Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Joggat 7.5 km och försökt skjuta bort tankar.
Nu dusch och lång frukost.
IMG_8400.jpeg
 
Det är ju så Memorial Day har det i andra länder. Att man hedrar de som dött, men även de som var soldater och överlevde. Men i andra länder är det ju främst militären som högtidlighåller den. För att minnas och hedra landets soldater som stred för sitt land.


Att lägga en krans vid den okända soldatens grav är något ledaren av ett land alltid gör. I UK kung Charles, i USA Biden, osv.

Att ha på sig en vallmo är för att hedra de som dog i Första världskriget i skyttegravarna i Flanders.

Hade faktiskt ingen aning om att Sverige firar (om man ska kalla det så) en veterandag.
Veterandagen är ingen exakt kopia av hur andra länder väljer att göra. Veterandagen i Sverige är till för att uppmärksamma alla de som tjänstgjort utomlands för freden och samtidigt minnas de som inte kom hem.
 
Gått med Leo ,Betalat räkningar både privat och för föreningen .Hade huvudvärk innan jag gick och när vi kom ut fick jag reda på varför .Blev en jävla åsksmäll .Leo brydde sig inte det minsta då han höll på att undersöka en intressant buske .Krånglat på jobbet idag med vattenfilter och några trasiga givare .Höll på att svimma då jag fick reda på priset på dom men vi måste ha dom så det är bara att bita i det sura äpplet .Men jag måste undersöka varför dom höll 2 år istället för 8-10 år som är normal livslängd
Roligt att se dig igen ❤️
 
Hittade mina stickor. Men då var kabeln för lång och det tycker jag är bökigt (jag vet att det finns tekniker för att använda dem ändå, men jag tycker det är besvärligt).
Så nu ska vi ta en utflykt och köpa ny kabel. Eller stickor om det inte finns rätt sorts kabel.
 
Har preppat vattenflaska med is dagen till ära.
Mår lite illa och undrar vad sjutton min kropp sysslar med då den varit väldigt krasslig det senaste. Tar en lite längre lugn frukoststund och tar mig tid att faktiskt läsa mail, inte skumma på två sekunder och lämna till senare, så ska vi se om inte illamåendet kan försvinna iaf.
 
Hittade mina stickor. Men då var kabeln för lång och det tycker jag är bökigt (jag vet att det finns tekniker för att använda dem ändå, men jag tycker det är besvärligt).
Så nu ska vi ta en utflykt och köpa ny kabel. Eller stickor om det inte finns rätt sorts kabel.
Köp både ock ( om ekonomin tillåter). Bra om det händer igen o alternativ behövs. 🙂
 
Har precis duschat efter att ha varit på promenad med en vän och dennes hund. Mina hundar har redan somnat. Jag är lycklig åt att ha en dusch. Alltså. Jag vet att det inte är bra att duscha för ofta och jag försöker hålla det till ett minimum, men jag är så fruktansvärt värmekänslig :( Nu passar det bra eftersom jag ändå ska jobba i eftermiddag och vill vara ren och fräsch på jobbet, men lediga dagar känns det dumt att duscha efter varje promenad.

Ska nog göra ett ordentligt försök att köpa mer kläder i linnetyg, och en handväska för att slippa gå med ryggsäck. Det skulle kunna göra sommaren lite skönare. För samtidigt vill jag inte ha vinter och kyla heller. Jag är sådär jobbig att jag vill ha det lagom hela tiden :rofl: Kanske ska jag passa på att klippa håret ännu lite kortare också...
 
Har upptäckt ett och annat med kemikalierna jag hanterat, och flaggat rött för projektet att detta blir omöjligt för mig att ta tag i om de inte vill köpa ännu bättre skyddskläder till mig samt utrymma en del av byggnaden medan jag packar det.
Fick gehör riktigt snabbt, och jag håller nu på och försöker få in en kemist som kan hjälpa till på superkort varsel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 080
· Visningar
30 326
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp