Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade jag kunnat lägga mina arbetstider så att jag kunde sova till i vart fall 9, så hade jag personligen varit helt med på den linjen. :D Men allra bäst hade varit att bara släcka lyset, gå i ide och krypa fram i mars någon gång. (Misstänker dock att arbetsgivaren inte är helt med på den lösningen.)

Du ba ”jag tar ut lite komp... ses i mars. Tack hej!”
Låter iofs som en rimlig deal..? Iallafall för din del ;)
 
Sitter på bussen på väg till jobbet. Ser ut att kunna bli en kaosdag idag. Menmen, vi har rett ut sådant förut så det ska väl gå även den här gången...
 
Sol och finväder idag och febern är nästan helt väck, så idag ska jag städa hundgård, byta i kojan och så smått börja på att fixa i den lilla "hallfarstun" som är utanför den rätta hallen tänkte jag mig :up:

Har ingen direkt tidsplan för de där 2 hallprojekten, men tänker mig att det ska vara klart i god tid innan jul i af :)
 
Lyssnar på föreläsningar i hälso- och sjukvårdsrätt medan fötterna exfolierar i urea, känns rimligt på något vis.

När fötterna är färdigexfolierande tänkte jag skriva tentan i ovanstående ämne. Så att jag sedan kan släppa den kursen fram till v 46 och istället koncentrera mig på utredningsmetodik och fördjupad rättsvetenskap i socialt arbete.
 
På jobb efetr att ha varit borta förra veckan. Tur man haft datorn med sig hem Huva vad mycket jag har att göra *pust*

Dock ska jag börja med att ringa Lantmäteriet/riksarkivet för att få kopia på servituten vi har. Ena grannen var över igår och tagit sig några öl ch arbetat upp sig mod för att gå och skälla på min sambo då vi sa till hans ena son.

Sonen lekte inne i verkstaden bland sambons motorcyklar och när han sprang runt sa min sambo till att han inte skulle leka bland de nya motorcyklarna. Vi håller på och flyttar ut alltifrån så nu står bara sambons mc:ar. crossar och mopeder kvar som ska flyttas idag och imorgon. Grannen sa at det inte var ok att säga till hans barn och att min sambo ska vara ute vid månadsskiftet. Svaret blev ju Ja vi sa ju upp det förra månaden och redan flyttat ut det mesta?

Sen började han härja om andra saker så jag vill ha svart på vitt vart vårt servitut igår ifall han kommer körande med något annat. Synd för egentligen är grannen trevlig men nu har ha gjort sig ovän med alla utom 1.

Känner inte så stor press vill bara ha en rejäl grund att stå på då vi snart ska ha ut betongbil för att göra grund och då kommer vi stå på "hans mark" där vi har servitut men vill ha det i handen just ifall.

Jag har ingen lust att bråka inte min sambo heller.
 
På jobb efetr att ha varit borta förra veckan. Tur man haft datorn med sig hem Huva vad mycket jag har att göra *pust*

Dock ska jag börja med att ringa Lantmäteriet/riksarkivet för att få kopia på servituten vi har. Ena grannen var över igår och tagit sig några öl ch arbetat upp sig mod för att gå och skälla på min sambo då vi sa till hans ena son.

Sonen lekte inne i verkstaden bland sambons motorcyklar och när han sprang runt sa min sambo till att han inte skulle leka bland de nya motorcyklarna. Vi håller på och flyttar ut alltifrån så nu står bara sambons mc:ar. crossar och mopeder kvar som ska flyttas idag och imorgon. Grannen sa at det inte var ok att säga till hans barn och att min sambo ska vara ute vid månadsskiftet. Svaret blev ju Ja vi sa ju upp det förra månaden och redan flyttat ut det mesta?

Sen började han härja om andra saker så jag vill ha svart på vitt vart vårt servitut igår ifall han kommer körande med något annat. Synd för egentligen är grannen trevlig men nu har ha gjort sig ovän med alla utom 1.

Känner inte så stor press vill bara ha en rejäl grund att stå på då vi snart ska ha ut betongbil för att göra grund och då kommer vi stå på "hans mark" där vi har servitut men vill ha det i handen just ifall.

Jag har ingen lust att bråka inte min sambo heller.

Rätt många handlingar finns på lantmäteriets hemsida numer, logga in där först så kanske du inte behöver ringa till någon alls :)
 
Har snart lyssnat igenom alla föreläsningarna men det är en timme kvar på exfolieringen. Dålig planering med andra ord :p

Funderar på om jag ska vara nervös inför socionom-SM? Troligen inte. Ser det främst som en rolig grej. Sen bad jag om klädsponsring från skolan, de sade ja och vill ha intervjuer i utbyte :rofl: Nästa år är det mitt i vår VFU så det är nog lite tveksamt om det ens är någon idé att anmäla sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp