Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bah.. startade dagen med att jag försov mig. Inte ok... inte ok alls.

Visserligen vart jag bara 20 min sen till jobbet men ändå. Bara störande.

Kallt är det också...

Vintertid sucks!
 
Insåg igår att min sömnrytm har inte fattat tidsomställningen, jag brukar somna vid 23 och vaknar vid 06 och känner mig utvilad. Men nu kom mitt sömntåg 22 och då hann jag inte i säng utan var istället klarvaken till tolv. 🙄 Tur det är lov och jag sitter hemma och skriver uppsats så jag har lite tid på att ställa om.

Sonen började sin jägarexamens kurs igår, han och hans kompis var yngst och sonen fick tunghäfta tydligen. 😁 De skulle presentera sig och berätta om de hade några jaktliga erfarenheter. Sonen kom inte på något alls, på frågan om de redan nu hade tillgång till jaktmark hade han svarat vet inte. 🙄😂 I bilen hem kom han på att han hade kunnat sagt att båda hans föräldrar jagar, vi har jakthund och att han redan har blivit tillsagd av jaktledaren i vårt jaktlag att ansöka så fort han är klar. Nåja det kommer väl fram vad det lider, även om jag kan tänka mig att några på kursen suckade över en förvirrad tonåring. 😂
 
4 minusgrader, sol och vindstilla idag. Bästa vädret enligt mig :love:

Maken va uppe en halvtimme tidigare än han brukar i morse och städade toaletterna, vek tvätt och hängde tvätt som tvättats i natt. Själv sov jag djupt och hörde inte min klocka så jag vaknade en halvtimme senare än jag brukar så jag fick en jobbig start på dagen :p Maken var snäll och slängde till hästarna frukosten innan han åkte så slapp jag det i alla fall :heart
 
Slösat bort en del av den soliga dagen med att sova.

Min lilltå är inte heller som den ska efter att hästen trampade på den. Jag kan inte gå normalt.
 
Levererat kollegan till tåget. Han fick lite lyxmiddag igår för det är ju lite oklart när det blir jobb igen: reninnerfilé, potatismos med Västerbottensost (:d), ljumma grönsaker (sparris, tomat och rödlök), rödvinssås med tryffelolja samt nygjord lingonsylt. Efterrätt varm mylta med vaniljglass. Kollegan var fortfarande mätt i morse :D

Jag åt mest potatismos eftersom jag inte är så förtjust i ren... :cautious: och efterrätt givetvis, glass är ju bra när halsen är kass :laugh:
 
Sjukt trött idag med trots att jag sovit några fler timmar inatt. Ska till psykologen snart och även träffa läkaren antar jag.
Planen var sedan att åka ut till en keramikverkstad utanför stan och bo där någon vecka. Men har inte bytt däck på bilen, så måste göra det först..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp