Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bytt från skrivbord till soffhörn (insåg för någon månad sedan att axlar, nacke och bröstrygg blir mycket gladare om jag varierar min arbetsställning lite under dagens lopp istället för att sitta klistrad vid skrivbordet i 8h) och smuttar på eftermiddagskoppen samtidigt som jag tar en mental paus. Jag har fått gjort det viktigaste och ska jobba över ikväll p.g.a möte 18:00, så jag tänkte unna mig en lite längre eftermiddagspaus än vanligt :)
 
Pust, vilken ledig dag - börjar känna mig som @LadyCovergirl :angel:
Dammat, dammsugit, tvättat, tumlat, diskat, gick ut på vovvepromenad (alltid lite längre på en ledig dag!), fyllt på mat åt småfåglarna och städat gården på vovve-:turd: som börjar töa fram och pulsat den obligatoriska staketrundan "just in case" (jag har ju fårstängslat gamla vinterhagen för att kunna släppa vovvarna där).
Nu måste jag vila en stund innan det är dax för matlagning.
 
Hade inte en enda rast de föregående två veckorna så idag gick jag hem en dryg timme tidigare. Tog en joggingtur och har precis ätit en Picadelisallad.
IMG_6477.jpeg
 
Tröttheten har övergått i vidrig huvudvärk, möjligen migrän på G? Hoppas inte.

Påbörjat projekt städning iaf, alltid skönt. Önskar att jag/vi hade mindre saker/leksaker dock. Sjukt frustrerande med allt bröte, men är ju samtidigt en ekorre av rang så.. ja.

Just nu paus ute en stund medan sonen hoppar studsmatta.
 
I min region har de en aktiv konstansvarig som har en vettig budget. Högkvaliativ konst på de flesta vårdställen :heart

Har har de flesta (Alla?) sjukhus sa att lokala konstnarer "staller ut" i sjukhusets vantrum och koridorer, allt fran tavlor med lappar som berattar om kontnaren och priset pa tavlan till skulpturer i nicher och framfor fonster.
Det ar inte helt ovanligt i restauranger och hotell att de har samma grej ... Konsten star ett antal manader (jag tror att jag sett 4-6 manader oftast) och det ar mycket noga angivet hur lange det ska vara dar och sedan byts det till andra verk och oftast andra konstnarer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp