Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cyklade 6 km med Ville nyss, skönt att vakna till och lycklig hund att få sträcka ut lite. ❤ Nu kaffe och fortsätta skriva! Tonårstjejerna som har sovit över har just vaknat till och håller på och fixar frukost åt sig och jag tjuvlyssnar lite på deras samtal om livet. ❤
 
Jag tänkte just att jag är trött och läste sedan rubriken "Exploderande häst!" Och det första jag tänkte på var helt ärligt en häst som exploderade som i kaboom, dynamit typ. Jag hann klicka på tråden innan jag kom på att jag hade läst i den förut och det handlade om en helt annan sorts explosion :idea:
Jag tror att jag kan vara liite trött :cautious:
 
Ligger i sängen och lyssnar på musik. Ryggen är mycket missnöjd, gick 2,5 km igår så den känns som om den är ur led. :( Ska stappla iväg ut och posta ett brev snart. Brevlådan töms kl 13.
 
Varit ute på promenad och brrr det är kallt. Voffa njuter av solskenet här på jobbet innan lunch.

20191029_121606.webp
 
Var hos otrevliga läkaren igen. Hon vidhåller att hon inte tänker skriva ut min medicin i den dos jag haft över 10 år och funkar på.
När jag då frågade vad jag ska göra för att lyckas sova, om hon har någon vård/medicin etc blev hon asarg och skrek på mig flera gånger.
Stämningen var inte direkt på topp.
Jag bröt till slut ihop totalt iom att jag ju nu sovit ca 5 h sen i torsdags. Så jag grät och kunde bara inte sluta. Händer aldrig mig. Kan bli blöt i ögat på sin höjd. Då blev hon iaf lite trevligare.
Bad om att få bli flyttad till min gamla mottagning.
Låste in mig på toa och grät efteråt. Nu SKA jag anmäla. Alla tvivel borta!
 
Mötte dock världens skönaste tant på apoteket. Vi satt länge och väntade iom att datorsystemet som talar om var medicinerna finns hade lagt av. De var tvungna att öppna och leta bland flera 100 lådor/skåp.
Tanten var ca 145 hög och mkt nätt. Men vilket kul rivjärn! Hon var från Stockholm och hade verkligen levt livet. Hon vände verkligen dagen! ❤️
Nu ska jag hem och krama Vovvi!
 
Var hos otrevliga läkaren igen. Hon vidhåller att hon inte tänker skriva ut min medicin i den dos jag haft över 10 år och funkar på.
När jag då frågade vad jag ska göra för att lyckas sova, om hon har någon vård/medicin etc blev hon asarg och skrek på mig flera gånger.
Stämningen var inte direkt på topp.
Jag bröt till slut ihop totalt iom att jag ju nu sovit ca 5 h sen i torsdags. Så jag grät och kunde bara inte sluta. Händer aldrig mig. Kan bli blöt i ögat på sin höjd. Då blev hon iaf lite trevligare.
Bad om att få bli flyttad till min gamla mottagning.
Låste in mig på toa och grät efteråt. Nu SKA jag anmäla. Alla tvivel borta!
Men fy så dåligt!! Lider med dig :( :heart
 
Var hos otrevliga läkaren igen. Hon vidhåller att hon inte tänker skriva ut min medicin i den dos jag haft över 10 år och funkar på.
När jag då frågade vad jag ska göra för att lyckas sova, om hon har någon vård/medicin etc blev hon asarg och skrek på mig flera gånger.
Stämningen var inte direkt på topp.
Jag bröt till slut ihop totalt iom att jag ju nu sovit ca 5 h sen i torsdags. Så jag grät och kunde bara inte sluta. Händer aldrig mig. Kan bli blöt i ögat på sin höjd. Då blev hon iaf lite trevligare.
Bad om att få bli flyttad till min gamla mottagning.
Låste in mig på toa och grät efteråt. Nu SKA jag anmäla. Alla tvivel borta!
Bra att du anmäler men fy sjutton vilket bemötande! Om hon nu var orolig för din medicinering hade det vettigaste varit att ringa upp dina tidigare läkare och diskutera med dem. Att skälla på dig hjälper ju ingen. :(
 
Levererat kollegan till tåget. Han fick lite lyxmiddag igår för det är ju lite oklart när det blir jobb igen: reninnerfilé, potatismos med Västerbottensost (:d), ljumma grönsaker (sparris, tomat och rödlök), rödvinssås med tryffelolja samt nygjord lingonsylt. Efterrätt varm mylta med vaniljglass. Kollegan var fortfarande mätt i morse :D

Jag åt mest potatismos eftersom jag inte är så förtjust i ren... :cautious: och efterrätt givetvis, glass är ju bra när halsen är kass :laugh:
Men hallå! Så där kan du bara inte skriva :eek:
Nu hann jag ju inte hämta haklappen - så mitt tangentbord är fullt av dräggel :rage:

:D:d:d:d
 
Var hos otrevliga läkaren igen. Hon vidhåller att hon inte tänker skriva ut min medicin i den dos jag haft över 10 år och funkar på.
När jag då frågade vad jag ska göra för att lyckas sova, om hon har någon vård/medicin etc blev hon asarg och skrek på mig flera gånger.
Stämningen var inte direkt på topp.
Jag bröt till slut ihop totalt iom att jag ju nu sovit ca 5 h sen i torsdags. Så jag grät och kunde bara inte sluta. Händer aldrig mig. Kan bli blöt i ögat på sin höjd. Då blev hon iaf lite trevligare.
Bad om att få bli flyttad till min gamla mottagning.
Låste in mig på toa och grät efteråt. Nu SKA jag anmäla. Alla tvivel borta!

Ursäkta men vilken kärringjävel på ren svenska :rage: Ok om hon inte ville skriva ut men man behöver inte vara otrevlig för det. Hoppas du får komma till din gamla mottagning snabbt :heart
 
Var hos otrevliga läkaren igen. Hon vidhåller att hon inte tänker skriva ut min medicin i den dos jag haft över 10 år och funkar på.
När jag då frågade vad jag ska göra för att lyckas sova, om hon har någon vård/medicin etc blev hon asarg och skrek på mig flera gånger.
Stämningen var inte direkt på topp.
Jag bröt till slut ihop totalt iom att jag ju nu sovit ca 5 h sen i torsdags. Så jag grät och kunde bara inte sluta. Händer aldrig mig. Kan bli blöt i ögat på sin höjd. Då blev hon iaf lite trevligare.
Bad om att få bli flyttad till min gamla mottagning.
Låste in mig på toa och grät efteråt. Nu SKA jag anmäla. Alla tvivel borta!
Bra att du anmäler! Vilket totalt jävla stolpskott! Man är utsatt nog som det är...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp