Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått hem mina vinterförvarade växter. Så nu går jag igenom och ser var det kan finnas liv och snyggar till lite.😅

Försöker även se om jag kanske kan skymta några flygplan. Hör dom men då är det ju redan försent. Men någon gång kanske jag lyckas. :rofl:
 
Hade en av sambos och en tränarkompis-kunder här och han skulle få testa jobba min häst lite. Jag brukar inte träna någon häst på förmiddagen. Så stallpersonalen hade satt timer på ridhusbevattning då. Som tur var så började det längs ena långsidan. Så vi kunde fortsätta iaf på resten av ridhuset. Sen flyttades det till mitten. Så vi fick en liten dusch när vi passerade ibland. 😂💦
Skönt att hästen är van att ridas genom vattenspridare etc. 😅👍
 
Har precis duschat efter att ha varit på promenad med en vän och dennes hund. Mina hundar har redan somnat. Jag är lycklig åt att ha en dusch. Alltså. Jag vet att det inte är bra att duscha för ofta och jag försöker hålla det till ett minimum, men jag är så fruktansvärt värmekänslig :( Nu passar det bra eftersom jag ändå ska jobba i eftermiddag och vill vara ren och fräsch på jobbet, men lediga dagar känns det dumt att duscha efter varje promenad.

Ska nog göra ett ordentligt försök att köpa mer kläder i linnetyg, och en handväska för att slippa gå med ryggsäck. Det skulle kunna göra sommaren lite skönare. För samtidigt vill jag inte ha vinter och kyla heller. Jag är sådär jobbig att jag vill ha det lagom hela tiden :rofl: Kanske ska jag passa på att klippa håret ännu lite kortare också...
Om du duschar för att bli sval och inte för att få bort svett så kanske du kan prova ligga/sitta/luta dig mot sån kyldyna för hund. Jag snor våra hundars ibland. 😅
 
Slösar mycket vatten när man duschar ofta. Här har kommunen till och med en reklam om att man ska duscha till en schlager, alltså max 3 minuter för att spara på vattnet.

okay, nu duschar jag nog inte mycket langre an sa (jag blir latt uttrakad :angel:) men kan daremot duscha tre ganger om dagen om det behovs. Blir jag varm och svettig duschar jag, jag vagrar att ga runt svettig och acklig nar det finns metoder att gora sig ren.
 
Försöker hitta en sjukgymnast, igen. Vill helst inte åka så långt som förra gången. Finns två i huvudorten, men den ena är för mesig för min smak och den andra lämnade dörren öppen när jag skulle klä av mig. Hon drog dessutom inte för gardinerna, stora fd skyltfönster ut mot gatan och centrumparkeringen.. Känns inte bra att gå dit igen.
Tror inte det finns nån mer sen, hittar inget på Google.
Min vårdcentral har ingen. De andra vc tar inte emot pga inte listad där och hög belastning på fysioterapeuterna.

Gah! Så trött på att ha ont!
 
Varför lade jag mig ner i sängen när jag är så här trött? Och varför kom två mjuka, varma hundar och parkerade sig mot mig och somnade. Uh, luften gick ur mig totalt nu. 🥱😴
 
Äter en sen lunch på jobbet, kom hit kl 14 och hade med mig lite ägg till kollegorna. Jag kommer vara ledig från i morgon och hela nästa vecka så det är de enda äggen de får tills jag ska jobba igen. Passade på att köpa en säck foder till mina små producenter på vägen hit och grannen ska vara höns- och hästskötare medan jag är bortrest en knapp vecka. Hoppas han lyckas bättre den här gången, förra sommaren hann räven ta några fåglar för mig när jag var bortrest. :cautious:

Har handlat lite basvaror tills jag åker i morgon bitti till min nya lägenhet. Diskmedel, wettex, svampar, schampo mm och lite blandat jag ska göra mackor att ha på vägen. Ska tanka på vägen hem och packa bilen ikväll så om allt går som tänkt är vi på rull i morgon bitti från kl 05 och framme kanske till 15 beroende på hur många och långa pauser det blir. :up:
 
Har klätt av mig rymddräkten. I dag var jag väldigt mycket bättre med pauser och drickaintag och jag känner mig mycket mindre urlakad.
Får bli samma i morgon.

Inser nu att jag senaste 3 veckorna nog bara haft luncrast typ 2-3 gånger. Ska prata med chefen om hur jag ska skriva tiden, om jag kan lägga till på flexen.
Längtar efter att allt ska vara "klart", bara två veckor kvar nu! Fast jag tycker samtidigt att det är kul att det är såhär tokmycket, så länge det finns ett slut.
 
Har klätt av mig rymddräkten. I dag var jag väldigt mycket bättre med pauser och drickaintag och jag känner mig mycket mindre urlakad.
Får bli samma i morgon.

Inser nu att jag senaste 3 veckorna nog bara haft luncrast typ 2-3 gånger. Ska prata med chefen om hur jag ska skriva tiden, om jag kan lägga till på flexen.
Längtar efter att allt ska vara "klart", bara två veckor kvar nu! Fast jag tycker samtidigt att det är kul att det är såhär tokmycket, så länge det finns ett slut.
Ta hand om dig!

Lunchrast är dock lagstadgat (med vissa tydligt reglerade undantag som då ändå inte ger rätt till flex) så om ag låter dig jobba in det så är det inte helt förenligt med lagar. Bättre att ta ut den obligatoriska rasten. Den är obligatorisk just för att vi faktiskt mår sämre (på gruppnivå) om den skippas.

Bra såklart att du uppmärksammar det! Tror dock inte lösningen är att kompensera för det med flex, utan att hitta en arbetsbelastning och inställning som gör att du tar den matrast som du ska ha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
30 148
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp