Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har har de flesta (Alla?) sjukhus sa att lokala konstnarer "staller ut" i sjukhusets vantrum och koridorer, allt fran tavlor med lappar som berattar om kontnaren och priset pa tavlan till skulpturer i nicher och framfor fonster.
Det ar inte helt ovanligt i restauranger och hotell att de har samma grej ... Konsten star ett antal manader (jag tror att jag sett 4-6 manader oftast) och det ar mycket noga angivet hur lange det ska vara dar och sedan byts det till andra verk och oftast andra konstnarer.

Jag glomde saga att om man vill kopa ett konstverk sa lagger man handpenning och det ar kvar tills det ar dags att byta ... eller sa soker man upp konstnaren nar man ju far alla kontakt uppgifter och oftast ett foto ocksa. :p
 
Gick mot rött till kidsens förskräckelse. De bara ”är du helt färgblind Törnis”???
Jag borde få sparken som ungdomsledare 😅 (Det ingår till mitt försvar inte i mitt jobb och det är lite oklart varför jag är det men nu vägrar kidsen släppa mig 😅 )
 
När jag kom hem så hängde en flaska bubbel och ett kort på dörren! En granne ska flytta och tackade för min insats som granne och rathunter.

IMG_8179.jpeg


Jag hoppas att hen flyttar till en fastighet som inte bebos av råttor 🐀 då det blir tungjobbat utan min expertis!!!
 
Löjrom innehåller en massa goda och läkande egenskaper!
Sitter nu och tittar när löjrom tinar… men SNART SÅ 😋

Vet inte om jag skrivit det redan, men läste en autobiografi av Elena Gordeeva (Gordeeva/Grinkov legendariskt konståkningspar) där hon beskriver hur hon och andra konståkare matades med beluga kaviar. När de tävlade utomlands så bytte de burkar med kaviar mot jeans och walkmans med konståkare från väst :rofl:
 
Underbara och älskade djur ❤️. Ungkatten var på i morse; så fort larmet gick igång landade han på min bröstkorg för att väcka mig 😝😄. Efter att ha suttit massor med slutexamination och honkatten ville ha torrfoder så råkade jag lägga upp det I ena mjukmatskålen så hon tittade menande på sin tomma torrfoderskål och på mig och såg ut att undra vad jag sysslade med 🤣, rättade till det och tog en välbehövlig paus från skärmar och plugg och njöt av frisk luft i stallet, fick bli att behålla täcke och grimma och grimskaft på och upp barbacka och skritta runt och trampa ihjäl lite is på ridbanan 😄, mysigt på hästryggen 🥰. Tog knappt en kvart innan jag kände att hon hade stylta i ena framhoven så satt av, kratsade ur och avslutade med en liten promenix längs grusvägen 😊.
Hemma igen skulle jag göra det sista innan inskick och ja, egentligen för trött för det bara jävlades men skam den som ger sig! Och var jag trött var sambon värre som var på vippen att somna i soffan vid 19-tiden 😅. Hursomhelst kom vi i alla fall iväg bort till samhället ett stycke bort för att handla och tanka ikväll före kvällsfodringen tillsammans men nu är det verkligen äntligen dags för att sooooooova! 😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp