Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter lunch/från 14-tiden bestämde jag mig för att vara nöjd med vad jag hunnit idag vad gäller "måsten" och resterande tid av dagen bara ägna mig åt det jag vill 😊. Borstade snabbt av hästen (var tillräckligt ren); kände mig lite "jäktad i jakten (ville ju komma iväg 😁) på de sista härliga solstrålarna men efter en kort stund i sadeln hade jag varvat ner och bara njöt ❤.
 
Stalkat en tjej på nätet åt en vän för att ta reda på om hon är singel. Vet förnamn, hur hon ser ut och var hon jobbar. Man kan ju tycka att det borde räcka för att hitta henne på nätet. Men efter ihärdigt sökande ger jag upp. ☹
 
ska ta tag i att rätta en momsrapport.. JAg trodde jag varit totalt puckad som fått info från åf av mitt släp att momsen regleras via finasföretaget (momsen är en avbetalning på lånet p transporten). Men inte enligt dem, utan jag har just pytsat iväg över 20' dit och ska få den momsen tillbaka. LEtade upp fakturan från försäljaren där det inte finns moms specad, utan "momshantering regleras av finansbolag"
:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Jag hade inte missfrstått honom mao. Sen om han sagt fel är ju en annan femma..
Så nu ska jag komam på hur i helvete jag ska bokföra transportinköpet så jag kan rätta momsrapporten och få tillbaka de där 20' som jag måste ha för att betala annat med..
Jag hatar det här...
 
Kollar på olika objektiv till kameran och blir otroligt sugen på att köpa ett nytt... En vän tycker dock att jag borde lägga pengarna på en bil istället (vilket jag också pratat om). Herregud. Varför kan jag inte ha billiga hobbys eller extremt välbetalt jobb? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 971
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp