Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast smorjer man in sig med en bra hudcreme tar inte huden skada ... och i manga lander och situationer maste man duscha dagligen och ibland flera ganger per dag. Atminstone skulle inte jag avsta att duscha minst tva ganger om dagen (fore lunch och fore middag) om jag tillexempel korde bajamajor.
Jag vet.
Jag skrev hur det är för mig och jag varken orkar eller vill duscha och smörja in mig 3 ggr/dag.
 
Idag var jag på tuttografi :up:
Det gör alltid O.N.T men det är så viktigt att det inte gör något.
Nu är det bara väntan i 4 veckor på svar. Trots att jag aldrig känt något i brösten eller har någon i närmsta släkten som haft bröstcancer, så är det ändå lite nervöst - varje gång :nailbiting:
Känner precis samma. Jag tycker inte precis att det gör ont, men väntan på svar känns alltid jättejobbig! De senaste åren har jag dessutom varit med om att en hel del i bekantskapskretsen har drabbats. Alla har överlevt, men fysiskt och mentalt har det ju varit en tuff resa för dem!
 
Tänk inte så dumt.
Jag behöver ha insulin. Du behövr ha antidepressiva. Än sen?

Jo, det finns en logisk del av min hjärna som tänker så, tack för att du ger den litr stöd ( :love: ) – men när den blir trött så går den in i, "varför gjorde du så?", "du skulle hållit tyst" och "nu orsakade du ju en massa merarbete för alla – de måste ta upp det på rond och med läkaren och så måste hen ta av sin viktiga tid .." Jag bifogade i alla fall en lista på vilka fabrikat som fanns inne för att underlätta.
 
Idag besiktade jag Gidde, min hästtransport. Hade in honom på verkstad igår och de bytte lampor och allt, men ändå varnade bilen för att jag måste kontrollera höger och vänster bakljus (de lyste jättefint så bilen kanske bara ville att jag skulle beundra det nya fina lyktglaset som ersatt det den greiga huliganen till fyrvägskorsning pajade förra året) och ett av de höga sidoljusen var glapp. Ställde in mig på att åka de ca 100 m tillbaka till verkstaden med underkänt släp. Men dra mig baklänges och kalla mig enbuske, det gick igenom med bara en hjälpsam kommentar att jag bör olja in kulhandsken lite till när jag kom hem, medans besiktningsteknikern stod och sprejade smörjmedel på den. Så nu har jag flyttsläpet fixat 🤩
 
Man vet att sommaren närmar sig när värmen kommit så man behöver AC i sovrummet (är ju hopplöst att sova i värme, går ju inte!) och det har börjat bli varmt på nedervåningen med men än är det inte dags för den andra ACn där men bordsfläkten fick plockas fram och göra nytta 😊.

Underbart god tårta med årets första jordgubbar 😍och kaffe ur finporslin för att fira brorsans sambo som fyllt år nyligen 🥰.
 
Sitter och väntar på att juryn kommer tillbaka i Trump målet. Har stängt dörren till sovrummet och öppnat fönstren på vid gavel.
 
Ligger äntligen i sängen :love: Hela eftermiddagen och kvällen har gått i ett. Red min häst, körde till spinningen och det blev ett tufft och svettigt pass för att sen köra hem en snabb vända och byta om och köra till ridskolan och rida en lektion där. Fick ihop 22,5 k steg 💪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
29 923
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 605
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp