Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen en själsfrände i att leta manuell växellåda. Ingen jag berättar min mörka hemlighet för förstår mig. De är dock inte vanliga längre i denna DSG-lådornas tid. Kodiaq är ganska stor och otymplig (men ska man dra riktigt tungt så), kollat på Karoq?
Hadee det inte varit för manuell, zå hade jag tittat på tex Freelandern
 
Nej tack, znikmodell o zjukt obekväm att zitta i o för liten, kör en Ford Kuga nu med gott om utrymme och en bilbur mm zom måzte få platz
Manuell är ett måzte, det är där problemet kommer

Jo, användandet är centralt. Kör en apelsinorange manuellt växlad Seat Ateca (Karoq-syskon) och är sjukt nöjd över låg dieselförbrukning, kraft vid drag av hästtransport, fyrhjulsdrift och bekväm förarplats - och lull-lull inkluderat. Och gillar att den är liten. Men hade jag haft hundbur hade jag nog inte varit lika nöjd. För bagagerumsplatsen är minst sagt begränsad. 7 spånbalar kan man dock få in bakom föraren....

(Och att den bara kostade dryga 200kSEK som 3 år gammal på firma). Tarraco/Kodiaq går loss på mer både i inköp och drift.
 
Har bäddat ner mig framför tv:n och tänkte sätta igång någon fånig julfilm snart. Ställde in eftermiddagens möten och sa till chefen att jag behöver vila, vilket självklart inte var några problem. Det tog emot, men nu har det gått drygt tre veckor där jag inte fått sova ordentligt mer än någon enstaka natt här och där. I 75% av fallen har jag antingen haft svårt att somna, eller så vaknar jag mitt i natten och kan inte sova om - eller både och, för all del. Igår tog det ca 2 timmar att somna, sedan vaknade jag kl 03 och var vaken till ca 05:30. Sov då den sista timmen tills klockan ringde, men den lilla timmens sömn kantades av mardrömmar så den var knappast särskilt återhämtande. Känner mig som ett vrak. Har provat alla tricks jag kan, men det är som att kroppen har glömt bort hur man gör. Måtte det vända snart, för jag klarar inte av att ha det såhär mycket längre. Det är verkligen tortyr att inte få sova, och det påverkar exakt allt annat så otroligt negativt! :down:

Så, tack för att jag fick gnälla lite.
 
Jo, användandet är centralt. Kör en apelsinorange manuellt växlad Seat Ateca (Karoq-syskon) och är sjukt nöjd över låg dieselförbrukning, kraft vid drag av hästtransport, fyrhjulsdrift och bekväm förarplats - och lull-lull inkluderat. Och gillar att den är liten. Men hade jag haft hundbur hade jag nog inte varit lika nöjd. För bagagerumsplatsen är minst sagt begränsad. 7 spånbalar kan man dock få in bakom föraren....

(Och att den bara kostade dryga 200kSEK som 3 år gammal på firma). Tarraco/Kodiaq går loss på mer både i inköp och drift.
Har faktizkt tittat på seat, men jag jobbade på V.A.G när dom kom o det gör mig tvekzam, men zka kolla dom igen
 
Såg verkligen fram emot min lussekatt men den var tråkig och både lite degig och torr. Definitivt inte värt 38 spänn! :meh: Får se om jag kanske ska köpa en påse lussebullar i någon affär. Katten tyckte det var mycket gott så jag fick ta bort den och ryta. Inte för att hon hör. Selektiv dövhet.

Rekommendationer och tips?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 709
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp