Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar ut och konstaterar att det snöar. Igen. Varför var det tvunget att komma ösregn och förvandla världen till is först? Vi som hade det så snöigt och fint! Ska visst vara hullerombullerväder i evigheter nu :(

Nåja. Jag har en varm soffa, mysiga hundar, te och choklad. Flera timmar kvar tills jag ska jobba.
 
Kört sonen till skolan, druckit te och slöscrollat på mobilen. Försöker hitta ork att jobba en stund i företaget men min hjärna är verkligen inte snäll idag. Alls faktiskt.
Ute vräker det ned blötsnö uppepå den redan glashala världen. :down:
 
Vattnet i källaren var pga att de haft slangar genom huset och det låg kvar vatten i slangarna när de skulle avsluta igår. Pust. Huset är ju ett torn med många våningar så slangarna var ju gissningsvis enormt långa. Rimligt att det låg kvar lite vatten nånstans i dessa.
 
Nu har rör-gubbarna varit här. Det blev en ganska stor folksamling när de skulle skicka in den minsta snubben under diskbänken och alla stod och skrattade åt stackarn. Min stam sitter riktigt oklart till inne i ett jävla hörn liksom.
Jag föreslog att de likt sotarna på viktoriansk tid skulle använda sig av säg små 5 åriga kids som kunde krypa in i dessa utrymmen. Oklart om detta tips föll i god jord 😅

Ena snubben hade varit här tidigare och blev oerhört besviken när han insåg att katterna inte var här. Senast han var här så satt ena katten på hans rygg och jamade jeeeeettehögt rakt i hans öra, medan den andra satt 2 mm ifrån och stirrade rakt på honom utan att blinka. Riktigt wierd stämning :rofl: Konstigt nog hade han inte blivit avskräckt 😅
 
Hemma från jobbet idag. Superhängig, förkyld och noll energi… ligger bara och kollar på reels typ 🤨 Så tråkigt! Vill jobba! Men, det hade inte funkar att jobba idag, det vet jag vis av erfarenheten. Bara att vila och hoppas på bättre dagar senare i veckan.
 
Håller på att tämja en skata på jobbet :angel:
Nyss erbjöd jag en bit korv och en jordnöt. Den ville ha korven, och det var så så nära att den åt ur min hand :love: små små framsteg!

Den får så klart jordnöten också sen :)
Jag är lessen att behöva säga det här, men det går inte att tämja oss Scator :sneaky:

Men vi är enormt lättmutade med ätbara saker... :d så fortsätt muta du :angel: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 056
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp