Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma och ska snart gå iväg och slänga grovsopor - tyvärr har inte min brf något grovsoprum vilket jag saknar. Men de har öppet på en avlastningsplats sista torsdagen varje månad där man kan gå och slänga. Vilket innebär att gå uppför en lång brant backe. Suck och stön.
 
Funderar på att gå och köpa en sopborste. Behöver städa i förrådet och där ligger en massa slipdamm (en fd granne brukade stå där uppe och såga/slipa trä :mad: ).
Undrar om Coop har sopborstar, vill inte gå så långt vid den här tiden för då blir jag uppvarvad och kan inte sova.
Ser reklam på tv. :down:
Har Trocadero. :up:
 
Sitter på bussen hem och tänker. Är inne i en period när jag verkligen, så mycket, önskar att jag kunde ha häst. Nu. Och jag påminns hela tiden. Om hur innerligt jag önskar, och om att det inte går ännu. Flera fina hästar som är till salu hos en säljare som jag känner till väl sedan tidigare (har jobbat extra hos hen) och verkligen skulle vilja köpa häst av. Ledsen, längtar, drömmer, sparar, önskar..

(Det är ett lyxproblem och det vet jag om.)
 
Jag har överlevt dagen trots huvudvärken.
Lagade god laxpasya till kvällsmat och ska snart natta trött unge.
Sedan blir det lite serietittande medan jag inväntar långväga helgbesök, sonens pappa kommer upp från Gotland över helgen så det blir en fin överraskning för sonen i morgon bitti. ❤️ Har tagit ledigt från skolan för honom så de får en dag på tu man hand medan jag jobbar. 😊
 
Jag har överlevt dagen trots huvudvärken.
Lagade god laxpasya till kvällsmat och ska snart natta trött unge.
Sedan blir det lite serietittande medan jag inväntar långväga helgbesök, sonens pappa kommer upp från Gotland över helgen så det blir en fin överraskning för sonen i morgon bitti. ❤️ Har tagit ledigt från skolan för honom så de får en dag på tu man hand medan jag jobbar. 😊
Så fint av dig!!!
 
:eek: Kom ut och skulle ta in hästen och hon hade på något vänster trampat hela hoven igenom barfotabootsen. Den satt en bit upp på benet istället... Jag såg tusenlapparna SPRINGA iväg (måste beställa ett par nya boots till bak, men jag trodde att det var kört för frambootsen också :nailbiting: ). TACK och lov verkar bootsen helt oskadd, trots att den hade misshandlats på det viset... 😬
 
Har ätit
ja ni vet vad
men mer som en liten aptitretare. Funderar nu på vad jag ska laga till middag lite senare. Det blir iaf lax. Blir antingen asiatisk lax med ingefära och lime osv med avocadokräm. ELLER så steker jag halloumi, aubergine, zucchini och äter till laxen bara. Dagens i-landsproblem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 708
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp