Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälpte grannen jaga ut en person som utnyttjar henne och hotar henne

Kanske ngt för polisen istället? Att jaga ut en hotfull person låter som att det skulle kunna urarta till en farlig situation. Också bra med en polisanmälan så att det finns "registrerat" om hoten och trakasserierna skulle fortsätta.
När vi ringde polisen vid ett liknande tillfälle så sa polisen att man aldrig ska konfrontera utan ringa 112 direkt då det kan bli väldigt farligt att gå emellan.
 
Kanske ngt för polisen istället? Att jaga ut en hotfull person låter som att det skulle kunna urarta till en farlig situation. Också bra med en polisanmälan så att det finns "registrerat" om hoten och trakasserierna skulle fortsätta.
När vi ringde polisen vid ett liknande tillfälle så sa polisen att man aldrig ska konfrontera utan ringa 112 direkt då det kan bli väldigt farligt att gå emellan.
Jo jag var inte särskilt orolig denna gång men kommer att ringa polisen nästa gång.
Han tar sig in när folk öppnar porten där nere
 
Lagen om alla tings jävlighet, bilen gick sönder i storstaden, vi tog oss halvvägs hem. Vi har normalt mängder med vänner som kan hjälpa till men en efter en vi har ringt har gärna hjälpt till men har själva varit upptagna. Nu har vi äntligen fått tag på en som är på väg, men det tar en stund...
 
Laddade ner Too good to go. Tänkte det kunde vara lite kul. Två ställen här var anslutna, bensinmackar båda två. Det kan kvitta..
Mycket av det som kommer upp för mig i den/karma och någon mer liknande app är överraknings påse. Tack men jag vill nog veta vad jag betalar för.
 
Såg något så tragiskt i affären idag.
Stod en mamma framför oss i kassan, med sig hade hon sin son. De hade mjölk, tvål, en nalle och en dricka som jag antog var till sonen. Mamman skulle ha cigg också och pengarna räckte inte. Det första hon plockade bort var nallen och drickan, pengarna räckte ändå inte så då rök mjölken också, men ciggen blev hela tiden kvar. Tyckte det var så sorgligt att ciggaretterna hela tiden gick först och det som faktiskt var viktigt togs bort. Uppenbarligennhade de dåligt med pengar men det var ändå viktigast att få röka.
 
Såg något så tragiskt i affären idag.
Stod en mamma framför oss i kassan, med sig hade hon sin son. De hade mjölk, tvål, en nalle och en dricka som jag antog var till sonen. Mamman skulle ha cigg också och pengarna räckte inte. Det första hon plockade bort var nallen och drickan, pengarna räckte ändå inte så då rök mjölken också, men ciggen blev hela tiden kvar. Tyckte det var så sorgligt att ciggaretterna hela tiden gick först och det som faktiskt var viktigt togs bort. Uppenbarligennhade de dåligt med pengar men det var ändå viktigast att få röka.
Jag röker ju inte men googling verkar säga att ett paket cigaretter kostar 70-75 kr? Det är väl inte helt ovanligt att röka ett paket om dagen. Tänk vad mycket matpengar som bara går upp i rök... :(
 
Kokar soppa. Potatis, purjolök och röda linser. Kryddad med grönsaksbuljong och lite timjan. När den har kokat färdigt ska den mixas tillsammans med lite creme fraiche. Tänker att det nog kan bli riktigt gott och jag får tillfälle att göra mig av med både en purjolöksslatt och en creme fraiche-slatt... :up:

Skriver. Har faktiskt haft lite "flow" idag och skuttat iväg några tusen ord :) !
 
Kokar soppa. Potatis, purjolök och röda linser. Kryddad med grönsaksbuljong och lite timjan. När den har kokat färdigt ska den mixas tillsammans med lite creme fraiche. Tänker att det nog kan bli riktigt gott och jag får tillfälle att göra mig av med både en purjolöksslatt och en creme fraiche-slatt... :up:

Skriver. Har faktiskt haft lite "flow" idag och skuttat iväg några tusen ord :) !
Purjo är ett elände.
Tills jag kom på att skära den tunt och frysa in. Skakar ur det jag behöver och stoppar tllbaka i frysen :up:
 
Såg något så tragiskt i affären idag.
Stod en mamma framför oss i kassan, med sig hade hon sin son. De hade mjölk, tvål, en nalle och en dricka som jag antog var till sonen. Mamman skulle ha cigg också och pengarna räckte inte. Det första hon plockade bort var nallen och drickan, pengarna räckte ändå inte så då rök mjölken också, men ciggen blev hela tiden kvar. Tyckte det var så sorgligt att ciggaretterna hela tiden gick först och det som faktiskt var viktigt togs bort. Uppenbarligennhade de dåligt med pengar men det var ändå viktigast att få röka.

Men herregud! Så sjuk prioritering.
 
Nej inget konstigt hade hänt med mina handdukar. Nu är de ju torr och luktar helt normalt trots att de fick vänta över natten.

Det har paminner mig att jag behover lagga tvatten som gick i gar kvall i torktumlaren sa det ar torrt nar barnbarnen vaknar ... innan vi ska ivag och rida.

Såg något så tragiskt i affären idag.
Stod en mamma framför oss i kassan, med sig hade hon sin son. De hade mjölk, tvål, en nalle och en dricka som jag antog var till sonen. Mamman skulle ha cigg också och pengarna räckte inte. Det första hon plockade bort var nallen och drickan, pengarna räckte ändå inte så då rök mjölken också, men ciggen blev hela tiden kvar. Tyckte det var så sorgligt att ciggaretterna hela tiden gick först och det som faktiskt var viktigt togs bort. Uppenbarligennhade de dåligt med pengar men det var ändå viktigast att få röka.

Trots henne's daliga val skulle jag gatt in och betalat varorna. Har man sa daligt med pengar kanske pressen kanns sa overmaktig att man inte kan se nagot annat satt att mota paniken an att roka?

Jag har inte rokt pa 30 ar, och skulle aldrig ha valt ciggaretter over de fa varorna, men minns kanslan av panik nar jag inte kunde fa tag pa ciggaretter och jag har aldrig varit sa utan pengar att jag behovt valja bort annat nar jag stod i affaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 612
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp