Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kokar grönsaker (som ska bli mos till hunden) och ris. Skäggtrollet har fått vårkänslor och springer runt som en dåre i trädgården och leker med sin boll med snöre. :love:
Förhoppningsvis kan jag ta mig till stallet i em, men det är tveksamt. Magen kör en kombo av extrem mensvärk och IBS-skov. :wtf:
Igår var jag utslagen hela dagen. Idag är det liiite bättre, men jag är fortfarande inte säker på om jag klarar av att ta mig iväg någonstans.
 
Då det är helt omöjligt att sova har jag rensat lite kartonger. Och hittat gamla foton :love:

Hittade även min gamla dagbok. Jag hade vare på buketräff här hemma i gävle. Det hade jag glömt bort att vi redan för så många År sedan gjorde det. @Murphy va du med då på Churchstreet? Eller är jag helt ute å cyklar 🤔
Ohmy... Buketräff, Gävle - det lär ju inte ha vart igår?

Minns att jag var på en hösten/vintern 2006 innan jag flyttade ner till Sthlm i december samma år. Minns dock inte vart vi var och härjade nånstans (men saloonen är väl rimligt? har länge haft en vurm för spritåkakor där, as in Cookies in Heaven + Apple Jack). Vi var väl en 8-10 pers då - men minns nog inte mer än 2 av vilka idag.
 
Fortfarande mördande huvudvärk, åker till jobbet så får vi se om jag håller ut hela dagen eller få ge upp.

Det märks att vi går mot ljusare tider, sonens sömnbehov minskar drastiskt och idag var lämplig uppstigningstid 4.20. 😫 som kanske gissas så minskas inte MITT sömnbehov, så atte… 😴
Därav jag skämtsamt brukar säga att vem behöver barn när man har tassbarn (katter) som väcker en då.... :rofl:
 
Ohmy... Buketräff, Gävle - det lär ju inte ha vart igår?

Minns att jag var på en hösten/vintern 2006 innan jag flyttade ner till Sthlm i december samma år. Minns dock inte vart vi var och härjade nånstans (men saloonen är väl rimligt? har länge haft en vurm för spritåkakor där, as in Cookies in Heaven + Apple Jack). Vi var väl en 8-10 pers då - men minns nog inte mer än 2 av vilka idag.
Vet ju inte ens om det är samma jag menar 🤣 kommer ihåg utseenden men inte namn 🙈

Vi hade en träff hemma hos någon i gävle oxå, i en lgh vid nynäsplan . Med alkoholhaltiga intag i rätt stora mängder. Några som var med då är inte kvar på buke men vi ses nån gång ibland.
 
Vet ju inte ens om det är samma jag menar 🤣 kommer ihåg utseenden men inte namn 🙈

Vi hade en träff hemma hos någon i gävle oxå, i en lgh vid nynäsplan . Med alkoholhaltiga intag i rätt stora mängder. Några som var med då är inte kvar på buke men vi ses nån gång ibland.
Klurigt om vi inte vet när, vart eller vilka som var med! Och vad användarna gör idag - och om det är själva poängen, att vi inte längre ska veta det.

Oklart för övrigt, det där med folk från orten... om en bara känner dem härifrån, bara IRL/AFK, bägge eller om det bara är till namnet från hästsfären. En fick ju fråga både efter förnamn, hästnamn, bukenick och ev klubbtillhörighet... Bukefalos innan Facebook kom var lite annorlunda.

Men den blöta festen på Nynäs tror jag att hört talas om, men inte vart med på (men det var nog däremot en bukefalist jag en kort tid bodde med).
 
Trött-trött. Och trött på att vara det. Jag får så dåligt samvete för allt jag borde göra men inte orkar. Städa t.ex.
Men jag har gått promenad med hunden och jag har kört in flera kärror ved till pannrummer.
Tröst dock att jag orkar gå lite fortare, nästan vanligt promenadtempo.

Och en kul sak. Var på Plantagen igår och köpte växtbelysning. Där var ett medelålders par och kvinnan frågade om de hade luftlök och det hade de förstås inte. Jag funderade en stund men gick sen fram och sa att jag har i överflöd och frågade om jag skulle posta några. Hon blev jätteglad och förmanade mig strängt att skriva namn och telefonnummer så hon kunde swisha ett tack. Idag har jag samlat en handfull smålökar att skicka :)
 
Jag har precis satt mig bekvämt i soffan med dagens lunch/middag på bordet framför mig. Känner mig lite försiktigt nöjd efter att ha kunnat jobba undan, eller ikapp, en del idag. Försiktigt för vågar man ens tänka tanken av vara ikapp så smäller det nästan garanterat till, men just nu tänker jag slappna av i att känna mig lite på banan i alla fall. Kanske en promenad på det senare?
 
På tal om feber så visade tempen nyss 38.8 😅 Min teori är att det främst är orsakat av för låg nivå av löjrom.
Min chef messade mig nyss om att han sett en riktigt bra deal på löjrom. Jag har dock möte med banken imorgon bitti och måste hålla en hyfsad likviditet till dess. Men efter mötet så kommer jag 100 eurodollar ge mig ut för att bunkra upp 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp