Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb efter läkare. Äntligen en sån som lyssnar och vill hjälpa. Hon beställde en herrans massa blodprov, och de ska vara uppdelade på två dagar för att "nu testar vi ALLT. Lika bra" som hon sa :D

Så lämnat ena delen i dag och resten blir på onsdag. :up:
 

Sa ser det ut nastan precis overallt runt omkring vastra Oregon. Pa ett stalle efter en vag jag kor ibland ligger ett par hus pa en kulle ... som har kanoter vid vagen for att ta sig over till sina hus pa vintern. Sommartid ar det barmark. :D

Skriver. Just idag bland annat ett dokument inför en omplacering. Omplaceringar är bland det jag tycker sämst om i jobbet men det är svårt att förhindra när ett familjehem har bestämt sig.

Och anda kan det bli sa mycket battre ibland. En god van till mig fick ett overraskande telefonsamtal fran Social Services for ett par manader sedan. For en kille 12-13 ar som var foster barn och familjen ville inte ha honom langre, och de hade ingen att som kunde (borde) ta honom.

Killen hade bott med kompisen's familj en sommar for ett par ar sedan (utan Socialens inflytande) och var kompis med min van's son sa hon sa "Of Course!" och han flyttade in i slutet pa November. Han gick i special klass for att han var sa stokig, akte special buss till skolan pa grund av stok och lag langt efter i flera amnen.

Nu gar han i vanlig klass, aker reguljar skolbuss, och fungerar precis hur bra som helst i alla samanhang, samt att kompisen's aldsta dotter utbildar sig till larare och hjalper honom sa han kommer i kapp i allt han missat innan. Ibland blir det bara helt ratt :heart
 
Bakar lite
Har mkt saffran kvar från förra året
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1707138009835.jpg
    FB_IMG_1707138009835.jpg
    158 KB · Visningar: 54
Sa ser det ut nastan precis overallt runt omkring vastra Oregon. Pa ett stalle efter en vag jag kor ibland ligger ett par hus pa en kulle ... som har kanoter vid vagen for att ta sig over till sina hus pa vintern. Sommartid ar det barmark. :D



Och anda kan det bli sa mycket battre ibland. En god van till mig fick ett overraskande telefonsamtal fran Social Services for ett par manader sedan. For en kille 12-13 ar som var foster barn och familjen ville inte ha honom langre, och de hade ingen att som kunde (borde) ta honom.

Killen hade bott med kompisen's familj en sommar for ett par ar sedan (utan Socialens inflytande) och var kompis med min van's son sa hon sa "Of Course!" och han flyttade in i slutet pa November. Han gick i special klass for att han var sa stokig, akte special buss till skolan pa grund av stok och lag langt efter i flera amnen.

Nu gar han i vanlig klass, aker reguljar skolbuss, och fungerar precis hur bra som helst i alla samanhang, samt att kompisen's aldsta dotter utbildar sig till larare och hjalper honom sa han kommer i kapp i allt han missat innan. Ibland blir det bara helt ratt :heart

Ja ibland blir det bättre. Men alltför många gånger är det början på en lång radda omplaceringar 🥺
 
Men alltså vad härligt det är med sånt här fint väder! Idag har det nästan känts vårigt med så mycket sol. :love:
Har inte velat plocka in min egen häst för jobb iom att det är så härligt ute. Men snart får han offra sig. 😅
Sen ska han få en snyting av sambon. Ja, alltså kiropraktik och inte en högerkrok. :laugh:
Behövs efter hans hag-vurpa..
 
Har bakat en äpplekaka. Har äpple i kanel och socker över, vad gör man med dem? Man skulle ha två i men bara ett fick plats.... Orkar inte baka något mer...

Äter pizza från i går! Har sett fram emot det hela dagen för den blev så god, godast är dock botten :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 617
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp