Vidrigt varmt idag
Fixat lite i trädgårdslandet, men har svårt att fokusera på en uppgift just nu. Sjukt lättdistraherad. Typ:
Skolar om grönkål och inser att några plantor är stora nog att sättas ut i landet, men kragen de ska stå i behöver rensas först. Så rensar lite ogräs, men får syn på en spade och kommer på att jag ska gräva ur lite jord ut en dubbel pallkrage och flytta den övre. Lyfter av pallkrage efter att ha grävt lite och konstaterar att jag borde lägga markduk under innan jag sätter dit pallkragen. Men gräset är så högt att det behöver klippas först. Då jag hämtar gräsklipparen och klipper av, meeen när jag ändå gör det så kan jag lika gärna klippa av den delen tomten. Börjar med det men inser att det blåst ner grenar som behöver flyttas så stänger av madkinen och börjar bära bort grenar. Bara för att inse att det behöver vattnas i krukorna så jag drar fram slangen och gör det och sen är klockan plötsligt lunchtid och solen är tusen grader varm och barnet vill ha mat och jag har liksom inte slutfört någonting alls utan bara påbörjat tjugotre olika saker…
Såatteeee. Ja.