Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gett mig in på att åter igen skänka bort möbler via marketplace. Sånt där som inte är i toppskick på något sätt och där jag bara vill bli av med eländet. Folk är galna. Nog för att de vill vara snabba, men alltså, jag har ingen lust att ge min adress till folk som framstår som otrevliga.

Så. Nu struntar jag i att ge till den som hör av sig först, jag prioriterar de som skriver trevligt. Märker också en tydlig skillnad i hur män och kvinnor skriver. Männen skriver ofta bara "Ge adress så kommer jag!" (eller bara: "Adress! kommer nu". Kvinnorna skriver och frågar om det alls finns kvar, ger lite info om när de kan komma osv.

Nu ska jag gå och ställa ut eländet på gatan, så att jag kan ge adress till den som hör av sig och slippa träffa människan.
 
Står mitt i flytten :love:
Känns helt sjukt!

Första gången jag flyttar ”ordentligt”, och även om det är med sambo så känns det stort ändå. Nu flyttar vi till vårt, på riktigt.

Innan har det bara varit till vänner eller som inneboende, eller andrahand med pojkvän. Men det här känns rätt. Och fantastiskt.
 

Bifogade filer

  • 20240205_163950.jpg
    20240205_163950.jpg
    245,2 KB · Visningar: 24
Stod och mockade i hagen när det kom ett svartklätt par med jaktlabbe. Gjorde sedvanliga landsbygdsvink-hejhejet och uppfattar när de precis gått förbi att det är lite konstigt att gå helt svartklädda med machete på sig men inget skjutvapen för jakt vad jag kunde se. Kollade så att dem inte svängde in mot huset och sen gick jag in och sa till sambon om signalementet på folk som kanske har mördat mig ifall jag inte kommer in på ett tag. Ska man ringa 11414? Kändes så himla konstigt.
Machete???
 
Ja alltså, stoooort knivhölster. Ingen morakniv direkt 😅 Slutade med att jag ringde 114 14 och det skulle ringas 112 om jag såg dem igen med kniven, det är ju inte som att man vår valsa omkring hursomhelst med kniv heller. Skickade även sms till grannarna om att hålla utkik. Mest hoppas jag ju att jag helt missuppfattat det och att det bara var två udda promenerare men det var så himla konstig känsla jag fick av det hela.
 
Tron på mänskligheten återvänder.

Vår is-knöliga länsväg har varit en trafikfara ett tag. Bara på några 100 m åt bägge hållen har det varit tre bilar i diket.

Idag skramlade och skrapade det nät hunden och jag var ute.
Ett stort monster till maskin skrapade is! Noggrant, åkte fram, backade, och körde en gång till på den tjockaste isen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp