Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt kläder åt mig
På lacoste! 🐊
Så vad har slagit i mitt huvud
1572267276477.webp

och en tröja.
 
Fast alla jobbar inte innomhus. Alla de som jobbar ute, eller de som jobbar med att kora lastbil, buss, eller vad det kan vara kanske foredrar att ha det ljust pa morgonen? Det finns sakert massor av manniskor som har mer nytta av att det ar ljust pa morgonen an pa kvallen.

Nä inte ens när jag körde buss och började astidigt (03.20-ish) ville jag hellre ha ljuset på morgonen. Alltså det finns säkert ungefär lika många av båda ”lägren”.

Viktigast för mig är att sluta byta. När man vant sig vid att det är mörkt när man går upp blir det inte för mig bättre av att det hux flux är mörkt en timme tidigare. Hu.
 
Skrivit tenta. (Hand)diskat. Fixat lite med stolpar och tråd hos shettisarna. Monterat bilbarnstolen som exet skulle gjort igår men glömde. Ska snart köra till ICA och köpa mer (hand)diskmedel innan jag hämtar barnet.
 
Fast alla jobbar inte innomhus. Alla de som jobbar ute, eller de som jobbar med att kora lastbil, buss, eller vad det kan vara kanske foredrar att ha det ljust pa morgonen? Det finns sakert massor av manniskor som har mer nytta av att det ar ljust pa morgonen an pa kvallen.

Jag jobbar natt så det är ganska nice att ha det ljust när jag kommer hem så att hundarna och jag slipper gå i mörkret.
 
Jag önskar att jag hade en automatväxlad bil. Hästen trampade mig nämligen på foten idag och jag hade helst sluppit använda den vid bilkörningen. Men sån lyx har jag ju inte.
 
Tog mig in till stan och spenderat eftermiddagen med en kompis. Pratat om en film jag ska göra och den kommer att bli psykiskt krävande för alla inblandade. Inte minst mig. Känner dock att jag måste göra den för att kunna bearbeta saker.
Varför gör jag inte lättsamma saker?
 
Nu då? Det är mörkt ute och jag sitter bara och väntar på att få gå och lägga mig. Men det är många timmar kvar. Vad jag ska göra fram till dess vet jag inte.
 
Drog ut besticklådan och såg en musskit.

Så jag lyfte ur besticken. Det var FULLT med musskit och kissfläckar. :crazy: :yuck: :rage:

Så nu ligger samtliga bestick i diskmaskinen tillsammans med insatsen de låg i.

JAG HATAR MÖSS.

Så här illa har det inte varit förr. Katterna sover inne och jag har alla skåpdörrar öppna. Försökte med fällor men de rackarna smällde fällorna och tog betet utan att fastna. Försökt med godis, kaviar, russin. Inget funkar. Tycker att jag ställer fällorna snålt men de har tydligen lärt sig.

Hade jag inte katterna skulle jag lägga ut gift.
Jag har köpt ett paket med "musstörare" på granngården. Vi brukar nämligen ha möss i väggarna. Ska bli intressant att se om det fungerar!
 
Pga höstlovet kom rusningstrafiken igång tidigare än vanligt så det tog mig två timmar att ta mig hem från jobbet. En missräkning. Den härliga Stockholmstrafiken! Nu väntar jag på att få maten (grönkålscannelloni) färdig och ska sedan till gymmet en sväng. Egentligen var planen det omvända - gymma först och äta sen, men pga den sena hemkomsten fick det bli en rockad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp