Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ta hand om dig!

Lunchrast är dock lagstadgat (med vissa tydligt reglerade undantag som då ändå inte ger rätt till flex) så om ag låter dig jobba in det så är det inte helt förenligt med lagar. Bättre att ta ut den obligatoriska rasten. Den är obligatorisk just för att vi faktiskt mår sämre (på gruppnivå) om den skippas.

Bra såklart att du uppmärksammar det! Tror dock inte lösningen är att kompensera för det med flex, utan att hitta en arbetsbelastning och inställning som gör att du tar den matrast som du ska ha.
Absolut! vanligtvis har jag den rasten. Just nu är vi mitt i flyttkaos och ingen av mina områden är kompatibla sas. Mao är det övergående, och rätt snart :)
 
Haft niorna för sista gången idag, känns lite vemodigt faktiskt.
Också haft betygsprat med samma elever med blandat resultat. Har både haft elever som gråtit av glädje och som gråtit av besvikelse. Usch, känns jättejobbigt. 😔

Också olidligt varmt i min sal och jag har huvudvärken från h-vetet. Blörk.
 
Läst en stund, sovit, löst sudoku och hade energi att sy en stund på kvällen. Jobbade vidare på det som är tänkt ska bli ett datorfodral! Känns väldigt lovande så här långt, behöver bara göra lite justeringar inför dragkedjan 😅

IMG_4913.jpeg
 
Haft niorna för sista gången idag, känns lite vemodigt faktiskt.
Också haft betygsprat med samma elever med blandat resultat. Har både haft elever som gråtit av glädje och som gråtit av besvikelse. Usch, känns jättejobbigt. 😔

Också olidligt varmt i min sal och jag har huvudvärken från h-vetet. Blörk.
Betyg berör. I vår klass är de väldigt realistiska och majoriteten är nöjda med sig själva och sina betyg. Det är verkligen en klass på tusen.
Tyvärr ser det inte ut så överallt och det kan bli riktigt otrevligt ibland.
 
Uff. Flera timmar i rymddräkt idag.
Det är lite jobbigt att stå i heltäckande plastoverall (med tättslutande luva), plasthandskar, tättslutande skyddsglasögon och mask när det är 27 grader inne.
Jag tog alldeles för få drickapauser.

Blir samma scenario i morgon, men då ska jag ställa klockan timvis och pausa... och inte vara lat och tänka "äh det är så jobbigt att ta av sig allt det här"

Lägg till andningsmask/hjälm med renluftsfilter på ryggen med munskydd under så har du mitt gamla jobb. 😅 Finns en anledning till att jag slutade. (Man kan tydligen få cancer av att blanda cancermediciner 😅 Så blir en hel del skyddsutrustning).
 
Äter en sen lunch på jobbet, kom hit kl 14 och hade med mig lite ägg till kollegorna. Jag kommer vara ledig från i morgon och hela nästa vecka så det är de enda äggen de får tills jag ska jobba igen. Passade på att köpa en säck foder till mina små producenter på vägen hit och grannen ska vara höns- och hästskötare medan jag är bortrest en knapp vecka. Hoppas han lyckas bättre den här gången, förra sommaren hann räven ta några fåglar för mig när jag var bortrest. :cautious:

Har handlat lite basvaror tills jag åker i morgon bitti till min nya lägenhet. Diskmedel, wettex, svampar, schampo mm och lite blandat jag ska göra mackor att ha på vägen. Ska tanka på vägen hem och packa bilen ikväll så om allt går som tänkt är vi på rull i morgon bitti från kl 05 och framme kanske till 15 beroende på hur många och långa pauser det blir. :up:
Har inte hängt med riktigt, men är nyfiken på om du flyttar uppåt, neråt eller vänder snett igenom landet? Om du inte vill säga vart skutan går förstås :D :heart
 
Helg! :D Ledig imorgon och lördag. Jag är helt slut och har så ont i fötter och vader att jag knappt kan stå eller gå. Sambon har lovat vadmassage senare ikväll. Det ser jag väldigt mycket fram emot. Ser också fram emot att få hem ett skrivbord som tydligen ska bli levererat nu ikväll :cautious: Känns jätteskumt, men eh, det kanske blir bra? Skrivbordet behövs i alla fall.
 
Plockar in tvätten och ser på Top Gun. Helt otroligt att den filmen fick en uppföljare så många år senare, inte för att filmen är dålig utan just att den är rätt gammal.
 
Gav mig själv en spark i baken och fixade mat. Nån ny sorts pasta som inte är pasta. Blandade den med pesto. Lite konstig konsistens men kunde äta allt.
Sen diskade jag kastrullen. 🏅
La disken i blöt. 🏅 Kanske diskar på morgonen innan det blir varmt.
Ser Wahlgrens Värld.
 
Just skickat meddelande till min mottagning inom psykiatrin eftersom min nya antidepressiva medicin fortfarande är restnoterad men nu utan prognos för slutdatum. Bad dem diskutera att skriva ut någon av de som fanns inne och skickade med en lista utifrån FASS lagersaldo. Sedan började jag snörvla för att allting ska krångla och för att jag känner mig som världens sämsta patient som inte kan gå utan.
Tänk inte så dumt.
Jag behöver ha insulin. Du behövr ha antidepressiva. Än sen?
 
Hudbarriären kan ta skada.
Jag får klåda och fnasig hy om jag duschar för ofta, det blir ca var 3e dag fast om jag svettats mycket eller känner mig grisig kan jag duscha två dar i rad men aldrig flera ggr samma dag. Om det behövs torkar jag av mig med våtservetter för baby emellan duscharna.

Fast smorjer man in sig med en bra hudcreme tar inte huden skada ... och i manga lander och situationer maste man duscha dagligen och ibland flera ganger per dag. Atminstone skulle inte jag avsta att duscha minst tva ganger om dagen (fore lunch och fore middag) om jag tillexempel korde bajamajor.
 
Idag var jag på tuttografi :up:
Det gör alltid O.N.T men det är så viktigt att det inte gör något.
Nu är det bara väntan i 4 veckor på svar. Trots att jag aldrig känt något i brösten eller har någon i närmsta släkten som haft bröstcancer, så är det ändå lite nervöst - varje gång :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
29 923
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 605
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp