Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En dag som har gått i tvätt, disk och pluggandets tecken. Nåja jag har även hunnit med att spela lite tv-spel med sonen och gått skogspromenad med Ville. Nu är jag åtminstone ikapp med tvätten och så gott som med disken, den ökar ju ständigt så den är svår att hinna riktigt ikapp på.
 
Det där är intressant! Jag försöker övertala mannen att hårdtvål är bra, men av miljöskäl (mycket drygare, tycker jag = köpa mindre). Nu kan jag lägga in status som argument med!
Jag tycker alltid att fast tvål blir så kladdigt. Ligger mest och smälter. Men det kanske gäller att skaffa en riktigt bra tvålkopp i så fall......
 
Det där är intressant! Jag försöker övertala mannen att hårdtvål är bra, men av miljöskäl (mycket drygare, tycker jag = köpa mindre). Nu kan jag lägga in status som argument med!
Hårdtvål samlar ju bakterier, tänk varje person som använt den, blir mycket bakterier … fast är man bara två i hushållet kanske det inte gör så mycket.
 
Precis käkat sista ronden på söndagsmiddagen

D55F5A8D-03CF-4D3A-84C7-564DA6DCA26E.jpeg
 
Imorn ska jag göra test i google education och förhoppningvis får certifiering. Har suttit och tränat på deras Teacher Center hela dan och känner mig jävligt trött på google just för tillfället. Tröstade mig med glassresterna som legat i en burk i frysen ett bra tag nu.
 
Tänk att det är lika ovant varje höst när klockan dras tillbaka och det är mörkt redan vid 17 🤣.

Men å andra sidan så blir det ljust en timme tidigare på morgonen :love:

Jag hör dock till skaran som inte störs alls över tidsändringarna, ser fördel både med ljusare höst/vintermornar och med långa ljusa sommarkvällar, men om jag måste välja så tar jag vintertid året om, för sommarnätterna blir ju aldrig mörka här uppe :D
 
Men å andra sidan så blir det ljust en timme tidigare på morgonen :love:

Jag hör dock till skaran som inte störs alls över tidsändringarna, ser fördel både med ljusare höst/vintermornar och med långa ljusa sommarkvällar, men om jag måste välja så tar jag vintertid året om, för sommarnätterna blir ju aldrig mörka här uppe :D
Den morgontimmen har man ju ingen nytta av. Antingen sover man eller så är man på jobbet.
 
Puh, förlorade två auktioner idag men vann två :up: Den ena auktionen var lite typisk att jag förlorade då det var en summa som jag hade kunnat lägga ut, men så är det. Men den andra boken hamnade definitivt för högt! Den ena boken jag vann blev lite väl för hög dessutom, så det jämnar väl ut sig. Så jag är rätt nöjd ändå.
 
Men å andra sidan så blir det ljust en timme tidigare på morgonen :love:

Jag hör dock till skaran som inte störs alls över tidsändringarna, ser fördel både med ljusare höst/vintermornar och med långa ljusa sommarkvällar, men om jag måste välja så tar jag vintertid året om, för sommarnätterna blir ju aldrig mörka här uppe :D
Jag ser det på så här - som lindring på vintermörkret så får man dra tillbaka klockan och få en timme extra på morgonen, medan på våren så är det åtminstone snart sommar och blir ljusare.
Allt som spelar roll är sömnen :cool::angel:

Fast de automatiska klockorna i datorn och mobilen förstör detta lite, jag kunde lura mig själv förut att klockan var två men pga tidsförändringen så blev klockan ett så jag la mig i mera lagom tid ändå. Men nu så ändrar ju klockorna sig själva, jag kan inte lura mig själv ... :cautious:
 
Fel, man har visst nytta av den t ex när man åker tidigt till jobbet. Att du inte har någon nytta av den är är inte "man" eller allas problem, det är möjligen ditt problem.
På den tiden när jag åkte tidigt till jobbet så hade jag inte ett dugg nytta av ljuset för jag var ju inte ledig. Det är ju när man är ledig som man har mest nytta av ljuset. Det är då man kan vara ute och göra saker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp