Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gått med Leo ,Betalat räkningar både privat och för föreningen .Hade huvudvärk innan jag gick och när vi kom ut fick jag reda på varför .Blev en jävla åsksmäll .Leo brydde sig inte det minsta då han höll på att undersöka en intressant buske .Krånglat på jobbet idag med vattenfilter och några trasiga givare .Höll på att svimma då jag fick reda på priset på dom men vi måste ha dom så det är bara att bita i det sura äpplet .Men jag måste undersöka varför dom höll 2 år istället för 8-10 år som är normal livslängd
 
Dag 4 med huvudvärk. Var helt färdig på kontoret så smet hem lite tidigare. Väl hemma så blev det en tupplur i sängen innan jag tog stallet på kvällen. När jag var hemma igen fick hunden sin promenad och sen har både han och katten fått mat och jag middag. Nu är det dags att göra kväll och inta horisontalläge :)
 
Äter en sen middag. Stekt svamp och stekt sparris, smör, nypotatis och fläskytterfilé som ugnsstektes. Mums. speciellt sparrisen alltså! HUR kan det vara så gott?

Har varit hemma i dag pga migrän, har fortfarande huvudvärk men börjar äntligen känna mig lite klarare i huvudet. Druckit te och använt min kittel flera gånger, nöjd över den! Smidigare än min vattenkokare! annars har jag mest sovit faktiskt. Rastat hunden och sovit, ätit någon macka.

Har semester från onsdag nästa vecka och ser fram emot det väldigt. Behöver lugnt och ro faktiskt.
 
Gick just upp ett liljeholmen att jag måste anmäla till kommunen jag har planer på att gräva ner drygt en halv km jordvärmeslang .Spakapan sa du får gräva ner hur mycket slang du vill på din mark att du sedan fyller den med sprit har dom inget med att göra :cool: med min tur står någon från miljökontoret på gården när vi håller på .Kommunen är inte kända för att jobba snabbt .När dom säger handläggningstiden är 6 veckor så då är den det på dagen
 
Strulade ta mig fan till max med en studieuppgift (bugg i systemet på hemsidan?) så jag var tjutfärdig av frustration men tänkte jag skulle släppa skiten och ta ett ridpass; det är det bästa sättet för på hästryggen behöver man fokusera och vara här och nu ❤️. Ett svettigt dressyrpass i alla gångarter och fick pållan stundvis att bära sig i rätt form, I alla gångarter var välgörande och roligt så den halvtimmen gick fort och efter det kändes det mycket bättre, bästa, härligaste hästen ❤️.
 
Förstår mig inte på hur det här huset fungerar. Grannen pratar med sin partner nu. Jag vet det, för jag hör det, nästan på nivå att jag hör vad de säger. Det låter inte som att de skriker heller. Däremot om de är i vardagsrummet och tittar på tv, då hör jag det inte.
 
Kom nyss hem. Dröjer nog inte länge innan någon av rävungarna blivit påkörd. En av dem låg på vägen och vilade? på samma ställe som de uppehöll sig igår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 080
· Visningar
30 326
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp