Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ännu en lugn dag i dag. Rastat spionen kortare men flera rundor och fått undvika vissa trottoarer och gångbanor pga isen, men ändå halkat och landat raklång på rygg. Som om min kropp inte har nog bekymmer liksom. Men men, bara upp och vara glad att jag håller jäklar så hårt i spionens koppel så han inte smiter, tror inte han skulle det för han blir lika förvånad varje gång jag hamnar på marken bakom honom och kommer fram till mig och frågar vad tusan jag ligger där för när vi ska gå liksom, vila kan jag göra inne, basta!

Så jobbigt att gå med broddar också och inte alltid att de hjälper märkte jag nu. Tacksam för fler plusgrader, och förstås VÅR!!!!

Vilat annars, slarvat med maten pga ingen matlust heller, men fick i mig en matlåda nu i kväll. Ska sova tidigt i kväll, ska jobba i morgon och hoppas jag orkar. Avbokade psykologbesöket eftersom jag tror att jobba nog är allt jag ens orkar, om jag orkar alla timmarna. Testade att använda Vårdcentral direkt eller vad det heter, och avbokade där istället för att ringa, orkar inte ringa överallt när jag inte hör vad folk säger alltid. Får se om det fungerade....
 
Hade precis lyckats leta upp en deckare som jag vill läsa (tack ChatGPT :) !) och så har biblioteket uppnått max utlån av e-böcker för månaden... :cautious: Så det blir att knalla till biblioteket imorgon och låna den fysiska boken istället. Inte lika praktiskt, men det går väl det med... :)
 
Andas! Vattnet är klart, det har smält väldigt mycket så det kan komma utifrån? Tror INTE det är från stammarna.

Ja det verkar som att det är dagvatten. Men vi får se.

Jag tröstar mig med löjrom. Riktigt sunkigt med formbröd - men toppingen är ju god som vanligt ;)

IMG_7199.jpeg
 
Skållad råtta varning på idag (som jag tänkte skulle bli superchill men nä), MEN har lagat kanske min bästa köttfärssåsen nånsin, tvättat sex maskiner tvätt och framförallt - ätit årets första semla (hetvägg ofc). Nöjd.

Även om jag tyvärr fått igång semmelkicken, så nu vill jag äta semla heeela tiden.

Imorgon kanske lite lugnare :sleep:
 
Skållad råtta varning på idag (som jag tänkte skulle bli superchill men nä), MEN har lagat kanske min bästa köttfärssåsen nånsin, tvättat sex maskiner tvätt och framförallt - ätit årets första semla (hetvägg ofc). Nöjd.

Även om jag tyvärr fått igång semmelkicken, så nu vill jag äta semla heeela tiden.

Imorgon kanske lite lugnare :sleep:
Påminde mig kolla efter Vaniljsemla imogon :cautious::d
 
Men kul. Var ju borta hela eftermiddagen igår och trodde det skulle finnas lite att jobba undan idag. Ett (1!) mail.. och det var bara för kännedom.
Suck.. Ja ja, jag har ett jobb i varje fall. Synd att det kommer bli mycket att göra när jag går på föräldraledighet.
 
Ska jobba, men är helt slut efter ännu en natt med för lite sömn. Och en konstig dröm när jag väl sov. Men men bara att rycka upp sig lite och hoppas på att jag piggnar på mig under dagen.

Det snöar på tvären, jag hade hoppats att det inte skulle det, även om jag ju vet att vi fortfarande har vinter, är bara trött på snö nu och vill slippa is och halka och kyla!
 
Känner mig så trött på det dagliga ekorrhjulet.
Känner mig så omotiverad.
Det är jag såklart inte när jag kommer till jobbet men före vill jag bara stanna i sängen och hemma.
Vädret påverkar mig mkt.
Hade hoppats på mer regn så is och mer snö försvinner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 060
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp