Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur att sambon inte var hemma nu när posten lämnade av hans julklapp. Man hade bara satt på en adresslapp på lådan produkten kommer i, med bilder på vad som är i. 🤷‍♀️😅
Det där blir vanligare och vanligare, tror jag. En del av mig tycker att det är bra eftersom det sparar på packmaterial, medan en annan del av mig tycker att det känns lite sådär att alla vet precis vad som finns i mitt paket... Min dator kom i bara sin datorlåda. DET kändes väldigt märkligt!
 
Såg verkligen fram emot min lussekatt men den var tråkig och både lite degig och torr. Definitivt inte värt 38 spänn! :meh: Får se om jag kanske ska köpa en påse lussebullar i någon affär. Katten tyckte det var mycket gott så jag fick ta bort den och ryta. Inte för att hon hör. Selektiv dövhet.

Rekommendationer och tips?
38 kr för EN lussekatt :eek: ?!?!
 
Det där blir vanligare och vanligare, tror jag. En del av mig tycker att det är bra eftersom det sparar på packmaterial, medan en annan del av mig tycker att det känns lite sådär att alla vet precis vad som finns i mitt paket... Min dator kom i bara sin datorlåda. DET kändes väldigt märkligt!

Jag tänker också att det är bra att spara lite på material. Samtidigt känner jag att jag faktiskt vill ha lite skyddande emballage (som en extra kartong och lite extra stötdämpande emballage) runt de varor som jag beställer, i de flesta fall. Särskilt lite mer stötkänsliga saker, som hemelektronik. Plus att det kan väl bli problem vid reklamation? Min erfarenhet är att det är ett vanligt krav att elektronik packas i originalkartongen vid reklamation - när vi köpte en fläkt härom året saknades kartongen och då skrev butikssäljaren det på kvittot just därför..
 
Har landat i beslutet att söka mig vidare från jobbet men det är ett beslut som vuxit fram de senaste månaderna, jag klarar inte uppgiften helt enkelt och behöver få jobba med något som passar bättre. Kommer dock inte ha bråttom bara för att utan jag ger det tid.

Börjar landa i vad psykologen på vårdcentralen förklarade för mig och att det bara kan bli bättre av att jag accepterar mina svårigheter som de är utan att försöka jobba på dem eller överkompensera. Ingen tackar mig för att jag blir utbränd en tredje gång, liksom. 🤷‍♀️
 
Trillade in på röstbrevlådan på mobilen och upptäckte att mormors sista födelsedagshälsning (är det ens ett ord? 😅) finns kvar :cry::heart Mormor låg inlagd på Östra då och man hör på hennes röst att hon är sjuk och har svårt att prata och att hon verkligen får anstränga sig för att få fram orden. Med tanke på att min mobil ska radera alla röstmeddelanden efter 30 dagar så känns det lite sjukt att just det röstmeddelandet finns kvar nu, nästan fem år senare. Mormor dog ju åtta dagar efter min födelsedag, vilket troligtvis även gör att detta är den sista inspelningen av henne som finns ❤️

(Har givetvis sparat ner röstmeddelandet till mobilen nu)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 709
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp