Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar sa avundsjuk pa hur ni har sa latt att hitta hund dorrar och avdelare till vilken bil som helst. Nu KAN jag ha hittat mim dorrar och avdelare till min nya bil ... for det facila priset av 15,293.42 Swedish Krona. :banghead:
Jag har faktiskt annat jag kunde anvanda pengarna till, men vad gor man?Jag behover kunna ta med bada hundarna i bilen, men maste bara kolla matten i bilen ett par ganger till.
 
Jag skulle behöva ringa min pappa för att höra om de kommer förbi med hunden i morgon men drar mig. Provade ringa tidigare men då tryckte han bort mig så jag tänker att han borde ringa upp. Vi har en lite jobbigt situation i familjen för tillfället och kommer säkert ska prata om det så är väl därför det känns jobbigt.

Ligger i soffan och överväger om jag ska spela tv-spel. Lär inte ska sova än på 2 timmar och något måste jag ju göra fram tills dess.
 
Ska strax se avsnitt två av Mord ombord :)
Känner mig hyggligt förberedd inför morgondagen. Inledningsvis lashlift följt av stallet, mathandling, dusch, lunch och packa det sista innan jag ska ta bussen till Lund och därefter tåget till Göteborg.
 
Lite väl känslosam över att den enda presenten jag har fått med mitt riktiga namn är den jag fick av Secret Santa. Så varför nu i kväll?
 
Har fixat lite god middag, men fick mitt i lägga mig och vila så att jag inte svimmade. Yrseln och illamåendet var totalt övervälmande. Känner mig helt mosig i huvudet av migränen i dag, men har bestämt att jag ska vara hemma i morgon också så kroppen får vila upp sig. Det går inte att ha migrän, inte sova och så jobba på så som jag gör, det är som att migränen bara tar paus några timmar för att blomma upp igen. Trött på det nu!

Maten var god dock.

Ser på "Mänskligheten-föreställningen om oss själva" på SVTplay.
 
Alltså, vas är grejen med löjrom från någon som aldrig ätit det? 😅

Vill ha en detaljerad beskrivning av smaken! 😅

Det går inte att beskriva, det måste upplevas! 😅
Jag blockade en person på insta som kommenterade att hen inte ansåg att det var ngn skillnad på löjrom och stenbitsrom, så detta är ett känsligt ämne :rofl:

Skärmavbild 2024-02-22 kl. 23.31.38.png


Iofs kunde personen inte släppa det och bara "ja alltså jag bjuder alltid på stenbitsrom och ingen av mina middagsgäster märker ngn skillnad och ingen har ens sagt ngt.
Man bara OKEJ 😧 (haha rimligt att middagsgästerna inte ställer till en stor scen, det betyder dock inte att DE SAKNAR SMAKLÖKAR!
 
Senast ändrad av en moderator:
Uppdatering från hotell-sjukrummet. Orkar inte tugga, så kravlade några meter till Hemköp med mössa hela vägen ner så ingen kunde se mig. Handlade kvarg, blåbär, smoothi, glass, frukt, godis etc.
Kröp hem. Hämtade kaffe. Tog med lite tomatsallad från restaurangen men det var för jobbigt att tugga även det.
Tyckte synd om mig själv hela kvällen. Kollade på svtplay om Gypsy Rose o sen nåt om folk som flyttat ut i typ vildmarken.
Bokade om planet till ett tidigare. Hoppas inte huvudet sprängs. Skaffade munskydd också.

Vaknade nu och har fått mens (har stora problem med smärta och blödningar)… 5 dagar tidigt. Hahahaha… orkar inte.

Längtar nu att komma hem. Tänkte ta en taxi till flyget men måste handla bindor, Hemköp hade inte sådana när jag var där på kvällen (inventerade).
 
I dag sken solen fran 12 tiden pa dagen. Det var VARMT ... runt 30*C i solen men sa fort solen gick i moln var det runt 15*C igen🤷‍♀️
Varen ar dock har for att stanna. Nu har trad och buskar exploderat med musoron blad, sa ljust grona och fina. Paskliljor, tulpaner, och andra blommor har slagit ut ... for att inte tala om dessa sma underverk. De kommer upp i alla grasmattor, jag brukar saga att de ar i stallet for vitsippor.
Barnen plockar och tar med sig och ger till mig. Varje dag. :love: Jag har en i ena "hornet" pa min jobtablet i bussen nastan varje dag. Sa lange de hanger kvar.
IMG_4657.JPG
 
Blåser satan här med. Är så jag trodde det körde förbi en plogbil som skrapade asfalt.. Riktigt dånar i hela huset. Då har jag ändå ett helgjutet tegelhus..
 
Trött. Somnade 23:30 och klockan ringde för tidigt. Nu är det fullt ös en dag till och sen är det helg! Sen är det sportlov och då jobbar jag visserligen 4/5 dagar men det blir inte på samma sätt.
 
Önskar att jag kunde plugga på bussen. Men det går icke, då blir jag åksjuk..slösurfa eller titta på film går bra, oftast, men försöker jag att "läsa ordentligt" så blir jag illamående rätt så omgående.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 738
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 706
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp