Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puuuuh jag har haft en stressig eftermiddag på jobbet där det framkom att jag hade gjort en miss som gjorde att det blev väldigt väldigt stökigt… och även att min prestationsångest fullkomligt sköt i höjden för inte kan väl JAG vara dålig och göra misstag, framför allt inte när jag rapporterar till min chefs chef? :crazy:

Många telefonsamtal senare verkar det ha löst sig nu och jag måste nog sätta mig och djupandas ett par minuter innan jag åker och hämtar barnen på förskolan… behövde bara skriva av mig.
 
Puuuuh jag har haft en stressig eftermiddag på jobbet där det framkom att jag hade gjort en miss som gjorde att det blev väldigt väldigt stökigt… och även att min prestationsångest fullkomligt sköt i höjden för inte kan väl JAG vara dålig och göra misstag, framför allt inte när jag rapporterar till min chefs chef? :crazy:

Många telefonsamtal senare verkar det ha löst sig nu och jag måste nog sätta mig och djupandas ett par minuter innan jag åker och hämtar barnen på förskolan… behövde bara skriva av mig.
Den som aldrig gör misstag gör inget. 🤗
 
Banken sänder mig brev om att jag ska förlänga mitt lån. Har en rejält tråkig ränta och jag antar att om jag bara kryssar i bindningstid kommer jag få aktuell ränta. Som är ungefär som tidigare. :meh:

Lämpligt nog har kontoret öppet hus i övermorgon så då kan jag få prata med nån på plats. Annars är det krånglig tidsbeställning och låsta dörrar som gäller. Trots kontantlöst kontor.
 
Känner mig lite stressad. Fick tid till kardiologen och dom vill att jag ska ta prover innan, inga problem så men dom har skrivit på första lappen att testerna ska tas ca en vecka innan så det har jag gått på, men idag såg jag att på lappen man ska ge till provtagningen står föreslaget datum idag. Vilket är 2 veckor innan.. hoppas jag inte får en utskällning nu :(

Men vem skulle skalla ut dig? Nog for att jag hort att Svenska sjukvarden inte ar som den var forr, men att skalla ut de som kommer?
 
Nu vet jag inte vad @Hazel Har för erfarenheter, men har man som jag tillbringat mycket tid inom psykiatrin så vet man att utskällning är en metod som används. Tyvärr.

Tvek att labbpersonal skäller ut folk för att någon gett tvetydiga uppgifter om när prover ska tas.

@Hazel ring dem imorgon, förklara läget och se om de kan boka in dig för prov direkt.
 
Det är varmt, 25 grader, så jag har en fläkt på men det blir kallt då så har tre filtar på mig. :cautious:
Ska snart gå ut, hoppas det går att gå i skugga.
 
Eftersom sambo skulle till DK idag och han hade ordrar att skicka så kom vi överens om att de bokades för hämtning här hemma idag. Så jag har trots att jag eg är så trött att jag vill grina och hade behövt en sovmorgon/sovdag har jag varit uppe hela dagen för att inte missa leveransen. Så kommer ingen. Suttit i kö till en massa olika support för att ens komma fram. Och så meddelar de att "nä men vi kör bara där tis/tors". Trots att det i bokningssystemet ok:ats idag.
Då måste jag göra samma skit imorgon då.. :banghead:🤯
Och så måste jag göra en massa ikväll istället för att kunna vila..
 
Tvek att labbpersonal skäller ut folk för att någon gett tvetydiga uppgifter om när prover ska tas.

@Hazel ring dem imorgon, förklara läget och se om de kan boka in dig för prov direkt.

Labbpersonalen brukar va ok, däremot har jag varit med om att läkare sen inte tycker man gjort rätt trots att man följt deras anvisningar. Eftersom det är ett viktigt läkarbesök vill jag såklart göra det rätt

Jag ringde dom redan i förmiddags men dom har inte ringt tillbaka, annars får jag åka på drop in provtagning på sjukhuset men det är ju i en helt annan stad liksom
 
Labbpersonalen brukar va ok, däremot har jag varit med om att läkare sen inte tycker man gjort rätt trots att man följt deras anvisningar. Eftersom det är ett viktigt läkarbesök vill jag såklart göra det rätt

Jag ringde dom redan i förmiddags men dom har inte ringt tillbaka, annars får jag åka på drop in provtagning på sjukhuset men det är ju i en helt annan stad liksom

Ta med lapp 1 och lapp 2 och stick under näsan på läkaren om den knorrar.
 
I dag ar det "Memorial Day" har och vi ar alla lediga. Det ar ocksa traditionellt den forsta sommardagen och enligt gammalt kan man inte ha vita klader fore Memorial day eller efter Labor day (som ar forsta helgen i September) och da ar sommaren slut. :p
Har i vastra Oregon innebar det att vi snart gar in i torr perioden, vi brukar fa lite regn i Juni ocksa, men snart ar regnet slut for den har sasongen.
 
Hemma. Hur kommer det sig att det är omöjligt, absolut omöjligt att bara köpa den enda grejen man ska ha på IKEA. Man (jag) kommer alltid på att ja, just det, det behöver jag. Suck.

Gassande sol och varmt. Mina stackars plantor vissnar i solen trots att jag öser på vatten varje dag så är det uttorkat även om det påstås att de ska klara sol.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 909
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp