Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stickat hela dagen för att möta bort ångesten, men nu är ögonen för trötta för att sticka mer. Ser inte maskorna längre.
En kompis ringde nyss iaf så jag fick prata bort lite ångest med någon som har lika mycket ångest. Finns vissa tveksamheter i det hälsosamma i det.
 
Vi är själva hemma nu igen. Två trötta vrak som köpte hämtmat och hoppade i myskläder och avled i soffan.
Vi har inte gjort många knop ikväll.
Gårdagens middag var aaaningens godare än halvdålig kinamat.
EB4203A0-1849-4112-9405-B4C2A148C314.webp
 
Eller så har man ett liv utanför jobbet och är uppe tidigt ändå på helger och lediga dagar och då är den extra timmen ljus på morgonen helt suverän.
Jag lever för tiden utanför jobbet. Men på morgonen sover jag om jag kan. Och sen tar det lång tid att komma igång.
 
Och nu beställde jag en av böckerna jag missade från en hemsida, blev dyrare än om jag hade lyckats buda på den, nåja.

Men oktober blir en dyr månad :o
 
På den tiden när jag åkte tidigt till jobbet så hade jag inte ett dugg nytta av ljuset för jag var ju inte ledig. Det är ju när man är ledig som man har mest nytta av ljuset. Det är då man kan vara ute och göra saker.

Det finns också personer som behöver morgonljuset för att få en vettig dygnsrytm, och för att komma igång såpass på morgonen att man orkar leverera vad som krävs på jobbet. Även om det är trevligt att vara ute och göra saker också på fritiden.
 
Jag är morgonpigg. Avskyr att det blir mörkt pang bom tidigt på kvällen.

Det blir hela köket och ny(are) diskmaskin. Köket behöver målas om. Och det gamla tas ut, väggarna byggas om... lär dröja innan det kommer upp 🙄
 
Det finns också personer som behöver morgonljuset för att få en vettig dygnsrytm, och för att komma igång såpass på morgonen att man orkar leverera vad som krävs på jobbet. Även om det är trevligt att vara ute och göra saker också på fritiden.

Jag kliver väldigt sällan upp före 10 och missar således hela detta sk ”morgonljuset”. Vill mkt hellre ha ljust på eftermiddagen/kvällen. Ur led är vintertiden!
 
Var så mysigt att vakna och krypa in i älsklingens varma famn när jag var lite frusen imorse ❤. Före jobb 12-21 blev det bara stadig frukost i lugn och ro och en sväng till stallet och fixade boxen (gillar inte den arbetstiden riktigt...). Men har haft en bra jobbkväll som slutade fint när jag vid kvällens sista besök fick höra hur omtyckt jag är av vårdtagaren; (såg glädjen i blicken när jag kom in); det är ömsesidigt så det gjorde mig så varm i hjärtat ❤. En bra söndag 😀.
 
Jag kliver väldigt sällan upp före 10 och missar således hela detta sk ”morgonljuset”. Vill mkt hellre ha ljust på eftermiddagen/kvällen. Ur led är vintertiden!

Hade jag kunnat lägga mina arbetstider så att jag kunde sova till i vart fall 9, så hade jag personligen varit helt med på den linjen. :D Men allra bäst hade varit att bara släcka lyset, gå i ide och krypa fram i mars någon gång. (Misstänker dock att arbetsgivaren inte är helt med på den lösningen.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp