Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
1 tack för tipset om att låna ljudböcker via biblioteket!

2 tack för allt vi gör för varandra på detta forum! Vi är fantastiska medmänniskor.

3 viktigt att gå när man blir kallad till mammografi! Sitter här och väntar på min tur. (Har sett hur en vän fått operera, cellgifter och stråla en elak 1,5 cm knöl)

Så gå genast när kallelsen kommer!!!
 
1 tack för tipset om att låna ljudböcker via biblioteket!

2 tack för allt vi gör för varandra på detta forum! Vi är fantastiska medmänniskor.

3 viktigt att gå när man blir kallad till mammografi! Sitter här och väntar på min tur. (Har sett hur en vän fått operera, cellgifter och stråla en elak 1,5 cm knöl)

Så gå genast när kallelsen kommer!!!

3. Jag hade önskat att det var bättre uppföljning för vissa grupper när det gäller att de faktiskt kommer på mammografin. En kallelse i brevlådan är inte tillräckligt.
Som exempel löper kvinnor med en funktionsnedättning som diagnosticeras med bröstcancer nästan 70% högre risk att avlida av sin sjukdom än kvinnor utan funktionsnedsättning. Som ett exempel. Det finns säkert stor ojämnliket också när det gäller kvinnor i socioekonomiskt utsatta områden.
 
3. Jag hade önskat att det var bättre uppföljning för vissa grupper när det gäller att de faktiskt kommer på mammografin. En kallelse i brevlådan är inte tillräckligt.
Som exempel löper kvinnor med en funktionsnedättning som diagnosticeras med bröstcancer nästan 70% högre risk att avlida av sin sjukdom än kvinnor utan funktionsnedsättning. Som ett exempel. Det finns säkert stor ojämnliket också när det gäller kvinnor i socioekonomiskt utsatta områden.
Jag håller med. Jag har oerhört lätt att glömma sånt. Speciellt om det kommer långt i förväg, som körkortsförnyelsen som kom tre månader i förväg. Den glömdes tills jag stoppades i rutinkontroll en vecka innan körkortet gick ut :angel:
 
3. Jag hade önskat att det var bättre uppföljning för vissa grupper när det gäller att de faktiskt kommer på mammografin. En kallelse i brevlådan är inte tillräckligt.
Som exempel löper kvinnor med en funktionsnedättning som diagnosticeras med bröstcancer nästan 70% högre risk att avlida av sin sjukdom än kvinnor utan funktionsnedsättning. Som ett exempel. Det finns säkert stor ojämnliket också när det gäller kvinnor i socioekonomiskt utsatta områden.
Ja. Det är sorgligt och det är ju ett problem också med vården generellt att den inte är tillgänglig för folk som inte kan ta sig till den, tex för att de är för sjuka (sic!) eller har andra strukturella hinder. Vissa sådana hinder överbryggades under pandemin, tex att cellprovtagning kunde tas hemma. Det är ett stort tillgänglighetshinder som slår mot utsatta grupper att det alternativet (och andra liknande möjligheter) inte behålls för de som annars inte kan genomföra den.
 
Har jobbat i dag. Det gick rätt ok, men var helt slut efter en timme. Piggade på lite och fick besök av IT som skulle fixa med en blue tooth pryl på min stationära dator för att koppla hörapparater och hörlurar... det gick inte, så jag fick gå tillbaka till mötet jag satt på och lyssna vidare.

Fick ett utbrott på en kollega då jag kände att hon la arbetsuppgifter på mig som egentligen vi alla ska göra och jag orkade inte ta det så jag lämnade mötet. Jag fixade inte att vara vettig och konstruktiv, min hjärna är inte där. Men det löste sig, om jag förstod det rätt, pratade med chefen och vi är på rätt spår i alla fall.

Men det är så mycket nu att glaset verkar vara toppfullt redan.

Må lösningar komma mitt håll!
 
Trött och har ont i huvudet. Har en kollega som pratar HELA tiden och så högt att det ekar i väggarna. Hen pratar dessutom bara om sig själv och är helt gränslös. Är helt utmattat när hen gått hem. Och hen ska nu utöka sin arbetstid - är fn från 9-12 tre dagar i veckan. Men vill samtidigt inte säga till eftersom hen är så (patetiskt) glad över att vi finns och vi klickar så bra. Sitter just nu och njuter av tystnaden och min enda kollega som är här på eftermiddagarna.
 
Farsan hade barnvakt idag som kom 11
Så jag åkte till Herpers för att hämta ut min ersättning för de döda rasbororna som jag fick i november. Köpte lite salal kvistar oxå
 
Trött och har ont i huvudet. Har en kollega som pratar HELA tiden och så högt att det ekar i väggarna. Hen pratar dessutom bara om sig själv och är helt gränslös. Är helt utmattat när hen gått hem. Och hen ska nu utöka sin arbetstid - är fn från 9-12 tre dagar i veckan. Men vill samtidigt inte säga till eftersom hen är så (patetiskt) glad över att vi finns och vi klickar så bra. Sitter just nu och njuter av tystnaden och min enda kollega som är här på eftermiddagarna.

Hahah jag tog typ åt mig av ditt inlägg :rofl:
MEN jag pratar faktiskt inte om mig själv utan om mkt viktigare saker, typ status på löjromsmarknaden, stormaktstiden, råttfångarknep och dylikt :angel:
 
1000005683.jpg
Gick lös på Blomsterlandet 🙈😁
 
Slutade 15:30 och körde raka vägen hem. Ofta är det ju något ärende som måste göras, men inte idag. Välbehövligt... :) Har precis käkat lite rester och tänker hänga på soffan med en bok som jag hämtade på biblioteket på min lunchrast. Stormvakt av Kristina Ohlsson, som ChatGPT tyckte att jag skulle läsa... :D
 
1 tack för tipset om att låna ljudböcker via biblioteket!

2 tack för allt vi gör för varandra på detta forum! Vi är fantastiska medmänniskor.

3 viktigt att gå när man blir kallad till mammografi! Sitter här och väntar på min tur. (Har sett hur en vän fått operera, cellgifter och stråla en elak 1,5 cm knöl)

Så gå genast när kallelsen kommer!!!
Kan inte nog understrykas!

/tanten som inte levt idag om inte kallelsen kom i rätt tid och jag gick dit.
 
1 tack för tipset om att låna ljudböcker via biblioteket!

2 tack för allt vi gör för varandra på detta forum! Vi är fantastiska medmänniskor.

3 viktigt att gå när man blir kallad till mammografi! Sitter här och väntar på min tur. (Har sett hur en vän fått operera, cellgifter och stråla en elak 1,5 cm knöl)

Så gå genast när kallelsen kommer!!!
Jag gör det inte. Dels pga sjukhusfobi men
också för att det är 10 mil bort och både dyrt och krångligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 056
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp