sitter och väntar på färjan från Skenäs kl 15. Jag hade en musik lista på youtube nedladdad och redo som jag kunde lyssna på hela vägen, så jag slapp bli galen på hennes klagosång :sneaky::angel: nu ligger hon tyst :D
 
Solen värmer gött men vinden är lite kylig. 15 grader står det på en elektronisk skylt här. Men vädret ska visst bli varmare under veckan framöver. Hoppas på det!
 
Fyraåringen har precis talat om att jag är den dummaste storasystern i världen. Så han ska skvallra till mamma och pappa när de kommer hem :rofl: Varför? För att jag har sagt nej till lekarna kasta-slime-på-katten och hoppa-i-mamma-och-pappas-säng.

Så hemsk och elak storasyster jag är 😅🤪
 
Vaknade vid 12 tiden, totalt död som en död sill. Har tvättid klockan sex men fasiken vet om jag orkar tvätta. Ingenting är akut. Tyvärr kan jag inte avboka så sent så någon som skulle velat tvätta kunde gjort.
 
Irriterad. Hade tid för lashlift, bokad 14.10. Ca 12.30 hör personen av sig och frågar om jag, p.g.a. ett akut ärende, kan komma senare eller imorgon.
Jag svarar, ca 13.00, med en fråga om när isf och att jag helst vill ha tiden idag. Det är snart 2,5 timme sen.
Ett synnerligen säkert kort för att se till att jag inte blir stammis där. Mitt schema är normalt sett så pressat att jag inte kan hålla på såhär.
 
Satt ute på en stol och kollade på sonen som hoppade studsmatta, när han plötsligt hojtar: ”Kolla mamma, en hare!” (Vi har gott om harar här då jag tänker liksom inte att det är något konstigt med det.) Jag spanar efter den bara gör att inse att det bruna, långörade djuret i höga gräset inte alls är en hare utan sonens ena kanin!
Paniken att försöka fånga en förrymd kanin när man är lika rörlig som Arne 97. Till slut fick jag fast honom iaf, med hjälp av ett par kompostgaller.

Hur kom han då ut? Jo kaninskrället har GNAGT SIG UT GENOM TAKET!! Liksom wtf?!? 🤯😫🤬
IMG_0434.jpeg
 
Satt ute på en stol och kollade på sonen som hoppade studsmatta, när han plötsligt hojtar: ”Kolla mamma, en hare!” (Vi har gott om harar här då jag tänker liksom inte att det är något konstigt med det.) Jag spanar efter den bara gör att inse att det bruna, långörade djuret i höga gräset inte alls är en hare utan sonens ena kanin!
Paniken att försöka fånga en förrymd kanin när man är lika rörlig som Arne 97. Till slut fick jag fast honom iaf, med hjälp av ett par kompostgaller.

Hur kom han då ut? Jo kaninskrället har GNAGT SIG UT GENOM TAKET!! Liksom wtf?!? 🤯😫🤬
Visa bifogad fil 147425
Men hur?! Ninjakanin?
 
Det ÖSREGNAR och har gjort i flera timmar... :down: På väg hem från föräldrarna fastnade jag vid ett nedfallet träd - typ 100 meter ifrån vårt hus... :cautious: Enligt maken har det inte precis varit speciellt blåsigt, så varför det lilla trädet hade trillat vet jag inte. Men störigt att behöva backa och köra en annan väg när man i princip är hemma! Temperaturen rasade från 16-17 grader till 12 grader i och med ösregnet och häststackaren frös när jag tog in henne :( . MÅTTE det eländiga väderläge vända snart!!
 
Har ridit bästa hästen och haft en mysig dag i stallet. Känner mig hemskt stolt att en av ridlärarna tydligen pratat en massa gott om min ridning och hästkänsla :bag::bump:
Så kul att få höra!

Nu sitter jag och sambon på lokal, och kollar på att ev köpa bil?? 🥳
 
Har varit på biblo idag och lånat en bok. Den kändes grisig så tänker torka av den innan jag tar mer i den.
Behöver duscha men är trött i kropp och knopp. :sleep: Får väl ta en snabbdusch.
Har hosta, får hosta av att t.ex. dricka Trocadero eller äta mat ... skumt ... och får hosta annars också (medicinbiverkning). :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 725
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp