Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helg!! 🙌🏻
Haft sista riktiga lektionerna (nåja, hur mycket till lektion blir det egentligen när betygen är satta och det inte finns så mycket vettigt att ta sig för?) för terminen och nu är det bara schemabrytande dagar kvar till skolavslutningen. 😀 dessutom kortvecka nästa vecka. Rent mentalt har nog borde jag, mina kollegor och alla elever redan gått på sommarlov dock. 😅

Imorgon blir det ev nördmässa, annars hänger vi hemma och börjar baka inför nästa veckas loppiscafé. 🧁🍪
 
Han: Ah, katten är här igen.
Jag: Jag vet. Bruce hade en beef med den precis.
Han: Jaha! Sprang han efter den?
Jag: Nej, han reste ragg och stod still och såg wierd ut. Sen satte den sig på verandan, då gick han dit och reste ragg och stod still och såg wierd ut. Och då sa jag ”schyyyss in med dig gubbskrälle” och då gick han in.
Han: Bra vakthund.
Meeeeeeen Bruce, du skämmer ut rasen :idea: :D
 
Fasiken. Fått hem ett brev i brevlådan att det ska kollas fogar på balkongen och allt ska flyttas in. Jag har en blomsterpåle som kommer vara hett helvete att både flytta in och ut igen. Förstår inte hur jag ska kunna göra det ensam
 
Men då kanske den var utan blommor? 🌷

Krukorna kan jag ta bort, inga problem, och antagligen kroken jag hängt lyktan i.

20240531_154709.jpg
 
Ah, såg framför mig något större och klumpigare 😁 Men den är ju lång så lite bökigt förstås…

Ja extremt lång och står så att den antingen kommer trilla över balkongräcket - vore not det bästa istället för i vardagsrumsfönstret. Men skulle bli ledsen om den böjdes då. Har haft den sedan jag flyttade in och gillar den verkligen.

Sedan är det inte direkt roligt att balansera och stå längst upp på stegen för att få ner kroken - den är fastsatt med ståltråd
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
29 778
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 602
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp