Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och handlade bubbelplast och sopsäckar så jag kan fixa allt till imorgon. Stockholmare har blivit trumpister och det är tjockt med folk, inklusive småbarnsföräldrar och pensionärer med rullatorer. Social distancing är distant just nu. Pedikyr, billigare telefonabonnemang, ciabattas och café är populärt, liksom att trängas på tvärbanan och bussarna. Jag ska inte säga så mycket som själv var ute, men vissa saker känns ganska onödigt. Blomsteraffären har gått bra hela tiden enligt ägaren.

En skillnad är väl att kyrkornas öppnande eller inte är prioriterat men det är lite sorgligt att Eid inte kan firas.
 
Får ringa imorgon istället. Den verkar enligt FASS ligga inne men när jag gick in på deras egna sida hittade jag inte att jag ens hade recept.
Fattar inte att allt blivit så krångligt helt plötsligt.
 
Träffade en bekant som fått barn. Jag bara: ”alltså att få barn måste nästan vara lite som att köpa en hundvalp. Det kan gå lite hursomhelst. Även om man har koll på stamtavlan är det ju mer gambling än att köpa en mer vuxen, då vet man ju lite mer vart det bär hän liksom”.

Hen ba: ”jo men det ligger kanske ngt i det...”
Adoptera en vuxen! Jag vill ha ett rikt vuxet barn som plikttroget tar hand om sin förälder :angel:
 
Kom plötsligt tänka på en medlem som jag inte sett på ett bra tag, @Voff (vars konto verkar raderad), vet någon om hon mår bra?
 
Åh fick nostalgifeeling här! Minns att bästa dagen på veckan när jag gick på mellanstadiet var fredagarna! Först klasskul som avslutning på veckan, sen åka till ridskolan och så handla godis och en hästtidning, oftast MinHäst till helgen :heart.
Åh vad mysigt det låter :love:
Jag hade liknande upplägg i några år som tonåring. Slutade skolan tidigt på fredagen med fredagskul som avslutning, iväg till ridskolan, hem och handla godis och oftast titta på häst film med kompisen. Vet inte hur många gånger vi såg Sherdil :D

Känner fortfarande likadant :heart
 
Evighetsjobb att borsta två tokfällande katter! Första ronden klar i alla fall haha. Får ta lite pö om pö. Andra rundan med bänkdiskmaskinen är igång och så sitter jag i telefonkö hos LF för att ändra försäkring från sålda hästtransporten till min nya :).
Det påminner mig om när jag borstat honkatten och samlat allt hår i en hög på borde och pappas tjej kom in i rummet och frågade varför katten ligger på bordet :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 245
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 231
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp