Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1 tack för tipset om att låna ljudböcker via biblioteket!
2 tack för allt vi gör för varandra på detta forum! Vi är fantastiska medmänniskor.
3 viktigt att gå när man blir kallad till mammografi! Sitter här och väntar på min tur. (Har sett hur en vän fått operera, cellgifter och stråla en elak 1,5 cm knöl)
Så gå genast när kallelsen kommer!!!
Jag håller med. Jag har oerhört lätt att glömma sånt. Speciellt om det kommer långt i förväg, som körkortsförnyelsen som kom tre månader i förväg. Den glömdes tills jag stoppades i rutinkontroll en vecka innan körkortet gick ut3. Jag hade önskat att det var bättre uppföljning för vissa grupper när det gäller att de faktiskt kommer på mammografin. En kallelse i brevlådan är inte tillräckligt.
Som exempel löper kvinnor med en funktionsnedättning som diagnosticeras med bröstcancer nästan 70% högre risk att avlida av sin sjukdom än kvinnor utan funktionsnedsättning. Som ett exempel. Det finns säkert stor ojämnliket också när det gäller kvinnor i socioekonomiskt utsatta områden.
Ja. Det är sorgligt och det är ju ett problem också med vården generellt att den inte är tillgänglig för folk som inte kan ta sig till den, tex för att de är för sjuka (sic!) eller har andra strukturella hinder. Vissa sådana hinder överbryggades under pandemin, tex att cellprovtagning kunde tas hemma. Det är ett stort tillgänglighetshinder som slår mot utsatta grupper att det alternativet (och andra liknande möjligheter) inte behålls för de som annars inte kan genomföra den.3. Jag hade önskat att det var bättre uppföljning för vissa grupper när det gäller att de faktiskt kommer på mammografin. En kallelse i brevlådan är inte tillräckligt.
Som exempel löper kvinnor med en funktionsnedättning som diagnosticeras med bröstcancer nästan 70% högre risk att avlida av sin sjukdom än kvinnor utan funktionsnedsättning. Som ett exempel. Det finns säkert stor ojämnliket också när det gäller kvinnor i socioekonomiskt utsatta områden.
En gul Mini Cooper
Joodå, en dag ska den sitta på min hand precis som talgoxen Ikarina görJag är lessen att behöva säga det här, men det går inte att tämja oss Scator
Men vi är enormt lättmutade med ätbara saker... så fortsätt muta du
Trött och har ont i huvudet. Har en kollega som pratar HELA tiden och så högt att det ekar i väggarna. Hen pratar dessutom bara om sig själv och är helt gränslös. Är helt utmattat när hen gått hem. Och hen ska nu utöka sin arbetstid - är fn från 9-12 tre dagar i veckan. Men vill samtidigt inte säga till eftersom hen är så (patetiskt) glad över att vi finns och vi klickar så bra. Sitter just nu och njuter av tystnaden och min enda kollega som är här på eftermiddagarna.
Kan inte nog understrykas!1 tack för tipset om att låna ljudböcker via biblioteket!
2 tack för allt vi gör för varandra på detta forum! Vi är fantastiska medmänniskor.
3 viktigt att gå när man blir kallad till mammografi! Sitter här och väntar på min tur. (Har sett hur en vän fått operera, cellgifter och stråla en elak 1,5 cm knöl)
Jag gör det inte. Dels pga sjukhusfobi men1 tack för tipset om att låna ljudböcker via biblioteket!