Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bakat en äpplekaka. Har äpple i kanel och socker över, vad gör man med dem? Man skulle ha två i men bara ett fick plats.... Orkar inte baka något mer...

Äter pizza från i går! Har sett fram emot det hela dagen för den blev så god, godast är dock botten :D
steker dom i smör
 
Pluggade och körde ett gäng 30-tvättar av de nya plaggen i väntan på sotaren som kom lite före utsatt tid, toppen 😊. Ungkatten tyckte sotarens besök var jobbig; tog ut honom I selen medan han jobbade och katt var ömsom skraj ömsom nyfiken på vad han gjorde i skorstenen 😅. Inne igen var han nervös att han skulle vara kvar så det räckte att jag rystade till en nytvättad handduk för att hänga upp så for han ut i köket 😅, men inte sådär rädd att han tömde analsäckarna i alla fall och ganska snart verkade han trygg igen. Inte lätt att vara korsning med raser som är reserverade till sin natur ❤️. Skönt att allt så riktigt bra ut med skorsten och resten😊. Sen stallet från tidig eftermiddag i solskenet, så härligt 😍. Nu är älsklingen äntligen sent om sider hemma så nu blir det soffhäng till Farmen och Torpet innan det är sovtajm 😴.
 
Kakan var mycket god faktiskt, en riktig höjdare så den gör jag nog fler gånger.

Nu ser jag på serie och ska strax sova tänkte jag. Ska jobba i morgon så gäller att försöka få lite sömn. Fick faktiskt en del i natt, första gången på en vecka som jag sovit på riktigt. Tidigare har jag mest snurrat.

I morgon fyller äldsta sonen 22 år så tänkte ringa honom tidigt innan jobbet också.
 
Satan vilken dag! Dagen har verkligen gått i skrivandets tecken. Tur att jag är snabb som en vessla på tangenbordet 😅 Har skrivit artiklar hela dagen, det blev ett antal sidor totalt och sedan korrläsning på det. Sen direkt över till BRF-möte där det blev ännu mer skrivande då jag i sedvanlig ordning fört protokoll. Blev precis klar med kvällens protokoll och har mailat ut för påsyn. Alltid bra att få det gjort direkt annars blir det en onödig långbänk, samt att man blir förbryllade över alla halvfärdiga meningar och sån skit.
Nu ser jag bokstavligen I KORS!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 617
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp