Väntar på att veterinären ska öppna, tror stt hunden överlever tills dess men anar att ett beslut måste fattas sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Veterandagen är ingen exakt kopia av hur andra länder väljer att göra. Veterandagen i Sverige är till för att uppmärksamma alla de som tjänstgjort utomlands för freden och samtidigt minnas de som inte kom hem.Det är ju så Memorial Day har det i andra länder. Att man hedrar de som dött, men även de som var soldater och överlevde. Men i andra länder är det ju främst militären som högtidlighåller den. För att minnas och hedra landets soldater som stred för sitt land.
Att lägga en krans vid den okända soldatens grav är något ledaren av ett land alltid gör. I UK kung Charles, i USA Biden, osv.
Att ha på sig en vallmo är för att hedra de som dog i Första världskriget i skyttegravarna i Flanders.
Hade faktiskt ingen aning om att Sverige firar (om man ska kalla det så) en veterandag.
Roligt att se dig igenGått med Leo ,Betalat räkningar både privat och för föreningen .Hade huvudvärk innan jag gick och när vi kom ut fick jag reda på varför .Blev en jävla åsksmäll .Leo brydde sig inte det minsta då han höll på att undersöka en intressant buske .Krånglat på jobbet idag med vattenfilter och några trasiga givare .Höll på att svimma då jag fick reda på priset på dom men vi måste ha dom så det är bara att bita i det sura äpplet .Men jag måste undersöka varför dom höll 2 år istället för 8-10 år som är normal livslängd
Köp både ock ( om ekonomin tillåter). Bra om det händer igen o alternativ behövs.Hittade mina stickor. Men då var kabeln för lång och det tycker jag är bökigt (jag vet att det finns tekniker för att använda dem ändå, men jag tycker det är besvärligt).
Så nu ska vi ta en utflykt och köpa ny kabel. Eller stickor om det inte finns rätt sorts kabel.
Ja jag funderar på det. Är fenomenal på att slarva bort mina stickorKöp både ock ( om ekonomin tillåter). Bra om det händer igen o alternativ behövs.