Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker hitta en sjukgymnast, igen. Vill helst inte åka så långt som förra gången. Finns två i huvudorten, men den ena är för mesig för min smak och den andra lämnade dörren öppen när jag skulle klä av mig. Hon drog dessutom inte för gardinerna, stora fd skyltfönster ut mot gatan och centrumparkeringen.. Känns inte bra att gå dit igen.
Tror inte det finns nån mer sen, hittar inget på Google.
Min vårdcentral har ingen. De andra vc tar inte emot pga inte listad där och hög belastning på fysioterapeuterna.

Gah! Så trött på att ha ont!
Min sjukgymnast tar aldrig av några kläder, jag tar på mig kläder anpassade för att kunna utföra div övningar
 
Jag har fortfarande inte orkat lämna sängen. 😅
Jag var hungrig så magen skrek för 2,5 h sen när jag hamnade här.
Passade på att ringa lite samtal när jag insåg att jag iaf inte kommer palla gå upp på ett tag.
Nu MAT! Ett berg mat!
 
Jag maste bara fraga, Vad ar fel med att duscha ofta?

//hastflicka som bott i tropikerna eller okanklimat i manga, manga ar//
Hudbarriären kan ta skada.
Jag får klåda och fnasig hy om jag duschar för ofta, det blir ca var 3e dag fast om jag svettats mycket eller känner mig grisig kan jag duscha två dar i rad men aldrig flera ggr samma dag. Om det behövs torkar jag av mig med våtservetter för baby emellan duscharna.
 
Fattar inte varför hon ville att jag skulle klä av mig, hon skulle liksom bara kolla vaderna.. men hon ville sätta elektroder lite här och var på kroppen av någon anledning.

Inte alls sugen på att gå dit igen..
Man måste inte klä av sig om man inte vill.
En vild gissning: Vården och tandvården har börjat bli lite mer uppmärksamma på våld, de kollar aktivt efter tecken på våld. Kan också vara en anledning till att de ber en ta av sig kläder.
På nyheterna sa de att t.o.m. fastighetsskötare utbildas i det numera, fast då att se tecken på våld i bostäder.
 
Har jobbat en massa och sedan lagom till jag tänkte ta en ledig dag eller två blivit sjuk (händer alltid när jag vill vara ledig :cautious:) , men nu börjar jag piggna till igen. Äter chips, läser och tittar på sovande katt.
 
Förtidsröstat i EU-valet. Tycker alltid det känns speciellt och högtidligt. Är tacksam att jag lever i en demokrati där rösträtten är självklar och där jag har ett val som verkligen är ett fritt val. Men just för att den är självklar är det desto viktigare att stå upp för den och utnyttja och ta vara på sin sin rättighet . Så tycker jag iallafall.

IMG_20240530_180930084_HDR.jpg
 
Just skickat meddelande till min mottagning inom psykiatrin eftersom min nya antidepressiva medicin fortfarande är restnoterad men nu utan prognos för slutdatum. Bad dem diskutera att skriva ut någon av de som fanns inne och skickade med en lista utifrån FASS lagersaldo. Sedan började jag snörvla för att allting ska krångla och för att jag känner mig som världens sämsta patient som inte kan gå utan.
 
Förtidsröstat i EU-valet. Tycker alltid det känns speciellt och högtidligt. Är tacksam att jag lever i en demokrati där rösträtten är självklar och där jag har ett val som verkligen är ett fritt val. Men just för att den är självklar är det desto viktigare att stå upp för den och utnyttja och ta vara på sin sin rättighet . Så tycker jag iallafall.

Visa bifogad fil 146378
Planerat till imorgon, för sen måste jag till Spanien och riskerar att missa valdagen!
 
Läst ikapp lite trådar och bloggar, kanske är det för att det är torsdag men jag tyckte det pratades pannkakor överallt. Så nu står det en ugnspannkaka på gräddning och jag har kokat hallonpure i brist på sylt. Blir nog vispgrädde till.

Passar på att steka köttfärs i ugnen sen också och så tänkte jag göra isbitar av vätskan som blev efter hallonkoket.

Känner mig produktiv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
30 148
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp