Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uff. Flera timmar i rymddräkt idag.
Det är lite jobbigt att stå i heltäckande plastoverall (med tättslutande luva), plasthandskar, tättslutande skyddsglasögon och mask när det är 27 grader inne.
Jag tog alldeles för få drickapauser.

Blir samma scenario i morgon, men då ska jag ställa klockan timvis och pausa... och inte vara lat och tänka "äh det är så jobbigt att ta av sig allt det här"
 
I går, femte jobbpasset, var jag duktigt aktiv på att plocka om i sortimentet och frigjorde tre tomvagnar så tyckte jag hade gjort mig välförtjänt att prova bistrons egen gelato i smakerna blue angel och choklad med mandarin, inte snålt med glass och sååååå gott 😍😋.
Idag tillbaka till fokus på studierna igen men det där quizet om lagar och rätt måste fan det gå troll i ...Kommer inte vidare i modulerna trots 35 TRETTIOFEM !!!! Försök till att hitta rätt ord kring ångerrätt, nu skiter jag i det här, så jäkla irriterad!!! 😡.

57 försök och så förbannad på skiten. Fattar inte felet.
 
Skrattade åt den här. Sökte på stickade tröjor till bebis och hittade den här:
Skärmklipp.PNG


Första bilden måste ju visa en riktig mansbebis :D
 
Hemma. Lämnat av en massa förpackningar på återvinningstationen. Röstat och frågade om de var många som röstade och det var det tydligen! :love: Och åkte och köpte mer körsbärstomater.

När jag var i Skärholmen var det massor av valskyltar (konstigt nog ingen av SD) ;) men de var ganska usla. S hade en allmän att det ska bli bättre, C satsade på klimatet. Och i ett socialkonservativt område står Kristersson och förklarar att abort måste göras till grundlag. Intressant strategi.
 
Just vinkat av besök. Så mysigt att träffa de man ser rätt sällan nu när vi bor i olika städer. ❤️
Det är någon här som har sjöflygplan som åkt en hel del nu under veckan. Nu körde de fram och tillbaks och landade/startade massa gånger. Så coolt det ser ut! 😍 Måste vara häftigt att landa/starta på vattnet så.
IMG_5845.jpeg
 

Visste inte att Sverige har en memorial day. Har man alltid haft det eller är det något nytt? Känns lite konstigt mtp att förutom svenska soldater som dog under FN operationer så har inte Sverige några veteraner. Sista gången svenska soldater dog i strid var väl Waterloo 1815
 
Visste inte att Sverige har en memorial day. Har man alltid haft det eller är det något nytt? Känns lite konstigt mtp att förutom svenska soldater som dog under FN operationer så har inte Sverige några veteraner. Sista gången svenska soldater dog i strid var väl Waterloo 1815
Sedan 2008 högtidlighålls den 29 maj som veterandag inom Sveriges försvarsmakt. Veterandagen syftar till att fira och ge erkänsla till Sveriges samtliga veteraner och deras anhöriga, inte bara de militära utan även polisen, tullen, Kustbevakningen, Kriminalvården och andra myndigheter. Från och med 2012 har veterandagen status som statsceremoni, vilket garanterar att den regelbundet firas på samma datum varje år.
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/motion/veterandagen-som-flaggdag_h002k308/
 
Det är ju så Memorial Day har det i andra länder. Att man hedrar de som dött, men även de som var soldater och överlevde. Men i andra länder är det ju främst militären som högtidlighåller den. För att minnas och hedra landets soldater som stred för sitt land.


Att lägga en krans vid den okända soldatens grav är något ledaren av ett land alltid gör. I UK kung Charles, i USA Biden, osv.

Att ha på sig en vallmo är för att hedra de som dog i Första världskriget i skyttegravarna i Flanders.

Hade faktiskt ingen aning om att Sverige firar (om man ska kalla det så) en veterandag.
 
Ligger i sängen
Hundens mage är fortfarande inte på topp.
Hon äter ju allt hon ser typ så..
Men imorgon är det dags att se vilken klass jag får till hösten, spännande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
30 542
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 894
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 610
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp