Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättat klart.
Tvättat min ena kudde plus mina hemmabyxor.
Hoppas på att svedan i ljumskar och ben går över nu när jag inte tar omeprazol.
Vore bra om det vore den
 
Började dagen tillsammans med långfrukost och började titta på gårdagens världscupshoppning från Bordeaux innan jag fick med mig sambon in till stan i tråkvädret ☺️. Behövde ett par nya pants så in till Lager 157 och fick tag på ett par; även ett par rosa (gladaste färgen av dem 😄) billiga tishor att ha i stallet och köpte oss ett par nya stora badlakan och handdukar åt oss medan sambon hittade jeans och flera tishor och tröjor 😊. Men var himla skönt att komma ut i friska luften efter den onödiga värmen i butiken och så in en sväng på CG och handla lite till och bla köpte jag mig en egen grep till mockningen och rosa handtag kändes lite roligare 😄. Hemma igen kom allt solen fram, härligt 😍. Såg klart hoppningen till middagen :).
 
Såg något så tragiskt i affären idag.
Stod en mamma framför oss i kassan, med sig hade hon sin son. De hade mjölk, tvål, en nalle och en dricka som jag antog var till sonen. Mamman skulle ha cigg också och pengarna räckte inte. Det första hon plockade bort var nallen och drickan, pengarna räckte ändå inte så då rök mjölken också, men ciggen blev hela tiden kvar. Tyckte det var så sorgligt att ciggaretterna hela tiden gick först och det som faktiskt var viktigt togs bort. Uppenbarligennhade de dåligt med pengar men det var ändå viktigast att få röka.
Nikotinberoende är inte kul. Hon kanske hade andra problem också och nikotinet gör det lättare att klara av vardagen.

Jag har också valt bort nyttigare saker när jag haft ont om pengar, för att kunna köpa Trocadero. Fast jag har inga barn så känns väl mer ok då.
 
Har haft pysseldag med växterna hela dagen så nu sitter jag och tar det lugnt i soffan innan det är dags för kvällsmat. Första gången jag planterar om kaktusar så får se om de överlever. Sambon hämtade även en rullvagn så jag fick allt växt/odlingsrelaterat iordningställt. Blev så bra! Glömde bort att jag släppt ut katten på altanen också men hon överlevde 😅
 
Nikotinberoende är inte kul. Hon kanske hade andra problem också och nikotinet gör det lättare att klara av vardagen.

Jag har också valt bort nyttigare saker när jag haft ont om pengar, för att kunna köpa Trocadero. Fast jag har inga barn så känns väl mer ok då.

Ja har en inte barn så är det väl bara att köra på. Har en ansvar för barn och djur som är helt beroende av en så måste ju dessa gå först.
 
Såg något så tragiskt i affären idag.
Stod en mamma framför oss i kassan, med sig hade hon sin son. De hade mjölk, tvål, en nalle och en dricka som jag antog var till sonen. Mamman skulle ha cigg också och pengarna räckte inte. Det första hon plockade bort var nallen och drickan, pengarna räckte ändå inte så då rök mjölken också, men ciggen blev hela tiden kvar. Tyckte det var så sorgligt att ciggaretterna hela tiden gick först och det som faktiskt var viktigt togs bort. Uppenbarligennhade de dåligt med pengar men det var ändå viktigast att få röka.
Ser det väldigt ofta när jag sitter i kassan. Cigaretter går alltid före! Mat kan man alltid snatta om det kniper.. 😒
 
Nikotinberoende är inte kul. Hon kanske hade andra problem också och nikotinet gör det lättare att klara av vardagen.

Så var det för mig när jag återupptog rökningen under en period för ett gäng år sedan. Livet gick åt helvete, jag balanserade på gränsen (utmattning pga stressen) och nikotin har en rätt ordentligt ångestdämpande effekt på min hjärna. Då kunde jag absolut avstå annat för att köpa cigg (fast jag planerade sånt hemma, det märktes aldrig i kassan). Jag bodde själv och har inga barn, då är det okej även om det så klart inte är hälsosamt.
Djuren har jag däremot aldrig prioriterat bort på något sätt, de har alltid fått allt de behöver och mer. Mina djur kommer alltid i första hand!

(Jag blev sjukskriven efter ett tag, och slutade röka igen efter ett litet tag därefter. Jag har inte rökt igen sen dess, det var ett tillfälligt återfall för att försöka att hantera livet.)
 
Tömde slamavskiljaren och pumpbrunnen i em med hjälp av en sänkpump och slangen lossnade från pumpen så avloppsvattnet sprutade rakt upp och där stod jag och tittade ned i brunnen - fy fan, men man får vara glad att det var egen brunn och avloppsvatten, det kunde varit mycket rälgare.

Edit. Fast inget att vara ledsen över, nu blev det ju en historia av det och det hade som sagt varit mycket räligare om det varit någon annans brunn.
 
Senast ändrad:
Så var det för mig när jag återupptog rökningen under en period för ett gäng år sedan. Livet gick åt helvete, jag balanserade på gränsen (utmattning pga stressen) och nikotin har en rätt ordentligt ångestdämpande effekt på min hjärna. Då kunde jag absolut avstå annat för att köpa cigg (fast jag planerade sånt hemma, det märktes aldrig i kassan). Jag bodde själv och har inga barn, då är det okej även om det så klart inte är hälsosamt.
Djuren har jag däremot aldrig prioriterat bort på något sätt, de har alltid fått allt de behöver och mer. Mina djur kommer alltid i första hand!

(Jag blev sjukskriven efter ett tag, och slutade röka igen efter ett litet tag därefter. Jag har inte rökt igen sen dess, det var ett tillfälligt återfall för att försöka att hantera livet.)

Ja, det ar valdigt latt att domma andra fran det lilla vi ser i sadana situationer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 612
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp