Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag passar min pojkväns avkomma medans han jobbar, det är första gången i hela mitt 33-åriga liv som jag är ensam med ett barn. :nailbiting: (och innan någon hinner ringa socialen eller liknande så är hen egentligen van att vara ensam hemma hos sin andra förälder, så det ska nog gå bra :D)
 
Otur. På min fastighet finns handlingar från 70-talet och äldre inscannade (men lite svajig kvalitet på en del).

Jag har saker från 1948 inscannade men inte servitutet som skrevs -95 :D

Lite roligt läsning dock Det tråkiga är att handlingstiden för mitt ärende till riksarkivet kan ta upp till 10v :meh:.
 
Frostigt och soligt 😍. Blev sovmorgon till halv åtta; sen var det bara att hoppa ur sängen och fixa frukost och kaffe innan det planerade strömavbrottet mellan 8 och 11. Så bara att passa på att åka till stan för att ombesikta och tvätta bilen och handla. Men först var jag förbi morfar en sväng 🙂.
 
Drog ut besticklådan och såg en musskit.

Så jag lyfte ur besticken. Det var FULLT med musskit och kissfläckar. :crazy: :yuck: :rage:

Så nu ligger samtliga bestick i diskmaskinen tillsammans med insatsen de låg i.

JAG HATAR MÖSS.

Så här illa har det inte varit förr. Katterna sover inne och jag har alla skåpdörrar öppna. Försökte med fällor men de rackarna smällde fällorna och tog betet utan att fastna. Försökt med godis, kaviar, russin. Inget funkar. Tycker att jag ställer fällorna snålt men de har tydligen lärt sig.

Hade jag inte katterna skulle jag lägga ut gift.
 
Drog ut besticklådan och såg en musskit.

Så jag lyfte ur besticken. Det var FULLT med musskit och kissfläckar. :crazy: :yuck: :rage:

Så nu ligger samtliga bestick i diskmaskinen tillsammans med insatsen de låg i.

JAG HATAR MÖSS.

Så här illa har det inte varit förr. Katterna sover inne och jag har alla skåpdörrar öppna. Försökte med fällor men de rackarna smällde fällorna och tog betet utan att fastna. Försökt med godis, kaviar, russin. Inget funkar. Tycker att jag ställer fällorna snålt men de har tydligen lärt sig.

Hade jag inte katterna skulle jag lägga ut gift.
Vad har du för fällor? HAde det problemet ett tag, hade såna enkla, "klassiska" fällor med stålbåge och pinne. Bytte till en modernare variant där de måste sticka in huvudet mer i fällan för att komma åt bytet, då smattrade det rejält under diskbänken ett tag. Ska kolla vad det heter de fällorna
 
Vad har du för fällor? HAde det problemet ett tag, hade såna enkla, "klassiska" fällor med stålbåge och pinne. Bytte till en modernare variant där de måste sticka in huvudet mer i fällan för att komma åt bytet, då smattrade det rejält under diskbänken ett tag. Ska kolla vad det heter de fällorna

Vanliga klassiska. Köpte nya eftersom jag itne har nån aning om var de gamla är. Har förlitat mig på katterna.

Varianten med liten bur de måste sticka in huvudet i hade jag en av förut. Fångade inte en enda. Men kan vara så att just den var ett måndagsex.
En sån här
1572261364964.webp
 
Drog ut besticklådan och såg en musskit.

Så jag lyfte ur besticken. Det var FULLT med musskit och kissfläckar. :crazy: :yuck: :rage:

Så nu ligger samtliga bestick i diskmaskinen tillsammans med insatsen de låg i.

JAG HATAR MÖSS.

Så här illa har det inte varit förr. Katterna sover inne och jag har alla skåpdörrar öppna. Försökte med fällor men de rackarna smällde fällorna och tog betet utan att fastna. Försökt med godis, kaviar, russin. Inget funkar. Tycker att jag ställer fällorna snålt men de har tydligen lärt sig.

Hade jag inte katterna skulle jag lägga ut gift.

Det är vidrigt, hatar också deras framfart. Men har också ganska lata katter... Rekommenderar Granngårdens svarta plast-/slagfällor + jordnötssmör på "avtryckaren", ska musjävlarna komma åt godsakerna så får de helt enkelt offra sig. Och det gör de för det mesta. :devil:
 
Jag passar min pojkväns avkomma medans han jobbar, det är första gången i hela mitt 33-åriga liv som jag är ensam med ett barn. :nailbiting: (och innan någon hinner ringa socialen eller liknande så är hen egentligen van att vara ensam hemma hos sin andra förälder, så det ska nog gå bra :D)
Har aldrig varit ensam med ett barn heller. Största mardrömmen. :rofl: Önskar dig lycka till!
 
Drog ut besticklådan och såg en musskit.

Så jag lyfte ur besticken. Det var FULLT med musskit och kissfläckar. :crazy: :yuck: :rage:

Så nu ligger samtliga bestick i diskmaskinen tillsammans med insatsen de låg i.

JAG HATAR MÖSS.

Så här illa har det inte varit förr. Katterna sover inne och jag har alla skåpdörrar öppna. Försökte med fällor men de rackarna smällde fällorna och tog betet utan att fastna. Försökt med godis, kaviar, russin. Inget funkar. Tycker att jag ställer fällorna snålt men de har tydligen lärt sig.

Hade jag inte katterna skulle jag lägga ut gift.

Om du anvander nagot kladdigt som bete (typ jordnotssmor) racker det inte for musen att hastigt sno bytet, de stannar for att ata upp ... och DA :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp