Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemmakontoret har öppnat för dagen och jag ser fram emot en stillsam dag i statens tjänst. Jag har några säckar att knyta ihop efter veckan och några saker att förbereda inför nästa. Men framförallt har jag ett behov av att kompensera mig efter gårdagens kaffe. Kaffe ur en automat är visserligen brunt och varmt. Men där någonstans upphör övriga jämförelser med riktigt. kaffe.
 
Äter lunch nu men medans jag lagade till den hittade jag en Smirnoff som öppnat sig i frysenO_o Dricker sällan alkohol men kom på att jag varit sugen på en länge och köpt en när jag handlade med min vän i måndags. När den hamnade i frysen är lite oklart men starkt av den att öppna sig:laugh:
Visa bifogad fil 139620
Ice blue känns typ överflödig haha, tycker den är så lik originalet...Double black är så himla god!
 
Önskar att jag kunde plugga på bussen. Men det går icke, då blir jag åksjuk..slösurfa eller titta på film går bra, oftast, men försöker jag att "läsa ordentligt" så blir jag illamående rätt så omgående.
Jag är likadan. Läsa på riktigt går inte på bussen..
 
Burr, lite kyligt så tänt en brasa, ska ställa fram stallkängorna och raggsockarna så de blir torra och varma (förvaras i skafferiet och det blir nog änna lite kyligt för fössingarna egentligen...). Druckit kaffe, tvättmaskin går på långprogram, diskmaskin igång och jag har precis ätit nygjort kesokaka med banan och jordgubbar :d. Trist regn ute men sol är utlovat vartefter men tydligen också hård jäkla skitblåst. Nåja. Dags att ta tag i studierna och varva med städning, ut med ena kissen i sele så vi får frisk luft (andra blev utsläppt när det ljusnade) och ge kaninerna lite frukost :).
 
Sitter här och sörplar kaffe. Det blåser inte jättemycket ännu så jag tror att jag ska ta och åka iväg och hämta paket innan det (ev) drar igång med mer vind. Köpte en begagnad bok som handlar om fosterhemmets historia (så mycket intressanta tankar och undringar som väcks när man släktforskar!) och nu har den kommit... :) Någon egentlig bokrea har jag inte varit på, men en begagnad bok från studentapan och en begagnad bok från loppis kanske räknas? Billiga var de i alla fall :) !
 
Kom till jobbet dyngsur ända in på bhn. Kollegorna likaså (fast utan bh).
Kommer bli en härlig dag där vi får försöka vårt bästa att torka.

Kollegan har en hoodie han skulle kunna klä på sig medan han torkar sin tshirt på extraelementet i typ en halvtimme. Men han vägrar bara ha hoodie på överkroppen pga "Då är man som en våldtäktsman" :cautious:
Hänger inte riktigt med på logiken men men 🤔😅

Ingen annan kollega här ännu pga "Det regnar så jag väntar nog tills det slutar innan jag kommer in" 🤯
 
Jaha. Då börjar ett liv (ngn vecka bara) m bara högerhanden. Vänster är i bandage. (Op på finger o tömt på blod o klägg)

Alltså. VET ni hur mkt vi använder vänster hand i vardagen? Diska???? Liksom. 😂
Jag vet den är typ mest som blindtarmen ungefär. Diska gör diskmaskin annars hade nån annan fått göra det. ;) :D :D :D
 
Kom till jobbet dyngsur ända in på bhn. Kollegorna likaså (fast utan bh).
Kommer bli en härlig dag där vi får försöka vårt bästa att torka.

Kollegan har en hoodie han skulle kunna klä på sig medan han torkar sin tshirt på extraelementet i typ en halvtimme. Men han vägrar bara ha hoodie på överkroppen pga "Då är man som en våldtäktsman" :cautious:
Hänger inte riktigt med på logiken men men 🤔😅

Ingen annan kollega här ännu pga "Det regnar så jag väntar nog tills det slutar innan jag kommer in" 🤯
Våldtäktsman? Det är väl de som inte dansar??
 
Jag har ätit pannkakor till frukost. 😋
Min mage är lite dum, så jag la mig nyss i soffan med en varm vetekudde på magen och drog en filt över mig. Då kom blöt och kall hund (elak matte tvingade ut den för att kissa på tomten) och skällde på mig. Tillslut fattade jag att jag skulle lyfta på filten, för hon behövde ju ligga direkt på vetekudden. Trög matte!
Nu ligger vi iaf och gosar i soffan och njuter av värmen från kudden. :love:
 
Ser på Morgonstudion.
Ska till vc idag, hoppas det inte ösregnar då.
Har bara punktbelysning tänd för det känns som om jag skulle bli mer stressad av att ha taklampan tänd. (Blir stressad av starkt/skarpt ljus).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 738
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 706
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp