Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sant, och misstag gör jag såklart lite då och då. Skillnaden här var att konsekvensen blev lite större och gick ganska högt upp i organisationen. Men jag försöker tänka att det också säger nånting om en person hur man tar sig an att lösa situationen om man har gjort fel.
Absolut! 👍
 
Det är musikfestival i parken och trafikkaos på alla vägarna runt omkring, så jag roar mig lite grann med alla frustrerade bilförare
Någon fick sin bil bortforslad tidigare då de parkerad på handikapplats - väntar mig att bärningbilen återvänder då det är flera i samma position (och en ny bil står nu i samma ruta som just tömts)






IMG-20240527-WA0007.jpg
 
Klockan ar nastan 9am och det ar nu dags att starta dagen. Jag tror jag ska bygga en planterings lada i dag. Jag behover flera, mest for fina klattervaxter, atminstone en "honeysuckle" vill jag ha, men den forsta ska jag plantera jordnotter i. Det ar aldeles for sent, men ... oh well ... jag far val gora om det nasta ar om det inte hinner bli nagra notter. (eller, jordnotter ar egentligen en legume, alltsa som en arta som vaxer under marken :p) Dessutom vill jag inte att de ska hinna torka sa kanske det gar.
 
Jahapp

Vårdcentralen hade INGA tider någongång öht denna veckan. Så jag måste åka till sjukhuset men det står ingenstans om det är drop in där, jag tolkar det som det men varför kan man inte skriva det då?

Står inget telefonummer till provtagningen heller. Fattar inte hur det kan va så svårt att faktiskt ha information ens på sin hemsida
 
Mina sår på fötterna gör ont.
Kommer inte bli kul att gå till och från och på jobbet imorgon
Har inga alternativ till skor heller så.
Sandalerna var de som gav skavet.
Men med tillräcklig omläggning ska det nog funka.
Måste ju lägga om efter duschen imorgon
 
Jahapp

Vårdcentralen hade INGA tider någongång öht denna veckan. Så jag måste åka till sjukhuset men det står ingenstans om det är drop in där, jag tolkar det som det men varför kan man inte skriva det då?

Står inget telefonummer till provtagningen heller. Fattar inte hur det kan va så svårt att faktiskt ha information ens på sin hemsida
Kollade du vc på nätet eller ringde?
När jag inte hittade några på nätet ringde jag och de klämde in mig
 
Oändligt trött. Lång men bra dag på jobbet. Träffat gulliga barn nerlusade med förskolebaciller, borde kanske duschat i sprit när jag kom hem 🙈

Sen kom grannen och säger att jag haft sönder tvättmaskinen när jag tvättade mattor igår (tre små bomullsmattor i varsin maskin) men jag tvättade tre maskiner vanlig tvätt efter och körde en trumrengöring utan problem.

Jag behöver tanka positiv energi från en av mina favoritmänniskor men planeterna står fel. 😔
 
Helt slut. Tuff morgon följdes av jobbig eftermiddag. Några jobbiga besked på jobbet och en del gnissel mellan folk, mest pga värme och en genomgående utmattad hos oss i personalen. :down:

Men också besök av bästa kollegan med bebis, fina samtal med kollegor och en känsla av trygghet inför nästa läsår. 🙌

Den här veckan är det sista lektionerna för den här terminen, känns lite sorgligt att ha sista lektionen med niorna faktiskt. Kommer sakna dem våra skratt och deras sjukt dåliga musiksmak till hösten!
 
Tog mig ut och slog på vattenspridaren över grönsakslandet. Allt är kruttorrt.
Nästa projekt var att gå med trimmern längs länsvägen vid mitt hus. Lupinerna har fullkomligt exploderat. Jag har slagit dem i flera år men den här våren har de attackerat som aldrig tidigare. Men nu är runt 75 meter vägren nermejad. Samt de som letat sig ut på grannens träda.

Jag HATAR lupiner. De har en kort förlåtande blomning men resten av året förstör och invaderar de. Lupinfrön kan gro efter 20 år så projektet är hopplöst men det känns bättre i magen.
 
Klev upp i ottan och gjorde klart en studieuppgift som skulle skickas in och efter det hann jag ta det lugnt och läsa en stund innan jag gjorde mig klar för jobb igen, skönt 😊. Har precis börjat läsa den första boken av fyra ur Nora Roberts bröllopsserie; aldrig läst av den författaren innan ☺️.
 
I hopp om mentalt stöd och lite tips sökte jag på lupin på facebook.

Hittade TVÅ gruper för de som älskar dem 🤣🤣🤣
Vi har kämpat i stallet längs en bäck. I år är det så gott som tomt. På våren när de kommit en bit så har vi dragit upp med rötterna. Att bara slå ner ska enligt "dom som kan" varken göra till eller från om man inte tar reda på allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 906
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp