Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
vaknade allt för tidigt efter att jag hämtade mamma på centralen igår och vi släckte inte förrän vid 01. Åkte tidigt till jobbet så jag får en parkeringsplats, har köpt ett par mackor att ha under dagen, ska hoppa in i duschen och sen sätta mig och jobba lite innan kursen jag åkte in för börjar.

Grannen fick inte igång traktorn igår så jag ska först köra vatten till hästarna i em och sedan lasta hösilage i bagaget och köra ut i hagen åt dem när jag kommer hem.
 
Inom en timme hoppas jag vara på väg härifrån. Ska lämna dottern hemma och sen ska jag till stallet. (Hon har alltså inte sovit här på häktet, för att vara tydlig :rofl: )
"Bring your kids to work-day". Eller night.
Men vissa arbetsplatser kanske är mindre lämpade för just det. :D

"Mamma kunde inte hitta någon barnvakt, så jag fick sova i en ledig cell på häktet medan hon jobbade."
 
Går det att skicka meddelanden på Tradera? Jag har sålt en kappa men kommer inte hinna skicka den förrän på fredag pga tjänsteresa och skulle vilja informera köparen så hon inte blir sur.
 
Men hur? Jag har aldrig sålt något tidigare och blir inte klok på hur jag skickar meddelanden?
Jag vet faktiskt inte om jag har skickat till någon köpare heller, men det går ju såklart. Annars har du väl mejladress, telefonnummer för sms? När man säljer något får man ju köparens kontaktuppgifter.
 
Ska strax ut och skotta med hund och barn. Barmark igår.
20240206_083405.jpg
 
Installerad på stan-kontoret. Missade precis dagens utrymningsövning. Den här dagen har all potential att bli bra. Jag ska skriva klart något jag började med igår. Träffa lite folk på riktigt. Och äta lunch som någon annan lagat åt mig.
 
Stod och mockade i hagen när det kom ett svartklätt par med jaktlabbe. Gjorde sedvanliga landsbygdsvink-hejhejet och uppfattar när de precis gått förbi att det är lite konstigt att gå helt svartklädda med machete på sig men inget skjutvapen för jakt vad jag kunde se. Kollade så att dem inte svängde in mot huset och sen gick jag in och sa till sambon om signalementet på folk som kanske har mördat mig ifall jag inte kommer in på ett tag. Ska man ringa 11414? Kändes så himla konstigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp