Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har mycket purjo i frysen. Brukar köpa ett tråg i trädgårdshandeln på våren för plantering och det hamnar i frysen på hösten.Purjo är ett elände.
Tills jag kom på att skära den tunt och frysa in. Skakar ur det jag behöver och stoppar tllbaka i frysen
Nikotinberoende är inte kul. Hon kanske hade andra problem också och nikotinet gör det lättare att klara av vardagen.Såg något så tragiskt i affären idag.
Stod en mamma framför oss i kassan, med sig hade hon sin son. De hade mjölk, tvål, en nalle och en dricka som jag antog var till sonen. Mamman skulle ha cigg också och pengarna räckte inte. Det första hon plockade bort var nallen och drickan, pengarna räckte ändå inte så då rök mjölken också, men ciggen blev hela tiden kvar. Tyckte det var så sorgligt att ciggaretterna hela tiden gick först och det som faktiskt var viktigt togs bort. Uppenbarligennhade de dåligt med pengar men det var ändå viktigast att få röka.
Nikotinberoende är inte kul. Hon kanske hade andra problem också och nikotinet gör det lättare att klara av vardagen.
Jag har också valt bort nyttigare saker när jag haft ont om pengar, för att kunna köpa Trocadero. Fast jag har inga barn så känns väl mer ok då.
Ser det väldigt ofta när jag sitter i kassan. Cigaretter går alltid före! Mat kan man alltid snatta om det kniper..Såg något så tragiskt i affären idag.
Stod en mamma framför oss i kassan, med sig hade hon sin son. De hade mjölk, tvål, en nalle och en dricka som jag antog var till sonen. Mamman skulle ha cigg också och pengarna räckte inte. Det första hon plockade bort var nallen och drickan, pengarna räckte ändå inte så då rök mjölken också, men ciggen blev hela tiden kvar. Tyckte det var så sorgligt att ciggaretterna hela tiden gick först och det som faktiskt var viktigt togs bort. Uppenbarligennhade de dåligt med pengar men det var ändå viktigast att få röka.
Vi har köpt en bil (begagnad), så nu är vi påväg hemåt!
Nikotinberoende är inte kul. Hon kanske hade andra problem också och nikotinet gör det lättare att klara av vardagen.
Så var det för mig när jag återupptog rökningen under en period för ett gäng år sedan. Livet gick åt helvete, jag balanserade på gränsen (utmattning pga stressen) och nikotin har en rätt ordentligt ångestdämpande effekt på min hjärna. Då kunde jag absolut avstå annat för att köpa cigg (fast jag planerade sånt hemma, det märktes aldrig i kassan). Jag bodde själv och har inga barn, då är det okej även om det så klart inte är hälsosamt.
Djuren har jag däremot aldrig prioriterat bort på något sätt, de har alltid fått allt de behöver och mer. Mina djur kommer alltid i första hand!
(Jag blev sjukskriven efter ett tag, och slutade röka igen efter ett litet tag därefter. Jag har inte rökt igen sen dess, det var ett tillfälligt återfall för att försöka att hantera livet.)
Jag är så nyfiken på dina böcker! Kanske är allmänt känt på buke (och jag som lever under en sten ), men vore kul att läsa någon.Tror att jag ska slänga ihop gaffelkakor ! En liten torr småkaka som passar med tiden i boken som jag sitter och skriver på idag...