Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit min pizza och varit ute med spionen. Han kollade nooooooga hela tiden jag la pizzabitar i matlådor, blev 14 lådor att stoppa i frysen. Och en kant att äta när jag inte är så mätt längre om en stund eller två stunder eller så...

Nu kolla serie igen. i morgon ledig också, hade tänkt mig jobba men tänker nog vara hemma ändå. Jag har mått bra fysiskt den senaste veckan, utöver migrän så kan kanske behöva denna dagen också för att stärka mig lite...
Hur stor var pizzan om du både åt och fick 14 matlådor?! O_o
 
Måste hoppa i duschen lite snabbt men ooooorkar inte. Surar över mitt misslyckade bak *småkakor mutter mutter mutter*
Bokade just en tvättid 07 imorgon som en annan galning:eek: Katten verkar somnat framför sin matskål? Livat värre i denna lägenhet:p
 
Efter stall och en stunds tömkörning av pållan 😊 som börjat fälla vinterpälsen avslutade vi kvällen och helgen med soffhäng till Historien om Sverige och Farmen 😊. Till kvällis bla en himla god smörgås med rostbiff, cantadou pepparrot, sallad och rostad lök 😋 inspirerad av ett kondis som hade sån såååå galet god matmacka 👌.
 
Hur stor var pizzan om du både åt och fick 14 matlådor?! O_o
Det var två pizzadegar, ICAs panpizza. 3-4 portioner stor.
Jag har opererat min magsäck, gastric sleeve, så en normal portion är typ två för mig och degen med topping blev rejält mastig. Hade jag skurit lika stora som den biten jag tog till middag hade jag fått 10 matlådor, men jag blev väldigt mätt och gav lite till hunden för att jag inte orkade, så jag delade den i lite mindre bitar.
 
Har ätit min pizza och varit ute med spionen. Han kollade nooooooga hela tiden jag la pizzabitar i matlådor, blev 14 lådor att stoppa i frysen. Och en kant att äta när jag inte är så mätt längre om en stund eller två stunder eller så...

Nu kolla serie igen. i morgon ledig också, hade tänkt mig jobba men tänker nog vara hemma ändå. Jag har mått bra fysiskt den senaste veckan, utöver migrän så kan kanske behöva denna dagen också för att stärka mig lite...
Jag tycker du är klok som inte jobbar på lediga dagar. Särskilt i en period när det är/har varit mycket både hälsomässigt och på andra plan. :heart Fattar att det kan vara skönt med distraktion och meningsfullhet men om kroppen signalerar så är det ju inte mer med det.

Gott med pizza!
 
Jag tycker du är klok som inte jobbar på lediga dagar. Särskilt i en period när det är/har varit mycket både hälsomässigt och på andra plan. :heart Fattar att det kan vara skönt med distraktion och meningsfullhet men om kroppen signalerar så är det ju inte mer med det.

Gott med pizza!
Tack! Vi införde en ledig dag i veckan just för att jag skulle hålla mig friskare, men så började jag få problem med domningar i höger sida, kissade på mig två gånger, ostadighet och yrsel så pass att jag inte kunde gå från och till, sveda i vänster sida osv, som attacker som satt i några dagar per gång. Varit hemma en del pga det och nu förra veckan började jag känna mig piggare så även om det är assvårt är det nog bättre att passa på att ta det lugnt när jag kan (lite som att man aldrig vet när nästa "attack" kommer).

Ja det var jättegott och degen är en höjdare. Har inte testat den tidigare, men inte sista gången, SÅ god!
 
Tack! Vi införde en ledig dag i veckan just för att jag skulle hålla mig friskare, men så började jag få problem med domningar i höger sida, kissade på mig två gånger, ostadighet och yrsel så pass att jag inte kunde gå från och till, sveda i vänster sida osv, som attacker som satt i några dagar per gång. Varit hemma en del pga det och nu förra veckan började jag känna mig piggare så även om det är assvårt är det nog bättre att passa på att ta det lugnt när jag kan (lite som att man aldrig vet när nästa "attack" kommer).

Ja det var jättegott och degen är en höjdare. Har inte testat den tidigare, men inte sista gången, SÅ god!
Stackars kroppen! Skönt att du känner dig piggare.

Jag kan inte äta säd :cautious:men har köpt blomkålsris som tillsammans med ägg ska få göra pizzadegstandin någon gång, förhoppningsvis i närtid och förhoppningsvis med okej resultat.
 
Stackars kroppen! Skönt att du känner dig piggare.

Jag kan inte äta säd :cautious:men har köpt blomkålsris som tillsammans med ägg ska få göra pizzadegstandin någon gång, förhoppningsvis i närtid och förhoppningsvis med okej resultat.
Tack!

Hoppas det fungerar! Har aldrig hört om det förut, men det borde väl fungera tänker jag!
 
Är uppe och har startat maskiner! Lyckades t.om inse att jag hade mer tvättmedel, vad är den där stora flaskan med flytande som jag inte använder i min lilla påse för tvättsaker liksom:rofl: Imponerad att jag kom på det så tidigt på morgonen! Även sköljt ur påsen som var full med tvättmedel som läckt+satt plast runt vittvättmedlet. Hurtigt indeed. Nu borde jag göra mig en macka till frukost:d
 
Jag blev glad när jag såg att telefonen gjort ett album.
IMG_6976.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 614
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp